Informacja dotycząca zapisów na języki obce dla studentów stacjonarnych i niestacjonarnych

Szanowni Państwo, Studenci 1. roku, 

w kolejnym semestrze rozpoczniecie naukę języka obcego. Macie do wyboru język angielski lub niemiecki. 
W związku z koniecznością dokonania podziału na grupy językowe, prosimy o rejestrację w systemie USOS na wybrany przez Was język od 30 maja  do 8 czerwca 2022 (środa). Poziom startowy języka we wszystkich grupach jest ten sam. Każdy kurs trwa trzy semestry i kończy się egzaminem na poziomie B2. Równolegle do zajęć stacjonarnych będziecie też pracować na platformie edukacyjnej Moodle, do której zostaniecie automatycznie przydzieleni po utworzeniu grup. 
Możliwe jest zapisanie się tylko na jeden język.  Proszę się zapisywać do grup oznaczonych kodem przedmiotu zgodnie z wybranym wcześniej modułem specjalnościowym.


UWAGA!
W kodzie przedmiotu zawarty jest skrót nazwy specjalności.


Poniżej przykład:

 

Instrukcja zapisywania się na przedmioty dostępna jest TUTAJ.
 

 

 

Week4Work 2022 w DSW. Warsztaty, szkolenia i dyskusje

Zapraszamy na kolejną edycję Week4Work przygotowaną przez Biuro Karier i Praktyk.

Week4Work to tydzień warsztatów, spotkań z pracodawcami i debat z ekspertami i praktykami z różnych branż.  Startujemy już 17 maja!  Co się będzie działo? 
 

Doradcy kariery z  Biura Karier i Praktyk -  poprowadzą warsztaty: 

  • 17 maja, godz. 17.00-20.00 
    Nie daj się zaskoczyć - najtrudniejsze pytania z rozmów kwalifikacyjnych.  

    Warsztat ma formę dyskusji podczas której spróbujemy zmierzyć się z najtrudniejszymi pytaniami, które zadają pracodawcy podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Byłeś już na rozmowie? Masz poczucie niedosytu? Wiesz, że mogłeś wypaść lepiej? - ten warsztat jest właśnie dla Ciebie. Warsztaty poprowadzi Ewa Suchożebrska, Dyrektor Biura Karier i Praktyk. 
  • link do spotkania online 17.05.22
  • 18.05.2022 - godz. 14:00 - 16:00
  • Rozmowa kwalifikacyjna online – jak skutecznie przekonać do siebie pracodawcę
  • Warsztat skierowany do studentów przed którymi pierwsza w życiu rozmowa kwalifikacyjna. Podczas spotkania dowiesz się, skąd czerpać informacje o pracodawcy, co można, a czego nie powinno się mówić, jak się zaprezentować (w tym online) oraz jak zrobić dobre wrażenie na rekruterach. Warsztaty poprowadzi Marta Fronczak, doradca z Biura Karier i Praktyk. 
  • link do spotkania 18.05 

 

Zapraszamy również na indywidulane konsultacje z doradcą kariery: 

  • 20.05.2022 godz. 10:00 - 15:00 - stacjonarnie w Biurze Karier i Praktyk
  • 21.05.2022 w godz. 10:00 - 15:00 online                                                   
  •  Indywidualne konsultacje CV
  • Napisałeś CV, wysłałeś ich setki do pracodawców i cisza. Zapraszamy na indywidualne konsultacje z doradcą Biura Karier i Praktyk, który nie tylko sprawdzi poprawność Twojego CV, ale przed wszystkim pomoże Ci zweryfikować na ile obraz, który w nim przedstawiasz jest odbiciem posiadanych przez Ciebie kompetencji i kwalifikacji. Konsultacje poprowadzi Dorota Wróblewska-Cwenarz, doradca z Biura Karier i Praktyk. 

Uwaga! Na spotkania indywidualne obowiązują zapisy. Zgłoszenia prosimy wysyłać mailowo na adres: biuro.karier@dsw.edu.pl

 

Debaty i dyskusje 

 

Podczas Week4Work odbędą się też debaty i dyskusje  z udziałem ekspertów.

  • 18 maja godz. 10:00-12:00
  • "Medialne konteksty sytuacji kryzysowych"spotkanie ekspertów ze studentami kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
  • Debata "Medialne konteksty sytuacji kryzysowych" odbędzie się 18 maja, godz. 10:00 - 12:00, miejsce: budynek DSW, ul. Strzegomska 47, sala 118.
  • 20 maja 2022 godz. 12:00
  • „Ukraińscy uczniowie w polskiej szkole – wyzwania i możliwości”
  • Do rozmowy i dyskusji zaprosiliśmy ekspertki z Dolnośląskiej Szkoły Wyższej i nie tylko. Wezmą w niej udział: mgr Karolina Garske-Kwiecińska -  pedagog szkolna w Szkole Podstawowej nr 63 im. Anny Jasińskiej we Wrocławiu, mgr Beata Wawrzyniak – wicedyrektor Szkoły Podstawowej nr 20 im. Orła Białego we Wrocławiu, Irina Poliarush, pomoc nauczyciela w Szkole Podstawowej nr 20 im. Orła Białego we Wrocławiu oraz dr Agnieszka Zembrzuska, prof. DSW – prowadząca zajęcia z jęz. polskiego dla uchodźców z Ukrainy w Fundacji „Promyk Słońca”. Moderatorem rozmowy będzie dr Karolina Reinhard, menedżer kierunku pedagogika. 
  • Debatę będzie można je obejrzeć na Facebooku Biura Karier i Praktyk 20 maja 2022 o godz. 12:00.

Serdecznie zapraszamy na Week4Work 2022

Zapisy na moduły kształcenia wybieralnego (specjalnościowego)

Szanowni Państwo,
zaplanowaliśmy w dniach 26 kwietnia do 8 maja 2022 r. elektroniczne zapisy poprzez system USOSweb na moduły kształcenia wybieralnego (specjalnościowego) dla następujących roczników:

  • sem.2 – Administracja I stopnia
  • sem.2 – Administracja II stopnia
  • sem.2 – Bezpieczeństwo narodowe II stopnia
  • sem.2 – Bezpieczeństwo wewnętrzne I stopnia
  • sem.2 – Dziennikarstwo i komunikacja społeczna I stopnia
  • sem.2 – Dziennikarstwo i komunikacja społeczna II stopnia
  • sem.2 – Dietetyka i promocja zdrowia
  • sem.2 - Kosmetologia
  • sem.2 – Human Resources i Coaching I stopnia
  • sem.2 – Human Resources i Coaching II stopnia
  • sem.2 – Media design i marketing wizerunkowy I stopnia
  • sem.2 – Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna JSM
  • sem.2 – Pedagogika I stopnia
  • sem.2 – Praca socjalna I stopnia
  • sem.6 – Psychologia jednolite studia magisterskie
  • sem.2 - Psychologia w biznesie I stopnia.

Prosimy Państwa o zapoznanie się z Instrukcją wyboru modułu kształcenia w systemie USOSWeb i zarejestrowanie się na moduły kształcenia wybieralnego (specjalnościowego). Instrukcja została udostępniona na stronie.

 

W przypadku, gdy student/studentka nie widnieje na liście zapisów prosimy o kontakt z opiekunami kierunku w Dziekanacie.

 

W trakcie rejestracji należy wybrać 2 moduły, a następnie ustalić ich priorytety, tzw. moduł pierwszego i drugiego wyboru. Domyślnie priorytet zostaje przyznany według kolejności zapisów na określony moduł kształcenia wybieralnego (specjalnościowego).

 

Jednocześnie przypominamy, że zgodnie z zawartą umową o świadczenie usług edukacyjnych dla studentów studiów wyższych Dolnośląskiej Szkoły Wyższej z siedzibą we Wrocławiu oraz Regulaminem studiów, uruchomienie przez Uczelnię modułu kształcenia wybieralnego (specjalnościowego) jest uzależnione od zgłoszenia się nie mniej niż 15 studentów i podjęcia przez nich nauki na wybranym module.
Jeśli potrzebujecie Państwo wsparcia i szczegółowych informacji związanych ze specyfiką modułów, zachęcamy do kontaktu z Tutorem Państwa grupy lub Menedżerem Kierunku.

 

Opisy specjalności na kierunkach znajdują się w INFORMATORZE 2021/2022

Majówka - które działy będą nieczynne?

Drodzy Studenci,

 

w dniach 30.04-01.05. 2022 nieczynne będą następujące działy DSW: Dziekanat, DOFS, BOD, IT i ADMINISTRACJA.

W dniach 30.04-3.05.2022 będzie nieczynne także Biuro Rekrutacji i Sprzedaży. Kandydatów zapraszamy do rejestracji online i składania dokumentów za pośrednictwem wrzutni.

Przerwa świąteczna

Wiosenna przerwa świąteczna na naszej uczelni  odbędzie się w dniach od 15 do 19 kwietnia br.  W tym czasie zajęcia nie będą się odbywać, a działy obsługowe i administracyjne nie będą czynne. 

 

Przypominamy również, że aktualne godziny pracy działów podawane są w zakładce kontakt. 

 

Życzymy spokojnych Świąt Wielkanocnych.

Ebooki - dostępna nowa baza

Uczelnia Dolnośląskiej Szkoły Wyższej wykupiła dostęp do bazy 4 tys. Ebooków z zakresu informatyki i mediów kreatywnych

 

 Z bazy mogą korzystać wszyscy nasi studenci i pracownicy, posiadający adresy mailowe z domeną uczelni @dsw.edu.pl lub @student.dsw.edu.pl. 


Dla osób nie posiadających adresów służbowych mamy do zaproponowania PINY aktywujące konto ebookpoint BIBLIO. 

  

W zasobach są też dostępne wideo kursy.  Zapraszamy! 

Edukacyjne Czwartki: Edukacja w Ukrainie i praca z dziećmi ukraińskimi w Polsce

Serdecznie zapraszamy na seminaria z cyklu EDUKACYJNE CZWARTKI. Już w tym tygodniu odbędą się dwa spotkania dotyczące edukacji w kontekście edukacji ukraińskiej i pracy z dziećmi ukraińskimi w Polsce.


