Mgr Agnieszka Chojnacka

Pedagożka i psycholożka. Menedżerka kierunku pedagogika specjalna i resocjalizacja na Uniwersytecie Dolnośląskim DSW. W swojej pracy łączy teorię z praktyką. Posiada doświadczenie pracy pedagoga szkolnego w placówkach oświatowych. Współpracowała z ośrodkami psychoterapii i szkoleń, gdzie prowadziła warsztaty dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Posiada praktykę w obszarze badań psychologicznych w zakresie psychologii pracy. W swojej pracy naukowej koncentruje się na poradnictwie, w szczególności na obszarach związanych z procesami radzenia sobie z trudnymi doświadczeniami życiowymi.

dr hab. Marek Heine, prof. Uniwersytetu DSW

Marek Heine pedagog, prawnik. W roku 1972 ukończył studia pedagogiczne na Wydziale Filozoficzno-Historycznym Uniwersytetu Wrocławskiego uzyskując tytuł magistra pedagogiki, w roku 1974 ukończył na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego studia prawnicze uzyskując tytuł magistra prawa. W roku 1979 uzyskał stopień doktora, a w roku 1992 doktora habilitowanego. Jest członkiem Sekcji Pedagogiki Resocjalizacyjnej przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN. Jego naukowe zainteresowania dotyczą efektywności resocjalizacji, oraz problematyki prawnej funkcjonowania rodziny.

dr Dariusz Rutkowski

Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. Instruktor m.in. pływania, badmintona oraz narciarstwa zjazdowego, trener (PZLA) oraz sędzia (PZLA) Nordic Walking. Trener klasy II Sportu Osób Niepełnosprawnych. Menadżer sportu i rekreacji. Były trener koordynator kadry Polski Narciarstwa Alpejskiego niewidomych i słabowidzących (SKFiSNiS Cross), przewodnik narciarzy z dysfunkcją wzroku.

Nauczyciel Dyplomowany wychowania fizycznego w Dolnośląskim Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 13 dla Uczniów Niewidomych i Słabowidzących oraz z innymi niepełnosprawnościami im. Marii Grzegorzewskiej we Wrocławiu. Od ponad 30 lat pracuje z osobami z dysfunkcją wzroku.

Doktor nauk humanistycznych – Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie

Tyflopedagog, instruktor orientacji przestrzennej i poruszania się oraz rehabilitacji podstawowej niewidomych i słabowidzących. Członek Polskiego Towarzystwa Naukowego Adaptowanej Aktywności Ruchowej oraz Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Pomysłodawca i redaktor opracowania standardu Dostępnego Znakowania Tras Nordic Walking. Prezes Integracyjnego Stowarzyszenia Aktywności Fizycznej Niewidomych, Słabowidzących i Przewodników „GUIDE”.

Zainteresowania badawcze: dostępność oraz aktywność fizyczna głównie osób z niepełnosprawnościami oraz osób w wieku senioralnym. W tym zakresie prowadzi badania naukowe oraz realizuje innowacyjne granty badawcze i wdrożeniowe.

dr Dorota Prędkiewicz

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika. Adiunkt w grupie pracowników dydaktycznych Wydziału Nauk Stosowanych Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW we Wrocławiu. Absolwentka studiów podyplomowych na kierunku Wczesna Interwencja i Wspomaganie Rozwoju Małego Dziecka, terapeuta zajęciowy, logopeda kliniczny, pielęgniarka ze specjalizacją w zakresie pielęgniarstwa neonatologicznego, praktyk. Badaczka zjawiska wczesnej imitacji u noworodków i związku pomiędzy jego brakiem, a ryzykiem wystąpienia zaburzeń ze spektrum autyzmu u dzieci w późniejszych fazach rozwoju. Autorka artykułów z zakresu dzieciństwa, rozwoju, autyzmu, neuronów lustrzanych, empatii i teorii umysłu.

Anna Karłyk-Ćwik

Doktor habilitowana nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika; profesor Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW we Wrocławiu. Specjalistka do spraw profilaktyki środowiskowej, trenerka warsztatu umiejętności psychospołecznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Terapeutka prowadząca młodzieżowe grupy wsparcia oraz grupową i indywidualną terapię dzieci i młodzieży z zaburzeniami w zachowaniu. Autorka i realizatorka programów profilaktycznych, psychoedukacyjnych i interwencyjnych dla klas szkolnych i grup wychowawczych, a także programów szkoleniowych z zakresu przeciwdziałania agresji i przemocy dla nauczycieli i wychowawców szkół oraz placówek resocjalizacyjnych. Autorka wielu publikacji naukowych z obszaru pedagogiki resocjalizacyjnej tematycznie skoncentrowanych wokół terapii i resocjalizacji nieletnich agresorów, kompetencji i funkcjonowania zawodowego pedagogów, resocjalizacji pozytywnej oraz roli humoru w procesie edukacji i resocjalizacji.