Co zyskujesz, studiując psychologię i informatykę na Uniwersytecie Dolnośląskim DSW?

psychologia i informatyka 9

Studiując Psychologię i informatykę na II stopniu, zyskasz unikalną wiedzę oraz wyspecjalizowane umiejętności w przyszłościowych obszarach na styku nauk humanistycznych i technicznych. Program kształcenia został zaprojektowany z myślą o rosnącym zapotrzebowaniu na ekspertów, którzy potrafią łączyć wiedzę z zakresu psychologii, informatyki, analizy danych oraz sztucznej inteligencji. Dzięki temu staniesz się interdyscyplinarnym specjalistą, zdolnym do projektowania innowacyjnych rozwiązań technologicznych zorientowanych na człowieka.

W trakcie studiów nauczysz się:

  • Przetwarzać i analizować dane neurobiologiczne oraz behawioralne z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi analitycznych, co pozwoli Ci zrozumieć mechanizmy poznawcze, emocjonalne i społeczne leżące u podstaw ludzkiego zachowania.

  • Wykorzystywać algorytmy sztucznej inteligencji (w tym uczenie maszynowe i głębokie sieci neuronowe) do modelowania procesów decyzyjnych, przewidywania zachowań użytkowników oraz personalizacji interfejsów.

  • Projektować systemy interakcji człowiek-komputer (HCI), które są intuicyjne, efektywne i przyjazne użytkownikowi, bazując na wiedzy psychologicznej dotyczącej percepcji, uwagi, motywacji i ergonomii.

  • Tworzyć inteligentne systemy rekomendacyjne i wspierające, które uwzględniają potrzeby psychologiczne użytkownika, np. w obszarze zdrowia psychicznego, edukacji, e-commerce czy rozrywki cyfrowej.

  • Zarządzać projektami badawczo-rozwojowymi na styku psychologii poznawczej i technologii, prowadząc analizy, eksperymenty oraz wdrożenia z zastosowaniem metodologii naukowej i technik programistycznych.

psychologia i informatyka 10

Dodatkowe atuty kierunku:

  • Uzyskasz dostęp do nowoczesnego oprogramowania i technologii wykorzystywanych w neuroinformatyce i analizie danych behawioralnych. Skorzystasz z eye-trackingu, EEG, fMRI, sztucznej inteligencji do analizy zachowań użytkowników oraz technologii VR/AR, co pozwoli Ci prowadzić badania na najwyższym poziomie. 

  • Będziesz realizować projekty badawcze i wdrożeniowe, pracować na rzeczywistych zbiorach danych oraz współpracować z firmami technologicznymi i ośrodkami badawczymi, zdobywając praktyczne doświadczenie już w trakcie studiów. 

  • Elastyczność ścieżki kształcenia – program studiów umożliwia indywidualizację procesu nauki, dając Ci możliwość rozwijania specjalistycznych umiejętności w obszarach najbardziej dopasowanych do Twoich zainteresowań i przyszłych planów zawodowych. 

Psychologia i informatyka 6
  • Zajęcia prowadzone przez ekspertów z różnych dziedzin – wykładowcami są specjaliści z zakresu psychologii, neuronauki, AI, UX oraz analizy danych, którzy łączą działalność naukową z praktyką w biznesie i technologii. 

  • Studia dostosowane do realnych wymagań rynku pracy – kierunek powstał we współpracy z psychologami oraz przedstawicielami branży technologicznej, dzięki czemu program studiów odpowiada na aktualne potrzeby pracodawców i przygotowuje absolwentów do pracy w najbardziej innowacyjnych sektorach gospodarki. 

