Program studiów
Zajęcia prowadzone są przez trzy semestry w trybie online, w wymiarze 364 godzin, realizowane metodami aktywizującymi (ćwiczenia, warsztaty) i 90 godzin praktyk. Zajęcia online są realizowane poprzez platformę Teams.
UWAGA: Podczas trzeciego semestru studiów odbędą się maksymalnie dwa zjazdy stacjonarne we Wrocławiu w ramach realizacji zajęć praktycznych na sali SI.
MODUŁ WIEDZY Z OBSZARU DZIAŁAŃ ZWIĄZANYCH Z ROZWOJEM DZIECKA
(128 godz.)
- Neurologia rozwoju
 - Psychologia rozwojowa
 - Psychologia kliniczna
 - Zaburzenia w rozwoju
 - Różnice indywidualne w kontekście pracy z dzieckiem i jego rodzicami
 - Integracja sensoryczna
 - Zaburzenia integracji sensorycznej
 - Psychomotoryka i deficyty
 
MODUŁ DIAGNOZY I METODYKI PRACY
(128 godz.)
- Technika wywiadu i obserwacji – aspekt psychologiczny
 - Obserwacja kliniczna zaburzeń SI
 - Wspieranie rozwoju dziecka: aspekt emocjonalny, fizyczny, poznawczy, psychomotoryczny
 - Diagnoza i terapia procesów SI
 - Diagnoza psychologiczna
 - Diagnoza pedagogiczna
 - Diagnoza psychomotoryczna
 - Logopedyczny aspekt a terapia integracji sensorycznej
 
MODUŁ PRAKTYCZNY
(108 godz.)
- Konstruowanie programów terapii IS
 - Terapia IS a inne metody rehabilitacyjne, psychologiczne, pedagogiczne
 - Psychologiczne trudności rodziców dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi
 - Psychologiczne trudności dzieci z zaburzeniami SI
 - Logopedyczny aspekt a terapia integracji sensorycznej
 - Integracja sensoryczna w praktyce fizjoterapeuty
 - Sala SI – praktyczne ćwiczenia
 - Etyka zawodu
 
MODUŁ PRAKTYK
(90 godz.)
- praktyka pedagogiczna 1
 - praktyka pedagogiczna 2
 
FORMA ZALICZENIA
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest:
- obecność na zajęciach;
 - zaliczenie praktyk;
 - pozytywna ocena ze wszystkich modułów objętych programem.
 
                  Jesteś w dobrym miejscu! Zmieniliśmy nazwę na Uniwersytet Dolnośląski DSW!