English version

 

Jak uczyć o robotyce społecznej na kierunkach nie-technicznych – seminarium międzynarodowego projektu PRoSPEro

 

16 czerwca 2021 r.

 

Zapraszamy do udziału w seminarium w ramach projektu Erasmus+ PRoSPEro - Pedagogy of Robotics in the Social Professions in Europe. Projekt jest poświęcony przygotowaniu programów kształcenia na temat robotyki społecznej dla studentów kierunków związanych z szeroko rozumianą pracą socjalną (w tym pedagogiką, psychologią i pedagogiką specjalną).

 

Strona projektu PRoSPEro

 

 

 

Robotyka społeczna jest stosowana w szerokim zakresie pracy socjalnej, m.in. we wspomaganiu:

  • osób z trudnościami rozwojowymi, np. autyzmem, dysfunkcjami motorycznymi
  • osób starszych, np. z chorobą Alzheimera, demencją, trudnościami w poruszaniu się
  • młodzieży szkolnej
  • osób kształcących kompetencje rodzicielskie.

W projekcie PRoSPEro eksplorowana jest różnoraka problematyka związana ze sferą robotyki, w tym:

  • bieżące trendy w robotyce
  • robotyczne wyzwania technologiczne
  • pedagogika a technologia
  • robotyka a prawo
  • etyka robotyki.

Celem seminarium jest dyskusja o tym, jak uczyć studentów kierunków nie-technologicznych pracy w środowisku, gdzie robotyka występuje coraz częściej.

Partnerami projektu Erasmus+ PRoSPEro są: Institute of Technology, Sligo (Irlandia), Universitat de Valecia (Hiszpania), Universiteit Twente (Holandia), VIA University College (Dania), Dolnośląska Szkoła Wyższa (Polska), Holstebro Kommune (Dania), The Alzheimer Society of Ireland (Irlandia), National University of Ireland Galway (Irlandia).

 

Udział w seminarium jest nieodpłatny. Seminarium odbędzie się online.

 

Zapisy do 13.06.2021 r. przez formularz rejestracyjny - link

 

Program seminarium

 

16 czerwca 2021 r.

10:00 – 12:00

Część 1 – wystąpienia specjalistów

 

Bartosz Kunka - „C-eye and eye-tracking-basing system for cognitive therapy and alternative communication”

Bartosz Kunka - dr inż. Politechniki Gdańskiej, Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki. Prezes zarządu AssisTech Gdańsk, firmy produkującej aparaturę C-eye. Współtwórca CyberEye (CyberOko) i późniejszego C-eye - aparatury pozwalającej przełamać bariery komunikacyjne osobom z różnymi dysfunkcjami, np. osobom po wybudzeniu ze śpiączki, czy też dzieciom z zaburzeniami neurorozwojowymi. Współtwórca wirtualnego TouchPada, czyli projektu dedykowanego do monitorowania choroby Parkinsona.

 

Bożena Czerwińska -  „The obligatory introduction to QEEG test for ASD students with dyslexic problems"

Bożena Czerwińska - mgr bibliotekoznawstwa i informacji naukowej. Absolwentka Studium Psychologii Sądowej oraz Studium Mediacji. Certyfikowany terapeuta i diagnosta pedagogiczny. Trener Grupowy Treningu Zastępowania Agresji (ART). Specjalistka Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) dedykowanego do wspomagania uczniów autystycznych w prawidłowej komunikacji interpersonalnej.

 

Tomasz Niemiec - „How to teach students about research projects: the example of robotic autism diagnosis”

Tomasz Niemiec – dr psychologii, absolwent szkoleń „Nowe Technologie i zmiany zachowania” Uniwersytetu Bolońskiego oraz „Zawansowane analizy statystyczne” Warszawskiej Szkoły Analizy Danych WSAD. Pracownik naukowo-dydaktyczny DSW i WSB Toruń. Współtwórca kilku paneli badawczych, m.in projektu dotyczącego diagnostyki autyzmu z wykorzystaniem robota społecznego.

 

Joanna Zborowska, Joanna Kuźmińska-Zaucha - „The use of new technologies in the therapy and education of people with the autistic spectrum disorders”

Joanna Zborowska – mgr psychologii klinicznej, mgr pedagogiki specjalnej, absolwentka studiów podyplomowych z zakresu Neurologopedii klinicznej. Certyfikowany diagnosta Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej. Diagnosta zaburzeń neurorozwojowych u dzieci i zaburzeń psychicznych u dorosłych.

Joanna Kuźmińska-Zaucha – mgr psychologii edukacji z coachingiem, absolwentka studiów podyplomowych: Edukacji Wczesnoszkolnej i Przedszkolnej oraz Neurologopedii klinicznej z wczesną interwencją logopedyczną Nauczycielka szkolna, terapeutka dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Współorganizatorka ogólnopolskich konferencji na temat autyzmu.

12:00 – 12:30

Przerwa

12:30 – 14:00

Dyskusje panelowe na temat pedagogicznych podejść do nauczania o robotyce studentów profesji społecznych


Podział na 2 panele dyskusyjne:

  • anglojęzyczny: „Ethical issues of social work with robotics – challenges for education”
  • polskojęzyczny: „Nauczanie o wyzwaniach w pracy socjalnej z robotami”

14:00 – 14:30

Przerwa

14:30 – 15:00

Podsumowanie seminarium