1. Uczeń obcojęzyczny z doświadczeniem migracji - wyzwania i rekomendacje
Data: 05.04.2020, uwaga: wtorek!
Link do spotkania


2. System edukacyjny w ukrainie/ the education system in ukraine
Data: 07.04.2020, czwartek, godz. 17.30
Link do spotkania


Więcej szczegółów pod linkiem.

Komunikat w sprawie organizacji zajęć dydaktycznych - aktualizacja (30.03.2022)

Szanowni Państwo,
Uprzejmie zawiadamiamy, że zajęcia dydaktyczne w semestrze letnim od dnia 20 kwietnia br. będą realizowane w trybie hybrydowym, zarówno dla studentów stacjonarnych, jak i niestacjonarnych. Powyższa decyzja jest uzasadniona troską o najwyższą jakość kształcenia i zapewnienie możliwości uzyskania zakładanych efektów kształcenia, pozostaje także zgodna z rekomendacjami Ministra Zdrowia oraz Ministra Edukacji i Nauki RP.
W okresie od 20 kwietnia br. zajęcia dydaktyczne o charakterze praktycznym będą realizowane w bezpośrednim kontakcie z prowadzącymi, w murach uczelni. Realizacja przedmiotów wykładowych oraz seminariów zostaje co do zasady utrzymana w trybie zdalnym – zajęcia te będą odbywały się synchronicznie, za pomocą technik i metod kształcenia na odległość (MS Teams).


Oznaczenia zajęć zaplanowanych w formie bezpośredniej (kolor biały) oraz w trybie distance learning (kolor żółty) znajdują się w planach zajęć. Bardzo prosimy o bieżące sprawdzanie aktualizacji harmonogramów zajęć w Wirtualnym Dziekanacie. Harmonogramy opublikowane w Wirtualnym Dziekanacie (https://harmonogramy.dsw.edu.pl/Index/Index) mają charakter wiążący.


Utrzymane w mocy pozostaje Zarządzenie nr 27/2021 Rektora Dolnośląskiej Szkoły Wyższej z siedzibą we Wrocławiu z dnia 28 września 2021 r. w sprawie określenia zasad prowadzenia i uczestnictwa w zajęciach dydaktycznych, zasad weryfikacji efektów uczenia się oraz organizacji i przeprowadzania egzaminów dyplomowych w roku akademickim 2021/2022 https://bip.wsb.pl/_media/dsw/regulaminy/21_09_27_weryfikacja_i_egzaminy.pdf 


Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 marca 2022 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii – Dz.U z 2022 r. poz. 679) w Uczelni nie obowiązuje nakaz noszenia maseczek ochronnych. Rekomendujemy wszystkim utrzymanie zasad dbałości o wzajemne bezpieczeństwo – dezynfekcję rąk, zasłanianie ust i nosa przy kichaniu/kaszlu, zakładanie maseczek przy podejrzeniu infekcji itp.


Życzymy Państwu niezmiennie owocnych i inspirujących zajęć, zarówno live, jak i online.
Czekamy z radością na spotkania i rozmowy na powrót w murach naszej Uczelni.
Do zobaczenia!

Pilne: Koniec semestru zimowego - konieczność sprawdzenia statusu

W związku z zamknięciem semestru zimowego 2021/22 prosimy o pilne sprawdzenie statusu semestru. Czy posiadają Państwo wpisane wszystkie oceny będące wymagane w semestrze zimowych oraz mają rozliczony semestr.
Status semestru sprawdzicie Państwo na stronie USOS-web zakładka dla studentów/zaliczenia etapów. 
W przypadku braku zaliczenia semestru prosimy o złożenie podania o wpis warunkowy lub kontakt w celu wyjaśnienia sytuacji.

Wzory podań w zakładce dziekanat/dokumenty do pobrania:
link: https://www.dsw.edu.pl/strefa-studenta-i-doktoranta/dziekanat  
Przypominamy - brak spełnienia wszystkich wymogów skutkować będzie skreśleniem z listy studentów.

Zostań wolontariuszem MOPS ds. pomocy uchodźcom

W związku z rosnącą liczbą uchodźców narodowości ukraińskiej, którzy są potencjalnymi beneficjentami pomocy społecznej, wrocławski Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej poszukuje wolontariuszy znających język ukraiński lub rosyjski, którzy zechcieliby wesprzeć pracowników MOPS przy komunikacji z uchodźcami.


Wrocławski punkt koordynuje rozmaite formy pomocy materialnej i psychologicznej, jednak dużym utrudnieniem jest niewystarczająca liczba osób ze znajomością języka ukraińskiego. Niezbędna jest pomoc uchodźcom w wypełnianiu wniosków o świadczenia finansowe, pośredniczeniu w rozmowach z psychologami, pracownikami socjalnymi, zbieranie informacji na temat ich potrzeb oraz inne działania, które okażą się istotne.  

 

Pytania i zgłoszenia prosimy kierować do pani Renaty Berdowicz pod nr telefonu 71 799 90 36 lub pod adres mailowy sekretariat@mops.wroclaw.pl.

Ankiety ewaluacyjne za semestr zimowy 2021/22 już dostępne!

Zapraszamy do wypełnienia ankiety ewaluacyjnej dotyczącej zajęć dydaktycznych z semestru zimowego 2021/2022.

Ankiety będą dostępne za pośrednictwem USOSWEB do 15. kwietnia.

 

Wypełniając ankietę dodatkowo pomagasz - za każdą wypełnioną ankietę uczelnia przeznaczy 1zł na wskazany przez Samorząd Studencki cel charytatywny. 😊

„Konkurs Debiutantów” dla autorów najlepszego artykułu naukowego

Redakcja kwartalnika „Probacja” ogłasza „Konkurs Debiutantów” dla autorów najlepszego artykułu naukowego.
Konkurs adresowany jest do osób będących studentami czwartego lub piątego roku studiów oraz osób z tytułem zawodowym magistra (magistra inżyniera albo równorzędnym).


Z wszystkich nadesłanych prac zostanie wybranych 3 Laureatów.


Zwycięskie artykuły zostaną opublikowane w kolejnych trzech numerach czasopisma naukowego „Probacja” (100 pkt). 
Ponadto autorzy najlepszych artykułów otrzymają list gratulacyjny Ministra Sprawiedliwości. 
Artykuł należy przesłać na adres e-mailowy: konkurs.probacja@ms.gov.pl  do dnia 30 kwietnia 2022 r.

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie: https://probacja.com/resources/html/cms/MAINPAGE
 

OPEN CALL dla artystów, fotografów oraz dla wszystkich związanych z kulturą

1000iTwoje Spojrzenie – od wybuchu do wyjścia z pandemii
 
Po dwóch latach wspólnych doświadczeń pandemicznych Muzea Miejskie w Żytawie (Zittau) zapraszają do wzięcia udziału w trzynarodowym (CZ/DE/PL) projekcie wystawienniczym i festiwalu  kulturalnym. Projekt udostępni sztuce przestrzeń na wspólne refleksje, pytania i patrzenie w przyszłość. Celem niniejszego konkursu jest uzyskanie perspektyw w obrazach, które zostaną pokazane na wystawie plenerowej na trójstyku granic Polska – Niemcy – Czechy. Dalsze informacje znajdą Państwo na stronie internetowej projektu.
 
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie
Deadline: 15 marca 2022
 
www.1000undDeineSicht.eu

 

---------------------------------------
 
1.5.2022 – 1.1.2023
1000undDeine Sicht / 1000iTwoje Spojrzenie / 1000aTvůj Pohled
vom Ausbruch zum Aufbruch aus der Pandemie / od wybuchu do wyjścia z pandemii / od propuknutí k úniku z pandemie
 
Projekt sztuki dla wszystkich w publicznej przestrzeni na trójstyku granic w Zittau (DE), Libercu (CZ), Zgorzelcu (PL), Görlitz (DE) & Bogatyni (PL) 
i Festiwal zapachu "Osmodrama"

Wystawa sztuki oraz kultury "1000iTwoje Spojrzenie"
15 lipca 2022 – 1 stycznia 2023

Baugewerkeschule Zittau (Theaterring 1, 02763 Zittau; miejsce dla sztuki, refleksji & rozwijania wolnej przestrzeni)


Na dodatek: trzynarodowe (CZ/DE/PL) koncerty, warsztaty, 3KICK, filmy i rozmowy o 1000 i Twojim spojrzeniu.

Muzea Miejskie w Zittau (Żytawa)
Muzeum Historii i Kultury Klasztor Pofranciszkański
Klosterstraße 3
DE-02763 Zittau
 
--
www.1000undDeineSicht.eu
 
1.5.2022 – 1.1.2023
1000undDeine Sicht / 1000iTwoje Spojrzenie / 1000aTvůj Pohled
vom Ausbruch zum Aufbruch aus der Pandemie / od wybuchu pandemii do wyjścia z pandemii / od propuknutí k úniku z pandemie

Ein Kunstprojekt für alle
an öffentlichen Orten im Dreiländereck PL/DE/CZ in Etappen mit Satelliten 
in Zittau, Görlitz, Zgrozelec, Bogatynia & Liberec, 
einem Geruchs- und Riechfestival OSMODRAMA
und einer 
AUSSTELLUNG 
1000undDeine Sicht ··· 15.7. 2022 - 1.1.2023
Baugewerkeschule Zittau, Theaterring 1, dem neuen Ort für Kunst, Reflexion & Freiraumplanung
mit 
Konzerten, Workshops, 3KICK, Filmen und Gesprächen
zwischen CZ/DE/PL
 

Солідарність з Україною / Solidarni z Ukrainą

 

Szanowni Państwo, Drogie Studentki, Drodzy Studenci,


Dolnośląska Szkoła Wyższa jest miejscem kształcenia dla blisko 170 studentek i studentów z Ukrainy. W obliczu tragedii wojny w Ukrainie wyrażamy pełną z Wami solidarność, wsparcie i chęć współpracy całej społeczności DSW. Chcemy, aby nasza uczelnia była dla Państwa miejscem bezpiecznym, przyjaznym, troskliwym. Zrobimy wszystko, aby solidarność międzyludzka pomogła przetrwać ten trudny czas.  
W imieniu Senatu DSW i całej społeczności akademickiej,

dr hab. Ewa Kurantowicz, Prof.DSW
REKTOR i PRZEWODNICZĄCA SENATU DSW


Uchwała nr 24/2022
Rady Akademickiej Dolnośląskiej Szkoły Wyższej 
z dnia 24 lutego 2022 r. dotycząca solidarności z Narodem Ukraińskim


Солідарність з Україною.


