Program studiów
Program studiów podyplomowych na kierunku Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
KSZTAŁCENIE KIERUNKOWE
- Dydaktyka specjalna - 30h
- Diagnostyka w dydaktyce specjalnej - 30h
PRZYGOTOWANIE MERYTORYCZNE
- Podstawy prawne funkcjonowania osób niepełnosprawnych - 10h
- Rehabilitacja społeczna i zawodowa osób niepełnosprawnych z elementami andragogiki specjalnej - 20h
- Podstawowe problemy pedagogiki specjalnej - 10h
- Etyka w pracy z osobami w spektrum autyzmu - 5h
- Podmiotowość osób w spektrum autyzmu - 5h
- Subdyscypliny pedagogiki specjalnej -20h
- Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii - 30h
- Sytuacja rodziny dziecka z niepełnosprawnością - 10h
- Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej i rewalidacyjnej oraz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w przedszkolu, szkole i placówce - 20h
- Psychologiczne podstawy działań profilaktycznych, edukacyjnych, terapeutycznych i wspomagających osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu - 20h
- Elementy pedagogiki osób ze spektrum zaburzeń autystycznych - 20h
- Seksualność osób w spektrum autyzmu - 10h
- Medyczne podstawy zaburzeń ze spektrum autyzmu - 10h
- Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu - 20h
- Alternatywne i wspomagające metody komunikacji - 10h
- Studium przypadku: osoba ze spektrum zaburzeń autystycznych w kontekście praktycznych rozwiązań rehabilitacyjnych, edukacyjnych i terapeutycznych - 30h
PRZYGOTOWANIE DYDAKTYCZNO-METODYCZNE
- Metody wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi - 20h
- Organizacja i metody pracy dydaktycznej z uczniami ze spektrum autystycznym - 20h
- Metodyka pracy z osobami w spektrum autyzmu z wykorzystaniem nowych technologii - 10h
- Metodyka zajęć rewalidacyjnych i rehabilitacyjnych osób ze spektrum autystycznym - 20h
- Metodyka treningu umiejętności społecznych - 20h
- Metody pracy opiekuńczej, wychowawczej i profilaktycznej z uczniem ze spektrum autyzmu - 10h
- Wspieranie rozwoju zawodowego osób ze spektrum autyzmu - 10h
- Metody diagnozy, terapii i wsparcia rodziny dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi - 10h
- Metody terapii zaburzeń rozwoju mowy, wspomagające i alternatywne metody komunikacji - 20h
- Metody pracy z uczniem niepełnosprawnym w nauczaniu integracyjnym i włączającym - 10h