O Biurze Nauki

Biuro Nauki dokumentuje oraz promuje dorobek publikacyjny Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW.
BN prowadzi bazy: 

 

Do zadań Biura Nauki należy także

  • przygotowywanie zestawień bibliograficzno-bibliometrycznych,
  • wspieranie społeczności uczelni w obliczaniu wskaźników parametrycznych na podstawie dorobku.

 


 

 

Analiza dorobku publikacyjnego

Biuro Nauki wykonuje analizy dorobku publikacyjnego na podstawie danych zawartych w Bazie Nauki Omega-PSIR oraz w Polskiej Bibliografii Naukowej.
Corocznie wykonywana jest analiza dorobku dla całej Uczelni, pozwalająca na ocenę kondycji naukowej Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW oraz jej poszczególnych wydziałów. Ponadto Biuro Nauki przygotowuje:

  • zestawienia bibliograficzno-bibliometryczne na potrzeby wydziałów i innych jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW,
  • analizy bibliometryczne dla pracowników Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW (m.in. na potrzeby postępowań awansowych).

Zestawienia mogą obejmować dane bibliograficzne publikacji, liczbę punktów, liczbę cytowań oraz wartości innych wskaźników bibliometrycznych (np. indeksu H).
 

Wybór publikacji pracowników Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW

 

  • Zarębski, T. (2021). When the Ordinary Meets the Jiggery-Pokery: Towards a Wittgensteinian Reading of Lindgren’s Karlson on the Roof. Children’s Literature in Education, 52(2), 149–161. http://doi.org/10.1007/s10583-020-09408-7
  • Bilon-Piórko, A., & Thomsen, R. (2022). A critical review of contemporary concepts of agency in the field of career guidance: life-design counselling and a systems theory framework. British Journal of Guidance and Counselling, 50(4), 533–546. http://doi.org/10.1080/03069885.2022.2101614
  • Muszyńska, B., & Gómez Parra, M. E. (2022). It’s embedded!? Modeling the Tenets of Critical Pedagogy for Future Teachers Working in Multilingual and Multicultural Learning Environments. Forum Oświatowe, 34(1(67)), 11–21. http://doi.org/10.34862/fo.2022.1
  • Muszyńska, B. (2022). The Implementation of Reflexive Methodology and a Storyline in Dual-Language Field Research. Przegląd Badań Edukacyjnych, 36(1), 261–280. http://doi.org/10.12775/PBE.2022.012
  • Gontarska, M., Rudnicki, P., & Zańko, P. (2022). Learning (for) Civil Disobedience in Poland: Extinction Rebellion as a New Form of Social Movement. In R. Evans, E. Kurantowicz, & E. Lucio-Villegas, R. Evans, E. Kurantowicz, & E. Lucio-Villegas (Eds.), Remaking Communities and Adult Learning: Social and Community-based Learning, New Forms of Knowledge and Action for Change (Vol. 11, pp. 170–187).
  • Zarębski, T. (2021). Grammatical self, linguistic community and education of grownups: Cavell reads Emerson. Cogent Arts and Humanities, 1–14. http://doi.org/10.1080/23311983.2021.1886437
  • Starnawski, M., & Forecki, P. (2022). Political Scientists’ Public Involvement and the Meanings of Democratic Education: Critical Questions from Poland. PS-Political Science & Politics, 55(3), 580–582. http://doi.org/10.1017/S1049096522000117
  • Gawęda, Ł., Cyrkot, T., Jankowiak-Siuda, K., Szczepanowski, R., & Cichoń, E. (2021). Mindreading and metacognition patterns in patients with borderline personality disorder: experimental study. European Archives of Psychiatry and Clinical Neuroscience, null. http://doi.org/https://doi.org/10.1007/s00406-020-01227-7
  • Sadowski, A., Dobrowolska, B., Skowron-Grabowska, B., & Bujak, A. (2021). Polish Textile and Apparel Industry: Global Supply Chain Management Perspective. Autex Research Journal, Vol.21(nr 3), 262–271. http://doi.org/10.2478/aut-2021-0021
  • Pietras-Szewczyk, M. (2021). The Potential to Reduce Pollutant Emissions from Individual Household Sector by Involving Citizens as Project Stockholders. European Journal of Sustainable Development, 257–266. http://doi.org/10.14207/ejsd.2021.v10n1p257
  • Zych, A. (2022). Usiłowanie samobójstwa, samobójstwo w starości i parasamobójstwo. In B. Hołyst, B. Hołyst (Ed.), Zapobieganie samobójstwom. Zachowania suicydalne osób starszych (Vol. 2, pp. 11–40).
  • Rasiński, L. (2022). Beyond Critical Theory. Wittgenstein, Discourse Ethics and Emancipatory Practice. In P. Garofalo, C. Demmerling, & F. Cimatti, P. Garofalo, C. Demmerling, & F. Cimatti (Eds.), Wittgenstein and Marx. Language, Mind and Society (pp. 119–140). Mimesis International.
  • Janiak, A. (2022). Transformations of religiosity during the SARS-COV-2 pandemic - on the example of religious practices of Polish students. Religions, null.
  • Kruk, J. (2022). Możliwości wprowadzania Mindtoyness do wczesnej edukacji. Ewaluacja z perspektywy społeczno-organizacyjnej i badawczej. Problemy Wczesnej Edukacji, 54(1), 60–72. http://doi.org/10.26881/pwe.2022.54.05
  • Szczepanowski, R., Wójta-Kempa, M., Cichoń, E., Andrzejewska, B., & Niemiec, T. (2021). Measurement of Unwanted Thought Suppression Strategies with the Thought Control Questionnaire in the General Polish Population: A Confirmatory Factor Analysis and Validation. Psychology Research and Behavior Management, 14, 137–148. http://doi.org/10.2147/PRBM.S286245
  • Pac-Pomarnacka, L., Augustyn, A., & Rutkowski, D. (2021). Fizyczno-utylitarny wzór kultury a doświadczenia wojny w byłej Jugosławii. Studia Peregietica, 35(3), null.
  • Faulkner, K. M., Uchmanowicz, I., Lisiak, M., Cyrkot, T., Szczepanowski, R., & Cichoń, E. (2021). Cognition and Frailty in Patients With Heart Failure: A Systematic Review of the Association Between Frailty and Cognitive Impairment. Frontiers in Psychiatry, 12, art. http://doi.org/10.3389/fpsyt.2021.713386