  • Studia te przygotują Cię do pracy w dynamicznie rozwijających się branżach, takich jak technologie medyczne, UX/UI design, analiza danych behawioralnych, e-zdrowie, neuroinformatyka, psychologia użytkownika, gry komputerowe czy rozwój sztucznej inteligencji. Zyskasz kompetencje, które pozwolą Ci nie tylko rozumieć złożone procesy ludzkie, ale także tworzyć zaawansowane technologicznie rozwiązania, które realnie poprawiają jakość życia i wspierają rozwój społeczeństwa cyfrowego.
psychologia i informatyka 4

Praca dla Ciebie:

  • Firmach zajmujących się projektowaniem interfejsów użytkownika, gdzie istotne jest łączenie wiedzy psychologicznej z zasadami projektowania interakcji, by tworzyć intuicyjne, dostępne i angażujące rozwiązania cyfrowe.

  • Agencjach UX/UI oraz laboratoriach badań nad użytkownikami, które prowadzą testy z udziałem odbiorców końcowych, analizują doświadczenia użytkowników oraz projektują interfejsy zgodne z zasadami użyteczności i ergonomii poznawczej.

  • Startupach technologicznych rozwijających produkty cyfrowe oparte na analityce behawioralnej, gdzie kluczowe są umiejętności interpretacji danych o użytkownikach i wdrażania rozwiązań personalizowanych, opartych na sztucznej inteligencji i mechanizmach predykcyjnych.

  • Działach badawczo-rozwojowych firm technologicznych, które zajmują się tworzeniem aplikacji i systemów wykorzystujących algorytmy sztucznej inteligencji oraz modele zachowań ludzkich w celu optymalizacji działania oprogramowania i usług cyfrowych.

  • Ośrodkach badań nad mózgiem i poznaniem, gdzie wykorzystywana jest wiedza z zakresu neuropsychologii, neuroinformatyki oraz analizy danych neurobiologicznych, często przy użyciu metod takich jak EEG, fMRI czy eye-tracking.

let's talk
  • Firmach i centrach badawczych rozwijających interfejsy mózg–komputer (BCI – Brain-Computer Interfaces), w których analizuje się sygnały bioelektryczne i tworzy innowacyjne sposoby komunikacji z maszynami, wspierające m.in. osoby z niepełnosprawnościami.

  • Start-upach oraz laboratoriach specjalizujących się w neurotechnologii, które projektują urządzenia i oprogramowanie do monitorowania, analizy i wspierania funkcji mózgu, np. w kontekście terapii, poprawy koncentracji czy biofeedbacku.

  • Sektorze medycznym i e-zdrowiu, gdzie wdrażane są innowacyjne technologie wspomagające diagnostykę i terapię – od aplikacji do monitorowania nastroju, przez systemy wspomagające terapię poznawczo-behawioralną, po robotykę medyczną.

  • Firmach rozwijających rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, gdzie istotne jest modelowanie ludzkiego zachowania, personalizacja treści oraz tworzenie etycznych i zrozumiałych dla użytkownika algorytmów.

  • Agencjach marketingowych i badawczych, które analizują skuteczność kampanii reklamowych oraz projektują strategie marketingowe na podstawie danych psychologicznych, poznawczych i behawioralnych.

  • Projektach badawczych i komercyjnych wykorzystujących wirtualną (VR) i rozszerzoną rzeczywistość (AR) w obszarach takich jak edukacja, szkolenia zawodowe, terapia ekspozycyjna, rehabilitacja neurologiczna czy wspomaganie funkcji poznawczych.

Natalia Panaś

Kluczowe cechy kierunku:

  • Interdyscyplinarność – program łączy psychologię, informatykę, analitykę danych i sztuczną inteligencję, dając unikalne kompetencje na styku nauk społecznych i technologicznych. 

  • Zaawansowane technologie i nowoczesne narzędzia – studenci pracują z eye-trackingiem, EEG, fMRI, interfejsami mózg-komputer (BCI), VR/AR oraz AI do analizy zachowań użytkowników. 

  • Praca na rzeczywistych zbiorach danych – zajęcia obejmują analizy Big Data, danych neurobiologicznych i behawioralnych, a także projekty z użyciem zaawansowanych algorytmów AI. 

  • Silne powiązanie z rynkiem pracy – program studiów tworzony we współpracy z firmami technologicznymi, badawczymi oraz branżą IT, przygotowuje do pracy w nowoczesnych sektorach gospodarki. 