Від імені Нижньо Сілезького Університету, ми хочемо висловити солідарність з усім Народом України, нашими студентами та колегами з України. Для нас важливе, допомогти вам в цю важку хвилину і зробити все можливе, щоб ви могли зосередитися на найважливішому — безпеці вас і ваших близьких.


Ми запускаємо додаткові канали контактові, якщо вам потрібна будь-яка підтримка. Пищить на електронну адресу wsparcie@dsw.edu.pl.
Також вы можете постійно бути в курсі подій, слідкуючи за інформацією в Посольстві та на його сайті:
+48-22-622-47-97


https://poland.mfa.gov.ua/pl/embassy/kontakt . В окремих повідомленнях, на внутрішніх каналах(електронної пошти та інтернету - Усосвеб), будемо ділиться більш детальною інформацією про допомогу, котру можемо надати в найближчі дні. 
Влада Нижньо Сілезького Університету.
-----------------------
Solidarni z Ukrainą.


Jako Dolnośląska Szkoła Wyższa  chcemy wyrazić solidarność z całym Narodem Ukraińskim, naszymi studentami i współpracownikami pochodzącymi z Ukrainy. Zależy nam na tym, żeby wspomóc Was w tym trudnym momencie i dołożymy wszelkich starań, żebyście mogli teraz skupić się na tym co dla Was najważniejsze – bezpieczeństwie Waszym i Waszych bliskich.


Uruchamiamy dodatkowe kanały kontaktowe – jeśli potrzebujecie jakiegokolwiek wsparcia, piszcie pod adres mailowy wsparcie@dsw.edu.pl
Na bieżąco wszystkie informacje możecie też sprawdzić w Ambasadzie i na jej stronach internetowych: +48-22-622-47-97 - https://poland.mfa.gov.ua/pl/embassy/kontakt


W oddzielnych wiadomościach w wewnętrznych kanałach (mailowo i przez usosweb), będziemy w najbliższych dniach przekazywać więcej szczegółów na temat pomocy, jakiej możemy Wam udzielić. 


Władze Dolnośląskiej Szkoły Wyższej

Trwa rekrutacja na studia Erasmus+ na Rok Akademicki 2022/2023!

Drodzy Studenci,

informujemy, że trwa rekrutacja na studia Erasmus+ na Rok Akademicki 2022/2023!

 

Podczas pierwszego etapu rekrutacji będziemy potrzebować Twojego CV, Listu motywacyjnego oraz formularza zgłoszeniowego, które znajdziesz TUTAJ.

 

Aby dołączyć do programu Erasmus + należy spełnić następujące kryteria:

  • być studentem studiów I, II, III stopnia (licencjackich, inżynierskich, magisterskich, doktoranckich lub jednolitych magisterskich) Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
  • mieć ukończony pierwszy rok studiów (jako student pierwszego roku możesz już wziąć udział w rekrutacji na kolejny rok akademicki)
  • uzyskać pozytywne oceny ze wszystkich przedmiotów z poprzednich semestrów
  • wykazać się odpowiednią znajomością języka obcego (minimum B2)
  • zostać pozytywnie ocenionym przez Komisję Rekrutacyjną w wyniku rozmowy kwalifikacyjnej i złożenia wymaganych dokumentów
  • przekonać nas, że to właśnie Tobie powinniśmy dać szansę na wyjazd.


CZEKAMY WŁAŚNIE NA CIEBIE!


Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych wyjazdem studentów na spotkania rekrutacyjne, które odbędą się w następujących dniach: 

  • Poniedziałek (07.03)- 17:00- w języku polskim 
  • Środa (09.03)- 15:00- w języku angielskim
  • Czwartek (10.03)- 12:00- w języku polskim
  • Piątek (11.03)- 17:15- w języku polskim

Prosimy o wcześniejsze przesłanie maila ze zgłoszeniem podając konkretny dzień i godzinę uczestnictwa na erasmus@dsw.edu.pl. W wiadomości zwrotnej otrzymają Państwo zaproszenie do spotkania.

Informujemy, że obecność na co najmniej jednym spotkaniu jest wymagana przy rekrutacji. 
 


Dear Students,
we would like to announce that the recruitment for Erasmus+ Studies for the 2022/2023 Academic Year is on! 

 

At the first recruitment stage, we will need your CV, Motivational Letter and the Application Form which you can find HERE.

 

In order to join the Erasmus + program, you should meet the following criteria:

  • be a student of 1st, 2nd or 3rd cycle studies (bachelor's, engineering, master's or doctoral) at the University of Lower Silesia
  • have completed the first year of studies (as a first-year student, you can already take part in the recruitment for the next academic year)
  • obtain positive grades in all subjects from previous semesters 
  • demonstrate adequate knowledge of a foreign language (minimum B2)
  • be positively assessed by the Recruitment Committee as a result of an interview and submission of the required documents
  • convince us that it is you who should be given the chance to take part in the Erasmus+ program.

 

WE ARE WAITING FOR YOU!

[PL]

Konferencja: Doskonalenie funkcjonowania systemu bezpieczeństwa państwa

Serdecznie zapraszamy do udziału w I Transdyscyplinarnej Konferencji Naukowej w Naukach o Bezpieczeństwie na temat "Doskonalenie Funkcjonowania Systemu Bezpieczeństwa Państwa".
 

Konferencja odbędzie się 22 lutego 2022 r. o godz. 9.00-15.00 (online).
 

Celem konferencji jest wymiana wiedzy naukowej i doświadczeń związanych z doskonaleniem funkcjonowania systemu bezpieczeństwa państwa w zakresie przeciwdziałania zróżnicowanym zagrożeniom bezpieczeństwa państwa i minimalizowania ich skutków.

 

W trakcie spotkania podjęta zostanie próba udzielenia odpowiedzi na pytania, takie jak: Jak wykorzystać wnioski z badań prowadzonych w naukach o bezpieczeństwie do usprawniania funkcjonowania systemu bezpieczeństwa państwa? Jakie są możliwości doskonalenia systemu bezpieczeństwa państwa i jego składowych w ujęciu interdyscyplinarnym?

 

Link do spotkania
 

Szczegóły dotyczące konferencji znajdują się TUTAJ.

Zwiedzaj świat ze swoim Buddym! Poczuj ducha programu Erasmus+ w PL!

Program Erasmus+ Buddy jest otwarty dla wszystkich studentów naszej Uczelni.
Zagraniczni studenci przyjeżdżający do nas na wymianę zostają "zaopiekowani" przez studentów DSW, którzy pomagają im od podszewki poznać studencką kulturę Wrocławia :), a w zamian:
 

  1. pogłębiają znajomość języków obcych, konwersując z native speakerami,
  2. rozwijają swoje umiejętności interkulturowe, czy komunikacyjne,
  3. mają szansę być nieformalnymi ambasadorami miasta, regionu i PL, 
  4. poznają rówieśników z różnych stron Europy i świata!

 
Zgłoś się już dziś na: erasmus@dsw.edu.pl.
 

„Akademia Umiejętności” – znamy zwycięzców IV edycji!

Drodzy Studenci,

ogłaszamy wyniki IV edycji konkursu w ramach Akademii Umiejętności.
Po zakończeniu etapu oceny merytorycznej wniosków prezentujemy listę projektów, które otrzymają dofinansowanie.
Lista zwycięzców dostępna jest TUTAJ.
Serdecznie gratulujemy! 😊

Konkurs o Nagrodę im. Marka Drapińskiego

Szanowni Studenci,

serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w tegorocznej edycji konkursu o Nagrodę im. Marka Drapińskiego organizowanego przez Fundację TETOS.

 

Masz innowacyjny pomysł na rozwój swojej  uczelni? Chcesz przyczynić się do pozytywnych zmian w środowisku edukacyjnym?

Weź udział w 15. edycji konkursu o Nagrodę im. Marka Drapińskiego i przedstaw nam swoją kreatywną stronę! 

 

Jak zgłosić się do konkursu? 
Krok 1:
Zapoznaj się z regulaminem.
Krok 2: Przygotuj pracę koncepcyjną lub przedstawiającą zrealizowane działania. Mogą dotyczyć wszelkich obszarów funkcjonowania twojej uczelni. 
Krok 3: Zgłoś się poprzez formularz online dostępny na stronie www.fundacjatetos.pl.
Prace można składać maksymalnie do 20 marca 2022 roku.
Krok 4: Oczekuj na wyniki! 

 

Na zwycięzców czeka pula nagród o wysokości 20 000 zł.

 

W konkursie mogą wziąć udział studenci i absolwenci Wyższych Szkół Bankowych i Dolnośląskiej Szkoły Wyższej. 


Dowiedz się więcej:
Wejdź na stronę konkursu 
 

 

Konkurs „Polskie Serce Pękło. Katyń 1940”

Zapraszamy do udziału w konkursie „Polskie Serce Pękło. Katyń 1940”. Przedsięwzięcie organizuje Marszałek Sejmu RP Elżbieta Witek, a członkiem komitetu honorowego jest Minister Edukacji i Nauki Przemysław Czarnek.

 

Zadanie konkursowe dla studentów (osoby w wieku do 26 lat) polega na przygotowaniu scenariusza 45-minutowej lekcji pt. „Katyń-Pamiętamy”. Zgłoszenia można przesyłać do 11 marca 2022 r.


Więcej informacji znajdą Państwo na stronie MEiN oraz na stronie konkursu.

 

Plakat konkursu

Komunikat w sprawie organizacji zajęć dydaktycznych - aktualizacja (26.01.2022)

Szanowni Państwo, 

 

Uprzejmie zawiadamiamy, że realizacja zajęć w trybie zdalnym zostaje przedłużona na czas rozpoczęcia semestru letniego (zgodnie z organizacją roku akademickiego 2021/2022) i decyzja w tej sprawie obowiązuje do 13 kwietnia br., zarówno dla studiów stacjonarnych, jak i niestacjonarnych. Powyższa decyzja podyktowana jest troską o zdrowie i bezpieczeństwo studentów oraz pracowników Uczelni.

