Co zyskujesz, studiując dziennikarstwo i komunikację społeczną na Uniwersytecie Dolnośląskim DSW?

- Wykładowcy, którzy prowadzą zajęcia, to doświadczeni dziennikarze, eksperci z dziedziny mediów społecznościowych, PR i kreowania wizerunku
- Zajęcia odbywają się w studiu telewizyjnym, pracowniach multimedialnych, komputerowych i fotograficznych oraz w laboratorium dźwięku.
- Zdobywasz umiejętności tworzenia przekazów medialnych radiowych, filmowych i telewizyjnych, fotograficznych oraz tekstowych. Poznajesz techniczną obsługę sprzętu związanego z ich tworzeniem, np.: kamer, aparatów fotograficznych, urządzeń do realizacji dźwięku czy dronów oraz obróbki tych materiałów w procesie postprodukcji.

- Podczas studiów nauczysz się tworzyć content w mediach społecznościowych: na FB, Instagramie, twitterze,a także korzystać z pakietu google analytics, SEO oraz z internetowych narzędzi marketingowych
- Zapoznasz się z najnowszymi trendami i badaniami dotyczącymi rynku mediów, public relations, reklamy i kreowania wizerunku
- Będziesz miał okazję tworzyć oryginalne kampanie informacyjne i promocyjne, unikalne blogi i strony internetowe oraz dowiesz się, jak zarządzać profilami osobistymi i instytucjonalnymi w najważniejszych mediach społecznościowych.
- Do realizacji projektów studenckich będziesz mógł korzystać ze sprzętu zgromadzonego w laboratoriach i pracowniach uczelni.

Dodatkowe atuty kierunku:
- Kierunek ma akredytację Polskiej Komisji Akredytacyjnej. Oznacza to, że program kształcenia, kadra dydaktyczna oraz organizacja dydaktyki na kierunku zostały pozytywnie ocenione przez ekspertów z dziedziny kierunku studiów.
- Kierunek studiów Dziennikarstwo i komunikacja społeczna DSW zajął 5. miejsce w Polsce w rankingu "Perspektyw" w zestawieniu wszystkich uczelni w roku 2021.

- Podczas zajęć przygotowujemy studentów do pracy w mediach, symulując faktyczne warunki ich funkcjonowania. Dzięki temu nasi studenci już w trakcie studiów poznają pracę dziennikarza od strony praktycznej.
- Nasze specjalności tworzyliśmy jako pierwsi na rynku, dbając o ich unikalny charakter i inspirując wiele uczelni państwowych i prywatnych. Na bieżąco dostosowujemy specjalności do zmieniających się wymagań rynku pracy.
Posłuchaj, co ma do powiedzenia dr Piotr Para, menedżer kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna.

- Jako wykładowców na specjalnościach związanych z reklamą, public relations i komunikacją zatrudniamy specjalistów z dużym doświadczeniem, mających znaczący dorobek w tej branży.
- Wśród prowadzących zajęcia znajdują się: Monika Suder, dziennikarkę ECHO24, Janusz Krzeszowski- dziennikarz, fotograf, PR-owiec, Wiesław Gałązka, wybitny specjalista marketingu politycznego, autor książek, wielokrotnie cytowany przez ogólnopolskie media, Marek Zimnak, prezes Stowarzyszenia PROM, autor licznych książek i artykułów, a także wielu innych znakomitych wykładowców, specjalistów do spraw reklamy, fotografii, radia i telewizji oraz internetu.
Nie czekaj, załóż Konto Kandydata i zapisz się online na studia.
Zapisując się do 29 czerwca zyskujesz:
● 800 zł dzięki zniżce w czesnym, która rozliczana jest na pierwszym roku studiów, obniżając proporcjonalnie każdą kolejną opłatę czesnego,
● dodatkowo zwolniony jesteś z opłaty wpisowej.
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 360 zł
Jeśli jesteś naszym absolwentem, zyskasz jeszcze więcej:
● Twoja zniżka w czesnym wyniesie 1200 zł i będzie również rozliczana na pierwszym roku studiów, obniżając proporcjonalnie każdą kolejną opłatę czesnego,
● dodatkowo zwolniony jesteś z opłaty wpisowej.
Zobacz specjalności na tym kierunku
Program studiów
Przedmioty kształcenia podstawowego:
- Socjologia mediów
- Media a prawo
- Podstawy politologii
- Współczesna scena polityczna
- Filozofia komunikacji
- Sztuka perswazji
Przedmioty kierunkowe:
- Wstęp do nauki o komunikowaniu
- Etykieta, techniki autoprezentacji i portfolio building
- Wprowadzenie do dziennikarstwa gazetowego i magazynowego
- Źródła informacji dla dziennikarza
- Warsztat językowy dziennikarza
- Gatunki dziennikarskie
- Historia mediów audiowizualnych i prasy
- Emisja głosu z kulturą żywego słowa
- Retoryka i teoria argumentacji
- Wprowadzenie do dziennikarstwa radiowego
- Współczesne systemy medialne w Polsce i na świecie
- Etyka mediów
- Warsztat fotograficzny
- Elementy reklamy i marketingu
- Wprowadzenie do dziennikarstwa telewizyjnego
- Public Relations i rzecznictwo prasowe
- Podstawy pracy z kamerą i montażu
- Wiedza o kulturze medialnej i komunikacji kulturowej
- Badania internetu
- Elementy kultury popularnej i media lifestylowe
Moduły praktyk:
- Kierunkowa praktyka zawodowa 1
- Kierunkowa praktyka zawodowa 2
- Specjalnościowa praktyka zawodowa 1
- Specjalnościowa praktyka zawodowa 2
Moduły kształcenia językowego:
- Język obcy 1 (język angielski, język niemiecki)
- Język obcy 2 (język angielski, język niemiecki)
- Język obcy 3 (język angielski, język niemiecki)