  • Praktyczne umiejętności – studenci uczą się programowania, analizy danych, modelowania procesów poznawczych i wdrażania algorytmów AI w psychologii i biznesie. 

  • Współpraca z firmami i ośrodkami badawczymi – studenci realizują projekty z branżą IT, UX, e-commerce, neurobiologią, marketingiem predykcyjnym oraz sztuczną inteligencją, co daje im doświadczenie zawodowe już w trakcie studiów. 

  • Etyczne i odpowiedzialne podejście do technologii – studenci uczą się analizować wpływ sztucznej inteligencji, algorytmów predykcyjnych i technologii cyfrowych na społeczeństwo oraz projektować rozwiązania zgodne z zasadami etyki AI i ochrony prywatności. 

  • Studia przyszłości – program odpowiada na najbardziej aktualne trendy w rozwoju technologii cyfrowych i analizy danych, przygotowując absolwentów do pracy w zawodach, które będą kształtować rynek pracy w nadchodzących latach. 

Sprawdź, co nasi wykładowcy mówią na temat kierunku Psychologia i informatyka. Znajdziesz tutaj odpowiedzi dla kogo jest ten kierunek studiów, czego się nauczysz oraz jak będą wyglądały zajęcia.

Podcast - posłuchaj 

Psychologia i informatyka – czy to kierunek studiów dla humanisty czy dla osoby, która świetnie czuje się w naukach ścisłych? Co wspólnego ma psychologia z informatyką? Skąd pomysł na łączenie tych dwóch pozornie odrębnych światów? Czego się nauczę i gdzie potem będę pracować? Jakie projekty będą realizowane podczas studiów? Na te i inne pytanie odpowiadają: dr Anna Zięty, prodziekan ds. nauk społecznych i dr Paweł Prociów, ekspert IT i wykładowca.

 

Nie musisz rezygnować, czy odkładać na później decyzji o studiowaniu – zapisz się na studia już dziś!

do 30 czerwca
czesne już od
445 zł
420 zł
miesięcznie

Zapisując się do 30 czerwca, zyskujesz:

  • 600 zł zniżki w czesnym odliczanej na pierwszym roku studiów
  • dodatkowo zwolniony jesteś z opłaty wpisowej.

Jeśli jesteś absolwentem DSW, zyskujesz więcej:

  • 1000 zł zniżki w czesnym odliczanej na pierwszym roku studiów
  • dodatkowo zwolniony jesteś z opłaty wpisowej.

 

Magdalena Kowańdy

Pracując w obszarze strategii marek i transformacji cyfrowej, wyraźnie dostrzegam, że przyszłość należy do specjalistów, którzy potrafią myśleć interdyscyplinarnie – łącząc psychologię z technologią, a analizę danych z głębokim rozumieniem emocji i potrzeb użytkowników.

 

Psychologia i Informatyka to kierunek, który nie oddziela świata ludzi od świata technologii. Pokazuje, jak te dwa obszary mogą się wzajemnie przenikać i tworzyć synergię – w projektowaniu doświadczeń użytkownika, analizie danych behawioralnych, opracowywaniu narzędzi wspierających dobrostan czy badaniu wpływu sztucznej inteligencji na decyzje i emocje.

 

Nowe technologie kształtują naszą codzienność, ale to człowiek wciąż pozostaje jej centrum. To interdyscyplinarna ścieżka kształcenia, która łączy projektowanie rozwiązań IT i AI z psychologiczną wiedzą o emocjach, zachowaniach i procesach decyzyjnych.

 

Naszym celem jest kształcenie specjalistów gotowych tworzyć technologie empatyczne, etyczne i zorientowane na realne potrzeby użytkowników.


Program rozwija umiejętność myślenia systemowego, rozumienia złożonych zjawisk i projektowania rozwiązań skoncentrowanych na człowieku – w świecie, w którym sztuczna inteligencja staje się integralną częścią życia.