 

W okresie do 13 kwietnia br. zajęcia dydaktyczne będą realizowane przede wszystkim w trybie zdalnym (realizacja zajęć z w formie synchronicznej z wykorzystaniem platformy MS Teams), z wyłączeniem wybranych zajęć o charakterze praktycznym. Określone zajęcia o charakterze praktycznym realizowane będą w formie bezpośredniego kontaktu, w salach dydaktycznych Uczelni. Oznaczenia zajęć zaplanowanych w trybie distance learning (kolor żółty) i w formie bezpośredniej (kolor biały) znajdują się w planach zajęć. Bardzo prosimy o bieżące sprawdzanie aktualizacji harmonogramów zajęć w Wirtualnym Dziekanacie.

 

Informacje dotyczące organizacji kształcenia w semestrze letnim od dnia 20 kwietnia br. zostaną opublikowane nie później, niż 31 marca 2022 r. Utrzymane w mocy pozostaje Zarządzenie nr 27/2021 Rektora Dolnośląskiej Szkoły Wyższej z siedzibą we Wrocławiu z dnia 28 września 2021 r. w sprawie określenia zasad prowadzenia i uczestnictwa w zajęciach dydaktycznych, zasad weryfikacji efektów uczenia się oraz organizacji i przeprowadzania egzaminów dyplomowych w roku akademickim 2021/2022 https://bip.wsb.pl/_media/dsw/regulaminy/21_09_27_weryfikacja_i_egzaminy.pdf

 

W przypadku zmiany powyższych ustaleń zostaną Państwo bezzwłocznie zawiadomieni.
Dziękujemy za Państwa zrozumienie, niezmiennie, z troską i zaangażowaniem, życzymy zdrowia oraz pomyślnych rezultatów zbliżającej się sesji egzaminacyjnej!
 

"Legia Akademicka" w Dolnośląskiej Szkole Wyższej - program edukacji wojskowej

Serdecznie zapraszamy studentów do udziału w projekcie szkoleniowym realizowanym przez Ministerstwo Obrony Narodowej w porozumieniu z Ministerstwem Edukacji i Nauki – Legia Akademicka.

 

Edukacja wojskowa studentów w ramach Legii Akademickiej obejmuje dwie części szkolenia. Część teoretyczną realizowaną przez DSW zgodnie z opracowanym przez MON programem szkoleniowym oraz część praktyczną (ćwiczenia wojskowe) organizowaną przez Ministra Obrony Narodowej.

 

W tym roku planujemy przeprowadzenie teoretycznych zajęć dla kursu podstawowego w jednej 20-osobowej grupie.
Do projektu mogą przystąpić studenci wszystkich kierunków bez względu na tryb studiowania, którzy są obywatelami polskimi i nie przeszli szkolenia wojskowego (dla modułu podstawowego).

 

Termin zgłoszeń upływa 31 stycznia 2022 r. Zgłoszenia będą przyjmowane mailowo, a o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.


Prosimy przesłać na adres legiaakademicka@dsw.edu.pl wypełniony i podpisany „Wniosek ochotnika” oraz „Oświadczenie RODO”. Po zgłoszeniu osoby zainteresowane zostaną powiadomione mailowo o terminach zajęć.

Dokumenty do wypełnienia dostępne do pobrania pod poniższym linkiem.

 

Pobierz wniosek

 

Organizacja i przeprowadzenie zajęć teoretycznych szkolenia z edukacji wojskowej w module podstawowym finansowane jest ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach V edycji projektu „Legia Akademicka”.

Rozpoczęcie naboru wniosków w nowym programie MEiN „Perły Nauki”

Nabór wniosków trwa od 4.01.2022 do 18.02.2022 r. do godz. 16.


Przedmiotem programu jest wsparcie w tworzeniu warunków rozwoju dla wybitnie uzdolnionych absolwentów studiów pierwszego stopnia lub studentów po ukończeniu trzeciego lub czwartego roku jednolitych studiów magisterskich przez umożliwienie prowadzenia badań naukowych lub twórczości artystycznej pod kierunkiem opiekuna naukowego lub artystycznego.


1. Warunkiem udziału w programie jest przedstawienie projektu:
- którego okres realizacji nie przekracza 48 miesięcy;
- wskazanie kierownika projektu,
- wskazanie opiekuna naukowego albo artystycznego kierownika projektu;
- którego koszt realizacji nie przekracza:


a) 240 000 zł dla projektu z dziedziny nauk ścisłych i przyrodniczych, dziedziny nauk
inżynieryjno-technicznych, dziedziny nauk medycznych i nauk o zdrowiu albo
z dziedziny nauk rolniczych,
b) 200 000 zł dla projektu z dziedziny nauk humanistycznych, z dziedziny nauk
społecznych, z dziedziny nauk teologicznych albo z dziedziny sztuki

 

2. Zakup aparatury naukowo-badawczej, infrastruktury informatycznej albo sprzętu, urządzeń lub aparatury wykorzystywanych do prowadzenia działalności artystycznej nie przekracza 50 000 zł, przy czym sfinansowanie tego zakupu ze środków przyznanych w ramach programu jest możliwe, jeżeli wnioskodawca nie posiada albo nie ma możliwości korzystania z niezbędnej aparatury lub infrastruktur.

 

3. Kierownikiem projektu może być:
1) absolwent studiów pierwszego stopnia, który otrzymał tytuł zawodowy licencjata,
inżyniera albo równorzędny 
2) student jednolitych studiów magisterskich, który w roku 2020 ukończył:
a) trzeci rok studiów – w przypadku studiów trwających nie dłużej niż 11 semestrów,
b) czwarty rok studiów – w przypadku studiów trwających nie krócej niż 12 semestrów
– i kontynuuje kształcenie na tych studiach;

 

4. Kierownikiem projektu może być osoba, która spełnia łącznie następujące warunki:
1) prowadzi zawansowane badania naukowe albo twórczość artystyczną na wysokim
poziomie i posiada co najmniej jedno znaczące osiągnięcie naukowe lub artystyczne
2) nie była laureatem programu „Diamentowy Grant”;
3) posiada udokumentowaną znajomość co najmniej jednego języka obcego na poziomie nie
niższym niż B2 zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego;
4) nie posiada tytułu zawodowego magistra, magistra inżyniera albo równorzędnego.

 

5. Szczegółowe kryteria oceny wniosków:
-w ramach oceny poziomu merytorycznego wniosku:
a) wartość naukową lub artystyczną projektu (0–40 pkt),
b) przewidywany sposób upowszechniania wyników badań naukowych lub twórczości
artystycznej (0–5 pkt),
c) zasadność planowanych kosztów w odniesieniu do przedmiotu i zakresu badań
naukowych lub twórczości artystycznej określonych w projekcie (0–5 pkt);
2) w ramach oceny potencjału wnioskodawcy:
a) możliwość wykonania projektu (0–3 pkt),
b) wyposażenie w niezbędną infrastrukturę (0–2 pkt),
c) dorobek naukowy i kwalifikacje opiekuna naukowego (0–5 pkt),
d) poziom i oryginalność osiągnięć naukowych lub artystycznych kierownika projektu
wymienionych we wniosku (0–40 pkt)
 

Więcej informacji udziela Biuro Projektów DSW.

Komunikat w sprawie organizacji zajęć dydaktycznych - aktualizacja (05.01.2022)

Szanowni Państwo, 


Uprzejmie zawiadamiamy o podtrzymaniu decyzji Władz Uczelni z dnia 3 grudnia 2021 roku w sprawie sposobu realizacji zajęć dydaktycznych w Dolnośląskiej Szkole Wyższej. Realizacja zajęć w trybie zdalnym zostaje przedłużona do końca semestru zimowego (zgodnie z organizacją roku akademickiego 2021/2022), zarówno dla studiów stacjonarnych, jak i niestacjonarnych. Powyższa decyzja podyktowana jest troską o zdrowie i bezpieczeństwo studentów oraz pracowników Uczelni. Oznacza to, że zajęcia w tym okresie będą realizowane przede wszystkim w trybie zdalnym (realizacja zajęć z w formie synchronicznej z wykorzystaniem platformy MS Teams), z wyłączeniem wybranych zajęć o charakterze praktycznym.

 

Określone zajęcia o charakterze praktycznym realizowane będą w formie bezpośredniego kontaktu, w salach dydaktycznych Uczelni. Oznaczenia zajęć zaplanowanych w trybie distance learning (kolor żółty) i w formie bezpośredniej (kolor biały) znajdują się w planach zajęć. W związku z decyzją o przedłużeniu kształcenia zdalnego, właściwe oznaczenia zostaną naniesione na harmonogramy zajęć do 9 stycznia br. ¬– dla studiów stacjonarnych, do 12 stycznia br. – dla studiów niestacjonarnych. Bardzo prosimy o bieżące sprawdzanie aktualizacji harmonogramów zajęć w Wirtualnym Dziekanacie.

 

Informacje dotyczące organizacji kształcenia w semestrze letnim zostaną opublikowane nie później, niż 26 stycznia 2022 r. Utrzymane w mocy pozostaje Zarządzenie nr 27/2021 Rektora Dolnośląskiej Szkoły Wyższej z siedzibą we Wrocławiu z dnia 28 września 2021 r. w sprawie określenia zasad prowadzenia i uczestnictwa w zajęciach dydaktycznych, zasad weryfikacji efektów uczenia się oraz organizacji i przeprowadzania egzaminów dyplomowych w roku akademickim 2021/2022 https://bip.wsb.pl/_media/dsw/regulaminy/21_09_27_weryfikacja_i_egzaminy.pdf

 

W przypadku zmiany powyższych ustaleń zostaną Państwo bezzwłocznie zawiadomieni.
Życzymy Państwu zdrowia i wszelkiej noworocznej pomyślności!
 

Praca działów obsługowych DSW 07.01.2022

Drodzy Studenci, 

w dniu 07.01.2022 r. wszystkie działy obsługowe DSW będą nieczynne.

Nabór wniosków w ramach programu Erasmus+

Trwa nabór wniosków w ramach programu Erasmus+. W ofercie znajdują się m.in. projekty promujące edukację zawodową także na szczeblu wyższym, edukację dorosłych, działania sportowe oraz wspierające współpracę instytucjonalną i działania innowacyjne. 

Terminy składania wniosków uzależnione są od projektu. 


