Program studiów
Program obejmuje w szczególności:
- Teorie edukacji włączającej i integracyjnej
- Diagnoza specjalnych potrzeb edukacyjnych i opracowanie indywidualnych programów edukacyjnych
- Metodyka kształcenia w grupach zróżnicowanych
- Programy wychowawcze w edukacji integracyjnej i włączającej
- Organizacja edukacji włączającej
- Praktyki zawodowe
Forma zajęć:
Zajęcia mają charakter warsztatowy
Forma zaliczenia:
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych i otrzymania świadectwa jest obecność na zajęciach, uzyskanie zaliczeń z przedmiotów przewidzianym planem studiów, opracowanie studium przypadku oraz uzyskanie pozytywnych ocen praktyk pedagogicznych.
Szczególną zaletą programu jest mocno rozbudowany blok przedmiotów metodycznych dedykowanych pracy z dziećmi z: trudnościami w uczeniu się, z uszkodzonym wzrokiem, z wadą słuchu, ze spektrum autyzmu, z niepełnosprawnością intelektualną, z zaburzeniami zachowania, chorobą przewlekłą oraz z doświadczeniem migracji. Ponadto uczestnicy studiów nabędą wiedzy z zakresu pedagogiki i psychologii, diagnostyki pedagogicznej oraz prawnych aspektów kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Opiekun merytoryczny kierunku:
dr Paulina Hawrylewicz-Kowalska
Moduł przygotowania w zakresie kształcenia kierunkowego
(180 godz.)
- Psychologia rozwojowa
- Psychologia kliniczna
- Edukacja ucznia z uszkodzonym wzrokiem
- Edukacja ucznia z wadą słuchu
- Edukacja ucznia ze spektrum autyzmu
- Edukacja ucznia z niepełnosprawnością intelektualną
- Edukacja ucznia z zaburzeniami zachowania
- Podstawy dydaktyki
- Dydaktyka specjalna w praktyce
- Diagnoza pedagogiczna
- Podstawy diagnostyki psychologicznej
Moduł przygotowania w zakresie edukacji włączającej
(195 godz.)
- Teoretyczne podstawy edukacji włączającej
- Teoretyczne podstawy edukacji integracyjnej
- Rozpoznawanie specjalnych potrzeb edukacyjnych
- Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno - terapeutycznych
- Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami
- Prawne aspekty kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Metodyka pracy z uczniem zdolnym
- Metodyka pracy z uczniem z trudnościami w uczeniu się
- Metodyka pracy z grupą
- Metoda projektu w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Praca z dzieckiem z doświadczeniem migracji
- Edukacja ku twórczości ucznia
- Socjoterapia w pracy edukacyjnej
Moduł praktyk
(120 godz.)
-
Nie musisz się martwić, jeśli nie wiesz, gdzie możesz zrealizować praktyki – współpracujemy z najlepszymi firmami i instytucjami związanymi z obszarem tego kierunku.