Program studiów

Zajęcia prowadzone są przez trzy semestry w trybie online, w wymiarze 364 godzin, realizowane metodami aktywizującymi (ćwiczenia, warsztaty) i 90 godzin praktyk. Zajęcia online są realizowane poprzez platformę Teams.

 

UWAGA: Podczas trzeciego semestru studiów odbędą się maksymalnie dwa zjazdy stacjonarne we Wrocławiu w ramach realizacji zajęć praktycznych na sali SI.

    Liczba miesięcy nauki: 15
    Liczba godzin: 364 + 90 godz. praktyk
    Liczba zjazdów: 23
    Liczba semestrów: 3
    WIEDZA Z OBSZARU DZIAŁAŃ ZWIĄZANYCH Z ROZWOJEM DZIECKA
    (128 godz.)
    • Neurologia rozwoju 
    • Psychologia rozwojowa
    • Psychologia kliniczna
    • Zaburzenia w rozwoju 
    • Różnice indywidualne w kontekście  pracy z dzieckiem i jego rodzicami 
    • Integracja sensoryczna 
    • Zaburzenia integracji sensorycznej 
    • Psychomotoryka i deficyty 
    DIAGNOZA I METODYKA PRACY
    (128 godz.)
    • Technika wywiadu i obserwacji – aspekt psychologiczny 
    • Obserwacja kliniczna zaburzeń SI 
    • Wspieranie rozwoju dziecka: aspekt emocjonalny, fizyczny, poznawczy, psychomotoryczny 
    • Diagnoza i terapia procesów SI 
    • Diagnoza psychologiczna
    • Diagnoza pedagogiczna 
    • Diagnoza psychomotoryczna 
    • Komunikacja jako element pracy terapeutycznej 
    ZAJĘCIA PRAKTYCZNE
    (108 godz.)
    • Konstruowanie programów terapii IS
    • Terapia IS a inne metody rehabilitacyjne, psychologiczne, pedagogiczne 
    • Psychologiczne trudności rodziców dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi 
    • Psychologiczne trudności dzieci z zaburzeniami SI 
    • Logopedyczny aspekt a terapia integracji sensorycznej 
    • Integracja sensoryczna w praktyce fizjoterapeuty
    • Sala SI – praktyczne ćwiczenia 
    • Etyka zawodu 
    FORMA ZALICZENIA

    Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest:

    • obecność na zajęciach;
    • zaliczenie praktyk;
    • pozytywna ocena ze wszystkich modułów objętych programem.