Więcej informacji na stronie: https://webgate.ec.europa.eu/app-forms/af-ui-opportunities/#/erasmus-plus.

Nabór wniosków w konkursach Narodowego Centrum Nauki SONATINA 6 i ChistERA 2021

Konkurs ChistERA 2021 skierowany do konsorcjów międzynarodowych złożonych z najmniej trzech zespołów badawczych pochodzących z co najmniej trzech krajów biorących udział w konkursie (Belgia, Bułgaria, Czechy, Estonia, Finlandia, Francja, Hiszpania, Irlandia, Izrael, Litwa, Łotwa, Luksemburg, Polska, Słowacja, Szwajcaria, Tajwan, Turcja, Wielka Brytania). Kierownik polskiego zespołu musi posiadać co najmniej stopień naukowy doktora.


Wnioski można składać w dwóch obszarach tematycznych min. Foundations for Misbehaviour Detection and Mitigation Strategies in Online Social Networks and Media (OSNEM). 

 

Termin składania wniosków upływa 17 stycznia 2022 r.


Więcej informacji tutaj.


Konkurs SONATINA startuje po raz szósty i skierowany jest do naukowców posiadających stopień doktora uzyskany w roku wystąpienia z wnioskiem lub w okresie 3 lat przed rokiem wystąpienia z wnioskiem (w okresie od 1 stycznia 2019 r. do 31 grudnia 2021 r.) lub którym stopień doktora zostanie nadany do 30 czerwca 2022 r. W ramach projektu dofinansowane mogą być badania podstawowe i aplikacyjne.
Zwracamy uwagę, że w projekcie obowiązkowe jest zaplanowanie zatrudnienia dla kierownika projektu badawczego obowiązkowe w pełnym wymiarze czasu pracy, na podstawie umowy o pracę, w podmiocie planowanym jako miejsce realizacji projektu i innym niż podmiot, w którym kierownik projektu uzyskał stopień doktora. Kierownik projektu zobowiązany jest do zaplanowania i odbycia stażu zagranicznego trwającego od 3 do 6 miesięcy w zagranicznym ośrodku naukowym.

 

Termin składania wniosków upływa 15 marca 2022 r.
Więcej informacji tutaj.

 

Wnioski w konkursach NCN należy składać w formie elektronicznej, za pośrednictwem systemu OSF (https://osf.opi.org.pl). 
Osoby zainteresowane złożeniem wniosku prosimy o kontakt z Biurem Projektów, które wspiera pracowników w wypełnieniu wniosku i przygotowaniu dokumentacji formalnej. Zapytania prosimy o wysyłanie na adres emailowy Biura: biuro.projektow@dsw.edu.pl

 

Praca działów obsługowych DSW w Święta

Drodzy Studenci, 

w dniach 24, 27 oraz 31 grudnia 2021 r. wszystkie działy obsługowe DSW będą nieczynne.

Komunikat w sprawie organizacji zajęć dydaktycznych - aktualizacja (03.12.2021)

Szanowni Państwo,


uprzejmie zawiadamiamy o decyzjach podjętych w dniu 3 grudnia br. w sprawie sposobu realizacji zajęć dydaktycznych na studiach wyższych:

  • niestacjonarnych – zostają utrzymane w realizacji w trybie zdalnym, zgodnie z ustaleniami z dnia 24 listopada br., obowiązującymi do 9 stycznia 2022 włącznie;
  • stacjonarnych zostają przeniesione w tryb zdalny (realizacja zajęć z w formie synchronicznej z wykorzystaniem platformy MS Teams) w okresie 6 grudnia 2021 - 7 stycznia 2022 włącznie; ewentualne odstępstwa od tej decyzji, wynikające z niemożności realizacji zajęć o charakterze praktycznym w innej formie niż bezpośrednia, zostaną oznaczone w harmonogramach zajęć; Bardzo prosimy o bieżące sprawdzanie aktualizacji harmonogramów zajęć w Wirtualnym Dziekanacie. Dziękujemy!

W przypadku zmiany powyższych ustaleń zostaną Państwo bezzwłocznie zawiadomieni.
Życzymy Państwu zdrowia!
 

Dotacje dla młodych przedsiębiorców z Dolnego Śląska

Dolnośląski Park Innowacji i Nauki uruchomił projekt “Dotacje dla Młodych”, którego celem jest wsparcie młodych przedsiębiorców z Dolnego Śląska, poprzez dofinansowanie nawet do 34 tys. zł na założenie działalności gospodarczej dla osób w wieku 18-29 lat.

 

Projekt wystartował w kwietniu 2021 roku i potrwa do marca 2023 r. Adresowany jest do osób mieszkających lub uczących się na terenie Dolnego Śląska. Do projektu mogą przystąpić osoby spełniające poniższe kryteria:
●    po 1 marca 2020 r. utraciły zatrudnienie i pozostają poza rynkiem pracy do dnia rozpoczęcia udziału w projekcie; 
●    nie posiadały wpisu do CEIDG/KRS przez okres 12 miesięcy do dnia poprzedzającego przystąpienie do projektu;
●    nie uczestniczą w innych projektach aktywizacji zawodowej ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego;
●    nie korzystają równolegle z innych środków publicznych, w tym instrumentów wsparcia COVID-19;


W ramach programu można uzyskać bezwrotne dofinansowanie na rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej, nawet do 34 tysięcy złotych. 

 

Więcej informacji na temat projektu znajdziecie na stronie DPiN, pod numerem telefonu -+48 608 555 058, lub adresem dotacjedlamlodych@dpin.pl.

 

Projekt jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020: Oś priorytetowa: I. Rynek pracy otwarty dla wszystkich Działanie: 1.2 Wsparcie osób młodych na regionalnym rynku pracy.


Koordynator projektu: Dorota Sało; e-mail: dorota.salo@dpin.pl; tel. +48 608 555 058

 

Więcej informacji pod LINKIEM.
 

Komunikat w sprawie organizacji zajęć dydaktycznych (24.11.2021)

Szanowni Państwo,
uprzejmie zawiadamiamy o decyzjach podjętych w dniu 24 listopada br. w sprawie sposobu realizacji zajęć dydaktycznych na studiach wyższych:

  • niestacjonarnych – zostają przeniesione w pełni w tryb zdalny (realizacja zajęć z w formie synchronicznej z wykorzystaniem platformy MS Teams) w okresie 27-28 listopada 2021 do 8-9 stycznia 2022 włącznie; ewentualne odstępstwa od tej decyzji, wynikające z niemożności realizacji zajęć o charakterze praktycznym w innej formie niż bezpośrednia, zostaną Państwu przekazane bezpośrednio przez Menedżera Kierunku w ustaleniu z Dziekan Wydziału WSS oraz oznaczone w harmonogramach zajęć;
  • stacjonarnych – zostają utrzymane w dotychczasowej formie hybrydowej, zgodnie z aktualnymi zapisami harmonogramów zajęć. 

Bardzo prosimy o bieżące sprawdzanie aktualizacji harmonogramów zajęć w Wirtualnym Dziekanacie. Dziękujemy!

 

W przypadku zmiany powyższej decyzji zostaną Państwo bezzwłocznie zawiadomieni.
Niezmiennie życzymy Państwu zdrowia i satysfakcji z realizowanych zajęć i spotkań z wykładowcami!
 

Informacja o stypendiach

Informujemy, że stypendia w roku akademickim 2021/2022  są przyznane na okres 5 miesięcy czyli od października 2021  do lutego 2022. Wynika to z nowelizacji przepisów w zakresie przyznawania świadczeń dla studentów, które będą miały zastosowanie począwszy od drugiego semestru roku akademickiego 2021/2022. Kolejna tura składania wniosków stypendialnych będzie możliwa od marca 2022r.

 

Przypominamy również, że wnioski o stypendium socjalne, wnioski o stypendium dla osób niepełnosprawnych oraz zapomogi można wypełniać na platformie Usosweb cały czas. Zarejestrowany, wydrukowany i podpisany dokument należy dostarczyć do DOFS wraz z odpowiednimi załącznikami.

Zapisy na moduły kształcenia wybieralnego (specjalnościowego)

Szanowni Państwo, Studenci kierunków:
Geodezja i kartografia, Informatyka, Media kreatywne: game design, animacja 3D i efekty specjalne, Media kreatywne: projektowanie gier i animacji, Pedagogika, Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, Pedagogika specjalna

Zapraszamy do zapisywania się  na moduły kształcenia wybieralnego (specjalnościowego) rozpoczynających się od semestru letniego 2021/22. 
Zapisy otwarte zostaną w dniu 20 listopada (sobota) o godz. 8.00, a zakończą się 26 listopada (piątek) o godz. 23.59.
Uprzejmie przypominamy, iż zgodnie z Regulaminem studiów, by specjalność została uruchomiona winno się na nią zapisać minimum 15 studentów.

Komunikat władz uczelni ws. organizacji zajęć dydaktycznych w semestrze zimowym 2021/2022

Szanowni Państwo, drodzy Studenci,

Wobec rosnącego wyniku zakażeń koronawirusem, analizując uważnie Państwa uwagi i wnioski, które wpływają do Uczelni, w najwyższej trosce o Państwa zdrowie, bezpieczeństwo i komfort kształcenia, podjęliśmy decyzje prowadzące do zwiększenia udziału zajęć prowadzonych w trybie synchronicznym, online, przy jednoczesnym zachowaniu realizacji określonych zajęć w bezpośrednim kontakcie z prowadzącymi w trybie stacjonarnym. Powyższe rozwiązanie organizacyjne jest zgodne z Zarządzeniem nr 23/2021 Rektora DSW z dnia 1.09.2021r. ws. trybu prowadzenia zajęć dydaktycznych w semestrze zimowym r.a. 2021/22 i będzie obowiązywać do końca bieżącego semestru zimowego.

