Program studiów
Program studiów podyplomowych dla kierunku Zarządzanie projektami- metody i praktyka.
WSTĘP DO ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI
(16 godz.)
- Wprowadzenie
- Cykl życia projektu
- Przygotowywanie projektu
- Od produktu do zadania, planowanie projektu
- Plan, harmonogram, budżet - efekt dobrego planowania
- Zestawienie planu projektu oraz pozostałych niezbędnych do realizacji projektu informacji
- Zarządzanie ryzykiem
- Komunikacja i jakość
- Zarządzanie zmianami
- Realizacja planów, postępy, sterowanie
- Kiedy i jak zamknąć projekt?
- Doświadczenie z realizacji projektu. Jak je zbierać i rozpowszechniać?
KASKADOWE PODEJŚCIE DO ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI
(24 godz.)
- Wprowadzenie do metodyki PRINCE2 ®
- Pryncypia PRINCE2 ®
- Procesy w PRINCE2 ®
- Organizacja
- Uzasadnienie biznesowe
- Jakość
- Plany
- Ryzyko
- Zmiana
- Postępy
- Ćwiczenia praktyczne
PMI
(24 godz.)
- Wprowadzenie do zarządzania projektami wg PMBOK® Guide
- System dostarczania wartości
- Pryncypia zarządzania projektami wg PMBOK® Guide
- Interesariusze
- Zespół
- Dostosowanie projektu i wybór podejścia do wytwarzania
- Planowanie projektu
- Prace projektu
- Dostarczanie
- Pomiary
- Niepewność
- Zamykanie projektu
AgilePM FOUNDATION
(24 godz.)
- Wprowadzenie
- Filozofia, pryncypia i zmienne projektu
- Przygotowanie do sukcesu projektu
- Proces DSDM
- Ludzie – role i odpowiedzialności w DSDM
- Produkty DSDM
- Kluczowe praktyki – nadawanie priorytetów i Timeboxing
- Planowanie i kontrola w cyklu życia
- Inne praktyki: Warsztaty Facylitowane, Modelowanie i Rozwój Iteracyjny
- Omówienie egzaminów próbnych
- Egzamin Agile Project Management® Foundation (opcjonalnie za dodatkową opłatą)
SCRUM - PRZYGOTOWANIE DO ROLI SCRUM MASTERA
(16 godz.)
- Podejście zwinne – czym jest i do czego służy?
- Manifest Agile – co się za nim kryje?
- Definicja Scrum – czym jest Scrum w świecie Agile?
- Co zmieniło się w Scrum w 2020 r.?
- Co oznacza podejście empiryczne?
- Czym są filary Scrum? Jak przejawiają się w realizacji Sprintów?
- Jakie są kluczowe wartości Scrum oraz jakie postawy się za nimi kryją?
- Czym jest Sprint?
- Jakie są kluczowe role w Scrum?
- Jak Scrum Master wspiera Scrum Team, Product Ownera, Deweloerów oraz organizację?
- Jakie są kluczowe zdarzenia w każdym Sprincie?
- Czym jest Refinement?
- Czym są artefakty Scrum?
- Jakie techniki i praktyki wspierają pracę w Scrum?
- Przykładowe pytania
- Egzamin Professional Scrum Master I (opcjonalnie za dodatkową opłatą)
PODSTAWY KANBAN
(8 godz.)
- Lean Manufacturing - wstęp
- Charakterystyka przedsiębiorstwa:
- Zanim zabierzesz się za Kanban:
- 5S
- standaryzacja pracy
- SMED
- TPM,
- Heijunka - równoważenie poziomu produkcji:
- KANBAN krok 1: Projektowanie pętli Kanban:
- KANBAN krok 2: Ustalenie wielkości zapasów:
- KANBAN krok 3:Butterfly - zasilanie stanowisk:
- Harmonogram wdrożenia Kanban, analiza problemów na poszczególnych etapach.
MS PROJECT - NARZĘDZIE DO ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI
(16 godz.)
- Zarządzanie zadaniami w projekcie
- Zarządzanie zasobami w projekcie
- Zarządzanie projektem
- Wyświetlanie i wyszukiwanie informacji
- Moduł raportowania w aplikacji Project 2019
- Konsolidowanie projektów, praca z wieloma projektami, zasoby w projekcie złożonym
- Współpraca MS Project z Microsoft Office Excel
LEAN MANAGEMENT
(16 godz.)
- Założenia Lean Management - od produkcji do usług
- Filar JIT - od 5S do Kanban
- Filar JIDOKA – od Kaizen do Problem Solving
- SQDC+P – dobór wskaźników doskonalenia (KPI)
KOMUNIKACJA W ZESPOŁACH PROJEKTOWYCH
(16 godz.)
- Wprowadzenie do zagadnienia komunikacji w projekcie.
- Komunikacja w zespole
- Zespół projektowy
- Kierowanie zespołem i motywowanie
- Motywowanie w zarządzaniu zespołem projektowym
- Elementy sytuacji konfliktowych i negocjacji
- Podsumowanie szkolenia
SYMULACJA BIZNESOWA SUŁTAŃSKIE WESELE - AGILE
(8 godz.)
- Wprowadzenie do świata symulacji
- Objaśnienie zasad
- Objaśnienie ról w projekcie Agile
- Realizacja czterech zadań
- Ocena korzyści, czyli fabularne zakończenie symulacji, bazujące na decyzjach podjętych przez uczestników na przestrzeni całego dnia.
- Podsumowanie i omówienie symulacji.
FORMA ZALICZENIA
- uzyskanie zaliczenia przedmiotów programowych,
- test na zakończenie studiów, obejmujący treści objęte programem studiów.