 

Z perspektywy biznesu i rynku pracy to kierunek, który przygotowuje do zawodów, na które zapotrzebowanie właśnie się buduje – w technologii, marketingu, zdrowiu cyfrowym, edukacji i obszarach badawczych.

 

Magdalena Kowańdy

Managerka kierunku, specjalistka ds. strategii marek i transformacji cyfrowej z wykorzystaniem AI

Anna Zięty

Psychologia i informatyka to nowoczesny i interdyscyplinarny kierunek studiów, na którym nie musimy rozstrzygać o tym, czy jesteśmy bardziej humanistami, czy ścisłościami. Zależy nam, by pokazać ludziom, że te obszary są ze sobą mocno sprzężone. Na bazie połączenia wiedzy psychologicznej z umiejętnościami informatycznymi możemy projektować innowacyjne rozwiązania, np.: znajomość reguł społecznych, psychologii poznawczej, funkcjonowania ludzkiego mózgu, pozwala zaprojektować aplikację, która może angażować czy motywować odbiorców. Z kolei umiejętność programowania umożliwia stworzenie narzędzia do wspierania terapii, uczenia się, czy samoświadomości emocjonalnej.


Kierunek skierowany jest do odważnych i ambitnych ludzi, którzy nie boją się nowych wyzwań, technologii i zmieniającej się w błyskawicznym tempie rzeczywistości, interesują się też cyberpsychologią. Chcą badać i rozumieć, jak technologia wpływa na nasze emocje, tożsamość, relacje i zachowania społeczne oraz analizować zjawiska takie jak uzależnienie od internetu, cyfrowe bańki informacyjne, FOMO, cyfrowa samoocena, przemoc online czy wirtualna empatia.

Anna Zięty

Prodziekan ds. kształcenia

Psychologia i informatyka to kierunek interdyscyplinarny. Mamy i programowanie, i analizę danych, ale też psychologię poznawczą, społeczną czy emocji. To nie są dwa kierunki obok siebie – to jeden kierunek, który pokazuje, jak te dziedziny się uzupełniają.

 

Jako Absolwent znajdziesz pracę w branży IT, w UX designie, w marketingu cyfrowym, w edukacji, w medycynie cyfrowej, w badaniach marketingowych i konsultingu.

 

Bo dzisiaj wszędzie tam, gdzie jest technologia, tam potrzebna jest wiedza o człowieku. Coraz więcej firm szuka osób, które potrafią łączyć analizę danych z rozumieniem emocji i zachowań użytkowników.

 

Konkretne przykłady zawodów? Wiele z nich to tzw zawody przyszłości:
  • UX researcher – czyli badacz tego, jak ludzie korzystają z aplikacji i co ich frustruje lub motywuje.
  • Analityk zachowań użytkowników – ktoś, kto na podstawie danych z aplikacji, eyetrackingu, wearable’i, wyciąga wnioski o tym, jak można poprawić doświadczenie użytkownika.
  • Specjalista ds. interakcji człowiek–komputer – osoba, która współtworzy interfejsy z myślą o psychologii poznawczej, emocjach i ergonomii.
  • Data psychologist – nowy zawód, łączący psychologię i analizę danych behawioralnych.
  • A nawet twórca technologii wspierających zdrowie psychiczne – chatbotów terapeutycznych, aplikacji do zarządzania stresem czy VR-owych narzędzi do leczenia lęku.

dr inż. Paweł Prociów

Wykładowca

Jakie powinny być dobre studia drugiego stopnia?

Powinny poszerzać horyzonty, łączyć w sobie wiedzę i praktyczne umiejętności, ale także inspirować do podejmowania nowych wyzwań. Właśnie w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby rynku technologicznego powstał kierunek Psychologia i informatyka. Tu nowoczesne technologie łączą się z tym, co ludzkie, umożliwiając studentom i absolwentom jeszcze lepsze odpowiadanie swoimi kompetencjami na potrzeby transformującego się świata biznesu i instytucji publicznych – także w obszarach IT z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.