 

W związku z powyższym:

 

  • zajęcia o charakterze wykładowym, odbywające się w dużych liczebnie grupach, będą w znakomitej większości realizowane w trybie zdalnym, synchronicznie;
  • ogólna liczba studentów, przebywająca jednocześnie w murach uczelni, zostanie zmniejszona o ok. 50%, by jak najbezpieczniejsze było dla Państwa wspólne korzystanie z formy kształcenia stacjonarnego;
  • zachowana zostanie realizacja w trybie stacjonarnym/w bezpośrednim kontakcie zajęć o charakterze ćwiczeń, laboratoriów, warsztatów, by mogli Państwo maksymalnie efektywnie korzystać z możliwości kształcenia stacjonarnego;
  • wynikające z przedstawionych ustaleń zmiany w planach zajęć zostaną wprowadzone do harmonogramów; wszystkich Państwa bardzo prosimy o bieżące weryfikowanie harmonogramów, opublikowanych dla Państwa w Wirtualnym Dziekanacie; to niezmiernie ważne, by mogli Państwo korzystać z bieżącej aktualnej informacji dot. planu zajęć, a te wiążące zawsze pojawiają się w WD;

Zmiany wynikające z powyższego zostaną wprowadzone do WD dla studentów stacjonarnych do końca dnia 10 listopada, dla studentów niestacjonarnych sukcesywnie do 20 listopada br.; ze względu na możliwość wystąpienia innych modyfikacji, niezależnych od powyższego, wynikających np. z zachorowania, objęcia kwarantanną itp., bardzo prosimy o bieżące weryfikowanie planów zajęć, dziękujemy!

 

Realizacja zajęć wg planów uwzględniających powyższe rozpocznie się:

  • dla studentów stacjonarnych od 15 listopada br.;
  • dla studentów niestacjonarnych od weekendu 13-14 listopada br.

Przy tej okazji raz jeszcze przypominamy o przestrzeganiu obowiązujących w Uczelni zarządzeń dotyczących reżimu sanitarnego. Ma to ogromny wpływ na skuteczność realizacji naszych założeń dot. kształcenia, zapewnienia Państwu stabilności studiowania, a przede wszystkim bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. Dziękujemy za wszelkie zaangażowanie, zrozumienie i zachowanie zasad dla dobra siebie i osób wokół – studentów, wykładowców i pracowników administracyjnych Uczelni, z którymi spotykamy się co dzień.

 

Pragniemy zaznaczyć, że powyższe stanowisko uwzględnia rekomendacje wyrażone przez Radę Samorządu Studenckiego DSW, z dnia 9 listopada br.

 

Życzymy Państwu zdrowia i satysfakcji z realizowanych zajęć i spotkań z wykładowcami!

Komunikat ws. bezpiecznego funkcjonowania uczelni

Szanowni Państwo,

 

Na terenie uczelni niezmiennie obowiązuje nas wszystkich zaostrzony reżim sanitarny: noszenie maseczek w częściach wspólnych oraz w trakcie zajęć, regularne mycie i dezynfekcja rąk oraz szczególne zwracanie uwagi na swój stan zdrowia.


Uczelnia  w tym w zakresie realizuje wytyczne Ministerstwa Edukacji i Nauki i pozostaje otwarta na Państwa głosy.


Liczę, że jako uczelniana społeczność wykażemy się odpowiedzialnością i dojrzałością, abyśmy mogli korzystać w pełni z możliwości spotkań stacjonarnych, rozwijać wartościowe relacje i cieszyć się zdrowiem.


Krzysztof Kamiński, Kanclerz DSW

11 i 12 listopada Dziekanat i inne działy obsługowe będą nieczynne

Drodzy Studenci, 

11 i 12 listopada 2021 r. Dziekanat  i inne działy obsługowe będą nieczynne.

 

Telefon dyżurny weekendowy (sobota, niedziela)  do Dziekanatu: +71 356 15 18, +71 356 15 19

 

Dane do kontaktów z innymi działami znajdują się w zakładce KONTAKT. 

Informacje dla studentów I roku. Odpowiedzi na najczęstsze pytania

Drodzy Studenci,

 

jeśli rozpoczynacie właśnie naukę w DSW i u progu nowego roku akademickiego poszukujecie odpowiedzi na kluczowe pytania, zachęcamy do zapoznania się z naszym wpisem w aktualnościach "Informacje dla studentów I roku. Odpowiedzi na najczęstsze pytania". Znajdują się w nim informację między inny mi o planach zajęć, legitymacjach studenckich, stypendiach i wielu innych istotnych kwestiach.

Kurs BHP dla studentów. Ważna informacja

19.10.2021 r. 

Drodzy Studenci,
Każdy student rozpoczynający studia w Dolnośląskiej Szkole Wyższej zobowiązany jest do zapisania się na platformie Moodle do kursu BHP dla studentów oraz jego ukończenia.  

 

Logowanie do platformy Moodle odbywa się poprzez wpisanie loginu i hasła takiego jak do systemów MS Teams oraz USOSWeb. Adres platformy Moodle to: https://moodle2.e-wsb.pl 
 

Kurs znajduje się w zakładce DSW -> Obowiązkowe dla studenta -> BHP.  Hasło do zapisania się do kursu to : BHP_zima_21/22!!

Kurs składa się z trzech modułów: ogólnych przepisów BHP, ochrony przeciwpożarowej oraz pierwszej pomocy przedmedycznej. Niniejszy kurs e-learningowy zastępuje stacjonarny kurs akademicki.

 

Aby otrzymać zaliczenie z kursu BHP należy z każdego testu z 3 modułów uzyskać min. 60% w jednym z dwóch podejść. 

 

Termin zaliczenia kursu upływa 30 listopada 2021 roku.  Kurs otwarty jest od 18 października. Po terminie zaliczenia kursu, kurs będzie niedostępny.

Niezarejestrowanie się do platformy oraz niezaliczenie jednego z testów skutkują niezaliczeniem w całości kursu BHP i wpisaniem oceny negatywnej do systemy USOSweb.

 

Osoby, które z różnych przyczyn wcześniej nie zaliczyły kursu w poprzednim roku mają taką możliwość teraz.

 

Kurs został przygotowany przez specjalistę ds. BHP mgr Wojciecha Szymborskiego oraz Pracownię Edukacji Zdalnej.

 

Życzymy powodzenia!
Pracownia Edukacji Zdalnej
Stanisław Lota
Wojciech Szymborski 

 

Minimalne wymagania techniczne: Przeglądarka internetowa Microsoft Edge / Google Chrome / Mozilla Firefox

 

Opieka merytoryczna oraz zaliczenia: wojciech.szymborski@dsw.edu.pl 

Opieka techniczna : pez@dsw.edu.pl | michal.stanczak@dsw.edu.pl

Inauguracja roku akademickiego 2021/2022

Drodzy Studenci,

15.10.2021 o godzinie 18:00 odbędzie się uroczysta inauguracja nowego roku akademickiego. Wydarzenie poprowadzone w formule online obejrzeć będzie można na naszym kanale na YouTube, jednak nie będzie to film publiczny. Dlatego tak ważny jest link do transmisji, który przesłany został mailingiem oraz został zamieszczony w USOS WEB. Na wypadek braku otrzymania linka bardzo prosimy o kontakt pod adresem e-mail magdalena.brzeczek@dsw.edu.pl 

Wsparcie finansowe dla studentów - broszura MEiN

Drodzy Studenci,

 

zachęcamy do zapoznania się z treścią broszury przygotowanej przez Ministerstwo Edukacji i Nauki, która dotyczy wsparcia finansowego dla studentów. Znajdują się w niej opisy kluczowych form udzielania takiego wsparcia, a wśród nich:

  • stypendium socjalne
  • stypendium rektora 
  • stypendium dla osób niepełnosprawnych
  • zapomoga
  • kredyt studencki

 

Broszura dostępna jest do pobrania TUTAJ.

 

Dodatkowe informacje znajdują się pod LINKIEM.

Szkolenia z obsługi Microsoft Teams dla studentów - terminy

Drodzy Studenci,

 

poniżej znajduje się harmonogram szkoleń z obsługi MS Teams, który jest narzędziem niezbędnym do realizacji zajęć w formule online. Zapraszamy do zaplanowania udziału w takim szkoleniu.

 

Terminy szkoleń z obsługi Microsoft Teams.

Przypomnienie sposobu logowania - MS Teams, USOSweb

Drodzy Studenci,

 

zachęcamy, by jeszcze przed pierwszymi zajęciami przypomnieć sobie sposób logowania do platform MS Teams oraz USOS Web. Dane do obu platform są takie same. Szczegółowe instrukcje znajdują się pod poniższymi linkami:

 

Nowy sposób kodowania przedmiotów w MTeams

Szanowni Państwo,
 
Uprzejmie informujemy, że od semestru zimowego 2021/2022 zostały utworzone nowe kody przedmiotów w MTeams.
Kodowanie tegoroczne odbywa się wg schematu: nazwa_przedmiotu_typ zajęć_opis grupy_kod przedmiotu_2021/22Z_DSW.
Przykład z objaśnieniem znajduje się TUTAJ.

Ubiegłoroczne kody przedmiotów zostają bez zmian tzn. zaczynają się od GTA_DSW_cykl dydaktyczny nazwa przedmiotu_kod przedmiotu.
 

Informacje dotyczące kształcenia językowego dla studentów z roku akademickiego 2020/2021

Informacje dotyczące kształcenia językowego dla studentów  studiów licencjackich oraz  jednolitych studiów magisterskich, którzy rozpoczęli studia w roku akademickim 2020/2021.

 

Drodzy Studenci,
Wszystkich, którzy dołączyli na studia od drugiego semestru (letniego) chcielibyśmy poinformować o konieczności odbycia zajęć z języka obcego na platformie językowej Moodle.


Dla studiów niestacjonarnych nie ma przewidzianych zajęć z lektorem – odbywają się one w całości online. W celu rozpoczęcia pracy na platformie prosimy zalogować się na https://moodle2.e-wsb.pl/login/index.php używając loginu i hasła z USOS.


Wszystkie informacje niezbędne do rozpoczęcia pracy, terminy oraz podział materiału na poszczególne semestry znajdziecie po zalogowaniu na stronie kursu.


Zajęcia z języka obcego na platformie Moodle są obowiązkowe.


W razie pytań proszę kontaktować się z mgr Piotrem Skibickim mailowo:  piotr.skibicki@dsw.edu.pl   lub na konsultacjach na MSTeams: czwartek 13:30 - 14:30 oraz sobota 8:00 - 9:00.

 

Zasady pracy na Moodle dla tych z Was, którzy kontynuują pracę na platformie pozostają bez zmian. Na stronie jest już dostępna uaktualniona instrukcja i gorąco zachęcamy do zapoznania się z nią. Przypominamy również o tym, że w nowym semestrze do każdego poziomu językowego zostanie dodany moduł języka specjalistycznego. Tych, którzy zaliczyli już dotychczasowe składowe kursu zachęcamy do ponownego odwiedzenia platformy. Nowe moduły są obowiązkowe i niezbędne do zaliczenia kursu.

Informacja o przedłużeniu legitymacji studenckich

Szanowni Studenci,


w dniu 15.08.2021 r. weszło w życie rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki, uchylające wcześniejsze rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania niektórych podmiotów systemu szkolnictwa wyższego.


W związku z tym od  1 października 2021 r. wracamy na zajęcia w mury uczelni. Ważne jest również,  że z dniem 15 października kończy się dotychczasowa ważność legitymacji studenckich.


Od 1 października 2021 r. zapraszamy do dziekanatu ( od wtorku do czwartku, w godzinach od 10.00 do 14.00) celem przedłużenia legitymacji studenckich na nowy semestr.
 

Komunikat w sprawie kształcenia w semestrze zimowym roku akademickiego 2021/2022

10.09.2021
Szanowni Państwo,


Informujemy, że zajęcia dydaktyczne w semestrze zimowym roku akademickiego 2021/2022 prowadzone będą w Dolnośląskiej Szkole Wyższej w systemie hybrydowym, zgodnie z Zarządzeniem nr 23/2021 Rektora Dolnośląskiej Szkoły Wyższej z siedzibą we Wrocławiu z dnia 1 września 2021 r. 


Na studiach stacjonarnych zajęcia realizowane będą w formie bezpośredniego kontaktu z prowadzącymi w siedzibie Uczelni, z możliwym komponentem zajęć odbywających się synchronicznie (MS Teams) oraz asynchronicznie (Platforma Moodle), co zostanie określone szczegółowo w planach zajęć oraz w konsultacji z prowadzącymi.


Na studiach niestacjonarnych zajęcia realizowane będą zarówno w formie bezpośredniego kontaktu z prowadzącymi w siedzibie Uczelni jak i synchronicznie, w czasie rzeczywistym, za pomocą metod i technik kształcenia na odległość, z komponentem zajęć odbywających się asynchronicznie (Platforma Moodle). Należy przez to rozumieć, że określone zjazdy w całości będą odbywać się w salach dydaktycznych lub w całości synchronicznie (MS Teams). Oznaczenie zjazdów „na żywo” i „on-line” zawierają plany zajęć.


Informujemy, że wszystkie zajęcia dla studentów DSW zaplanowane do końca września 2021 będą odbywały się za pomocą metod i technik kształcenia na odległość, w czasie rzeczywistym (MS Teams). 


Jednocześnie podkreślamy, że, szczególnie wobec pogorszenia sytuacji pandemicznej i uzasadnionej tym potrzeby, zastrzegamy możliwość zmiany sposobu organizacji zajęć dydaktycznych, o czym bezzwłocznie zostaną Państwo zawiadomieni.


Życzymy owocnych przygotowań do nowego roku akademickiego, z radością oczekując na spotkanie z Państwem w murach naszej Uczelni!


Władze Dolnośląskiej Szkoły Wyższej 
 

Planowane terminy rozp. 1 zajęć w sem. zimowym 21/22 dla II, III, IV roku studiów niestacjonarnych

Szanowni Państwo, 

W załączniku zostały zamieszczone planowane terminy rozpoczęcia 1-szych zajęć w sem. zimowym 21/22 dla grup niestacjonarnych kontynuujących studia na II, III, IV roku. 
 

Terminy zjazdów w sem. zimowym 21/22 dla I TOKU:
18-19 września 2021 r. 
02-03 października 2021 r. 
16-17 października 2021 r. 
30-31 października 2021 r. 
13-14 listopada 2021 r. 
27-28 listopada 2021 r. 
11-12 grudnia 2021 r. 
08-09 stycznia 2022 r. 
22-23 stycznia 2022 r. 
05-06 lutego 2022 r. 


Terminy zjazdów w sem. zimowym 21/22 dla II TOKU:
25-26 września 2021 r. 
09-10 października 2021 r. 
23-24 października 2021 r. 
06-07 listopada 2021 r. 
20-21 listopada 2021 r. 
04-05 grudnia 2021 r. 
18-19 grudnia 2021 r. 
15-16 stycznia 2022 r. 
29-30 stycznia 2022 r. 
12-13 lutego 2022 r. 

 

POBIERZ PDF >> Planowane terminy rozpoczęcia 1-szych zajęć w sem. zimowym 21/22 dla grup niestacjonarnych kontynuujących studia na II, III, IV roku

Pomoc materialna dla studentów i doktorantów

Studia to inwestycja która się zwraca, ale na początku, dla części z Was, może się wiązać ze sporym wysiłkiem finansowym. Zobacz, z jakich stypendiów i zniżek, które poratują Twój budżet, możesz skorzystać będąc studentem Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.


Pamiętaj, że na naszej uczelni korzystasz nie tylko ze stypendiów fundowanych z budżetu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, czyli tych samych, z których mogą skorzystać studenci uczelni publicznych. Można również starać się o stypendia w konkursach takich jak: Konkurs Rektora Dolnośląskiej Szkoły Wyższej na najlepszą pracę licencjacką, Stypendia POWER, konkurs dla studentów o stypendium Rektora Ambasador DSW.


Informujemy, że wnioski stypendialne będzie można wypełniać na platformie USOSweb od 09.10.2021r.  do 31.10.2021r. W roku akademickim 2021/2022 po zarejestrowaniu, wydrukowany i podpisany wniosek wraz z kompletem dokumentów można przesłać na adres mailowy stypendia@dsw.edu.pl lub dostarczyć do Działu Obsługi Finansowej Studenta ul. Strzegomska 55 pok.107a.

 

Zachęcamy do zapoznania się z Regulaminem ustalania wysokości, przyznawania i wypłacania świadczeń pomocy materialnej dla studentów i uczestników studiów doktoranckich DSW.

Jeśli masz jakieś pytania, skontaktuj się bezpośrednio z Działem Obsługi Finansowej Studenta. 

Książkomat dla czytelników biblioteki DSW. Jak z niego skorzystać? 

5 marca 2021 r. 

 

Z radością informujemy, że od 5 marca do dyspozycji czytelników jest już książkomat. Ułatwi czytelnikom wygodne odebranie zamówionych książek, bez względu na godziny otwarcia biblioteki. Jak skorzystać z książkomatu? Poniżej prezentujemy krótką instrukcję, na naszym profilu FB zamieścimy też filmik instruktażowy. Zapraszamy do kontaktu. 


Jak wypożyczyć książki i odebrać w książkomacie? 

1. Należy zrobić zamówienie w katalogu Integro. 
2. Wybrać miejsce dostarczenia- Agenda-> Książkomat.
3. Po otrzymaniu wiadomości odwiedzić książkomat, który stoi w budynku uczelni przy ul. Strzegomskiej 55 (hol przy wejściu). 
4. Sczytać kartę czytelnika czytnikiem na książkomacie.
5. Po otwarciu skrytki wyjąć książki.
6. Zamknąć skrytkę.
7. Opcjonalnie wydrukować i odebrać potwierdzenie. 


POBIERZ INSTRUKCJĘ W PDF :) 

 

Zapraszamy serdecznie do korzystania z zasobów biblioteki i odbierania książek z książkomatu, który umieszczony jest w holu budynku uczelni na Strzegomskiej 55. Budynek jest otwarty od poniedziałku do niedzieli od godz. 8 do 21. 
 

 

Książki można też zamówić mailowo i odebrać w tradycyjny sposób w godzinach otwarcia biblioteki. 

 

Jak zamówić książki? 
Przypominamy, że z powodu pandemii zamówienia na książki z biblioteki przyjmujemy tylko MAILOWO oraz poprzez zamówienie w katalogu INTEGRO.

 

Prosimy piszcie na adres rezerwacja.ksiazka@dsw.edu.pl. Pamiętajcie, aby przed zamówieniem egzemplarza sprawdzić jego dostępność.

 

Jesteśmy dla Was dostępni 6 dni w tygodniu od godziny 9 do 14. Wtedy też realizujemy zamówienia. Po odbiór książek zapraszamy dopiero,  gdy otrzymacie ZWROTNEGO MAILA z informacją, że jest ono zrealizowane. 

 

Pamiętajcie, że obsługujemy tylko czytelników w MASECZKACH. W razie pytań zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub mailowego. 

 

Kontakt do biblioteki. Tel.: +71 356 15 02, e-mail: biblioteka@dsw.edu.pl 

 

Nowości w Bibliotece DSW.  Najnowsza wersja Prolib Integro 

 

Starając się nadążyć za nieustającym postępem w technologii zmieniamy się. Od 1 marca pracujemy w najnowszej wersji systemu Prolib Integro.

 

Wiąże się to między innymi z tym, że nasze zbiory dostępne są w nowoczesnej wersji multiwyszukiwarki INTEGRO. Katalog elektroniczny daje możliwość wyszukiwania pełnotekstowego, podpowiadania w zapytaniach treści i składni słów oraz wykorzystywania gotowych filtrów. Dodatkowo, na głównej stronie wyszukiwarki jest dostęp do serwisu „Wolne lektury” i platformy książek elektronicznych  „IBUK Libra”.

 

Kto jeszcze nie posiada kodu do korzystania z pełnotekstowej bazy IBUK Libra zapraszamy do wypożyczalni – najwyższy czas. Od teraz nowa przeglądarka znacznie ułatwia przeszukiwanie tych zasobów.

 

Zakładka "Twoja półka" pozwala na tworzenie własnych działów, do których możemy dodawać wyszukane książki. Zostaną one zapamiętane na naszym koncie. Nic tylko korzystać w pełni. Serdecznie zapraszamy! 

Zarządzenie Kanclerza i procedura w zakresie bezpieczeństwa pandemii COVID-19

Zarządzenie Kanclerza w  sprawie wprowadzenia zasad BHP podczas realizacji zajęć dydaktycznych o charakterze praktycznym w trybie kontaktu bezpośredniego w siedzibie Uczelni.


Działając na podstawie art. 207 § 1 zd. 1 i § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U.2020.1320 t.j. ze zm.) oraz art. 51 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U.2020.85 t.j. ze zm.), jak też na podstawie § 52 ust. 1 Statutu DSW oraz pełnomocnictwa Rektora z 1.10.2019 r. zarządzam co następuje:


§ 1
 

Niniejszym wprowadzam w Dolnośląskiej Szkole Wyższej z siedzibą we Wrocławiu zasady BHP obowiązujące podczas realizacji zajęć dydaktycznych o charakterze praktycznym w trybie kontaktu bezpośredniego w siedzibie Uczelni, które mają na celu zapewnienie bezpiecznych i zgodnych z przepisami prawa warunków funkcjonowania dla studentów i prowadzących zajęcia o charakterze praktycznym w okresie epidemii COVID-19.


§    2
 

1.    Na terenie Uczelni może przebywać wyłącznie osoba zdrowa, bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną. Na terenie Uczelni nie przebywają studenci i nauczyciele, którzy są chorzy, przebywają w domu z osobą odbywającą kwarantannę lub izolację w warunkach domowych, albo sami są objęci kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych.

2.    Wszyscy przebywający w budynkach Uczelni są zobowiązani do noszenia maseczek ochronnych lub przyłbic.

3.    Studenci przebywający na terenie Uczelni oraz osoby prowadzące zajęcia są zobowiązani do częstego mycia i dezynfekowania rąk środkami odkażającymi lub noszenia jednorazowych rękawiczek.

4.    Przed wejściem do sali zajęciowej każdy uczestnik zajęć oraz prowadzący ma obowiązek zdezynfekowania rąk. Środki odkażające udostępnione są na terenie Uczelni.

5.    Wszystkie osoby przebywające w sali, w której prowadzone są zajęcia, zobowiązane są zakryć usta i nos (maseczka lub przyłbica).

6.    Wszystkim przebywającym w budynkach DSW zaleca się zachowanie bezpiecznego dystansu społecznego pomiędzy osobami, wynoszącego 1,5 metra.


§    3
 
1.    Zajęcia są organizowane z uwzględnieniem maksymalnego ograniczenia przemieszczania się studentów po terenie Uczelni DSW, w szczególności poprzez przypisanie grup do konkretnych sal zajęciowych w ciągu całego dnia kształcenia.

2.    Prowadzący zajęcia sporządzają listę obecności.

3.    Jeśli to możliwe miejsca do siedzenia należy zorganizować w taki sposób, aby pomiędzy osobami zachowany był co najmniej 1,5 metrowy odstęp w każdym kierunku.

4.    Pomieszczenia, w których prowadzone są zajęcia, powinny być regularnie wietrzone w tym, nie rzadziej niż podczas każdej przerwy w zajęciach.

5.    Miejsca siedzące i powierzchnie dotykowe należy dezynfekować przed i po każdych zajęciach.

6.    Informacje o doraźnych zmianach w harmonogramie zajęć podaje się do wiadomości studentom i nauczycielom akademickim przez ogłoszenie ich na stronie internetowej Uczelni.

7.    Za przystosowanie budynków i sal zajęciowych do realizacji zajęć dydaktycznych w trybie kontaktu bezpośredniego w siedzibie Uczelni odpowiedzialny jest Dyrektor Działu Administracyjno-Gospodarczego, który stosuje się w szczególności do wytycznych GIS.
 

§    4
 

1.    O podejrzeniu zakażenia wirusem SARS-CoV-2 prowadzący zajęcia i studenci zobowiązani są niezwłocznie poinformować telefonicznie, prowadzącego zajęcia i koordynatorów ds. BHP.

2.    Osoba, której zgłoszono przypadek podejrzenia zakażenia SARS-CoV-2, bezzwłocznie zawiadamia o tym Kanclerza, który zawiadamia właściwy organ Inspekcji Sanitarnej.

3.    Kanclerz bezzwłocznie podejmuje działania ograniczające potencjalne ryzyko zakażenia innych pracowników i studentów.

4.    W przypadku wystąpienia u pracownika lub studenta objawów wskazujących na zakażenie wirusem SARS-CoV-2 w czasie przebywania na terenie Uczelni, należy stworzyć możliwość tej osobie do przemieszczenia się do odrębnego pomieszczenia z wydzielonym dostępem do sanitariatu, a w wyjątkowych przypadkach do wyznaczonego miejsca z zapewnieniem min. 2 m odległości od innych osób oraz skontaktować się z: Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną we Wrocławiu i postępować zgodnie z wytycznymi pracowników PSSE lub osób dyżurujących w infolinii.

5.    Gdy stan zdrowia osoby z objawami zakażenia wirusem SARS-CoV-2 pogarsza się, należy wezwać pogotowie ratunkowe, celem niezwłocznego przewiezienia jej do najbliższego oddziału zakaźnego, a o zaistniałej sytuacji niezwłocznie poinformować Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną. Należy poddać sprzątaniu obszar, w którym poruszała się ta osoba, wraz z dezynfekcją powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty).

6.    W sytuacji opisanej w ust. 4 ustala się listę osób przebywających w tym samym czasie w części/częściach obiektu, w których przebywała osoba podejrzana o zakażenie, co będzie pomocne w prowadzeniu dochodzenia epidemiologicznego przez Państwową Inspekcję Sanitarną.
7.    Realizację zadań, o których mowa w ust. 4 i 5, zapewnia Dyrektor Działu Administracyjno-Gospodarczego.

8.    Prowadząc działania prewencyjne należy stosować się do procedur opisanych w zarządzeniu i bezwzględnie przestrzegać w procesie komunikacji zasad poufności informacji dotyczącej stanu zdrowia pracowników.

 

Kanclerz DSW

Krzysztof Kamiński

 

ZARZĄDZENIE >>>  W PDF

 

PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA W OKRESIE PANDEMII COVID-19
NA TERENIE DOLNOŚLĄSKIEJ SZKOŁY WYŻSZEJ WE WROCŁAWIU

 

§ 1


Ogólne zasady organizacji prac
 

1.    DSW funkcjonuje zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, wytycznymi GIS, MZ, MNiSW oraz w oparciu o akty prawa wewnętrznego stanowione przez organy do tego upoważnione.
2.    Na terenie Uczelni nie mogą przebywać osoby chore, z objawami choroby, przebywają na kwarantannie lub w izolacji.
3.    Wszystkie osoby przebywające na terenie Uczelni są zobowiązanie do noszenia maseczek ochronnych lub przyłbic zakrywających usta i nos.
4.    Po wejściu na teren Uczelni należy bezwzględnie skorzystać z płynu do dezynfekcji rąk.
5.    Zaleca się częste mycie rąk wodą ze środkiem myjąco-dezynfekującym, który znajduje się w pojemniku obok umywalek. O braku środka myjąco-dezynfekującego w pojemniku należy niezwłocznie poinformować pracowników recepcji.
6.    Zużyte środki ochrony indywidualnej należy wrzucić do kosza wyposażonego w jednorazowy worek.
7.    Sale dydaktyczne i pomieszczenia biurowe powinny być systematycznie wietrzone.
8.    Sale, w których odbywają się zajęcia dydaktyczne są sprzątane i dezynfekowane co najmniej raz dziennie.
9.    Wszystkie pracownie komputerowe są wyposażone w sterylizator powietrza UV-C.

 

§ 2


Organizacja zajęć – informacja dla studentów

 

1.    W zajęciach może uczestniczyć osoba zdrowa, której domownicy nie przebywają na kwarantannie lub w izolacji w warunkach domowych.
2.    Studenci powinni być wyposażeni w maseczkę zakrywającą usta i nos, która jest obowiązkowa na terenie Uczelni. Maseczki i rękawiczki jednorazowe są dostępne na recepcji każdego z budynków.
3.    Jeżeli pracownik Uczelni/osoba prowadząca zajęcia zaobserwuje u studenta objawy mogące wskazywać na infekcję dróg oddechowych, w tym w szczególności gorączkę i/lub kaszel, to natychmiast należy odizolować go od pozostałych studentów. Pracownik Uczelni/osoba prowadząca zajęcia zbiera dane studenta (imię, nazwisko, numer telefonu). 
Jednocześnie należy wdrożyć procedurę postępowania na wypadek podejrzenia zakażenia studenta/wykładowcy koronawirusem SARS-CoV-2 lub chorobą COVID-19.
4.    Student, który uzyskał dodatni wynik badania zakażenia wirusem SARS-CoV-2 zobowiązany jest  niezwłocznie powiadomić o tym fakcie (telefonicznie lub mailowo) uczelnianego koordynatora ds. COVID-19. Dane koordynatorów są dostępne na recepcji.
5.    W budynkach Uczelni obowiązują ogólne zasady bezpieczeństwa i higieny. Student powinien unikać większych skupisk osób, zachować dystans poruszając się po korytarzach, w toaletach i innych pomieszczeniach wspólnych.
 

§ 3

 


Zasady korzystania z biblioteki
 

1.    Zamówienia przyjmowane są  tylko i wyłącznie drogą mailową. Zamówienia należy składać  na  adres: rezerwacja.ksiazka@dsw.edu.pl
2.    Przed złożeniem zamówienia należy sprawdzić dostępność pozycji książkowej w katalogu on-line: katalog.dsw.edu.pl/catalog
3.    Po odbiór zamówienia zapraszamy dopiero, po otrzymaniu ZWROTNEGO MAILA z informacją, że jest ono zrealizowane. Książki są wydawane w godzinach dyżuru biblioteki. 
4.    Karty obiegowe można podbić w godzinach dyżuru biblioteki lub on-line pisząc na  adres: biblioteka@dsw.edu.pl
5.    Czytelnicy odwiedzający bibliotekę zobowiązani są do noszenia maseczek ochronnych lub przyłbic zakrywających usta i nos.

Kontakt z biblioteką: 
Tel.:  71 356 15 02, adres mailowy: biblioteka@dsw.edu.pl
Dyżur biblioteki: 
poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, sobota i niedziela w godzinach od 9:00 do 14:00

 

§ 4


Postanowienia końcowe
 

1.    Jeżeli sytuacja epidemiologiczna będzie zagrażać bezpieczeństwu i zdrowiu pracowników oraz studentów, władze Uczelni wprowadzą odpowiednie zmiany w codziennym funkcjonowaniu Uczelni oraz w sposobie realizacji zajęć dydaktycznych.
  
CAŁA PROCEDURA W PDF.