Adam Piwek

ekspert Employee Technologies w dmTECH, wykładowca kierunku Psychologia i informatyka

Czego się nauczysz?

Zastosowania mechanizmów psychologicznych w nowych technologiach Tworzenia i implementacji sztucznej inteligencji w analizie zachowań ludzkich.
Zaawansowanego przetwarzania i interpretacji danych neurobiologicznych oraz behawioralnych.
Projektowania oraz optymalizacji interakcji człowieka z technologią (HCI).
Eksploracji, przetwarzania i wizualizacji danych w psychologii i neuroinformatyce.
Modelowania procesów poznawczych i konstruowania algorytmów inspirowanych ludzkim mózgiem .
Psychologia i informatyka 7

Zobacz specjalności na tym kierunku

Specjalności:
AI w psychologii i analityce behawioralnej
Stacjonarne Niestacjonarne Nowość
od 583 zł 598 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 564 zł
Neuroinformatyka
Stacjonarne Niestacjonarne Nowość
od 583 zł 598 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 564 zł

Program studiów

Wybrane przedmioty kierunkowe: 

  • Kognitywistyka
  • Neuroplastyczność
  • Big Data i wizualizacja danych
  • Badania biometryczne w zachowaniu człowieka
  • Wprowadzenie do neuroinformatyki
  • Neuropsychologia poznawcza
  • Programowanie i analiza danych neurobiologicznych
  • Big Data i analiza zachowań w sieci
  • Warsztaty z analizy danych psychologicznych
Zobacz program studiów

Wykładowcy

Anna Zięty
Czarno-białe zdjęcie wykładowcy.
Karol Kaluga
dr Barbara Kilijańśka
dr Anna Zięty

Doktor nauk społecznych w dziedzinie pedagogiki ogólnej; medioznawca, komunikolog, pedagog medialny, metodyk kształcenia on-line oraz tutor.

  • Trenerka kompetencji cyfrowych.
  • Posiada doświadczenie praktyczne w projektowaniu szkoleń e-learningowych, stron internetowych, kampanii...
dr inż. Paweł Prociów

Ekspert z zakresu nowych technologii, aplikacji mobilnych, IT i technologii w medycynie. Specjalizuje się w nowych technologiach, w szczególności w aplikacjach mobilnych oraz szeroko pojętym Internecie Rzeczy (IoT). W swoim życiu pracował dla dużych firm takich jak Qualcomm lub Huawei w...

prof. dr hab. inż. Karol Kozak

Karol Kozak – człowiek, który potrafi rozgryźć najtrudniejsze problemy IT czy algorytmy AI, a jednocześnie śmiać się tak głośno, że słychać go na drugim końcu korytarza. Profesor na Wydziale Medycznym, na Politechnice Drezdeńskiej oraz w Instytucie InfAI (infai.org), ekspert od...

mgr inż. Karol Kaluga

Manager kierunku informatyka. Absolwent Politechniki Wrocławskiej. Ukończył na studiach inżynierskich Automatykę i robotykę oraz na studiach magisterskich Informatykę techniczną w j. angielskim. Pracował jako inżynier ds. automatyzacji i robotyzacji a ostatnie dwa lata jako programista...

dr Barbara Kilijańska

Adiunkt, Menadżer kierunku Media Design i Marketing Wizerunkowy Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW. Przewodnicząca Rady Programowej Kierunku. Specjalistka badań okulograficznych, prowadząca Laboratorium Eyetrackingowe. Uczelniany Opiekun Praktyk zawodowych studentów. Absolwentka Uniwersytetu...

mgr Adam Piwek

Ekspert obszaru Employee Technologies i Product Owner w dmTECH Polska – spółce IT europejskiej sieci drogerii dm. Od ponad 15 lat wspiera organizacje w procesach komunikacji, e-marketingu, zarządzania zmianą i transformacji cyfrowej – ze szczególnym naciskiem na obszary HR i marketingu....

Poznaj innych wykładowców
Hand icon

Zainteresował Cię kierunek?
Zrób kolejny krok i zacznij studia na Uniwersytecie Dolnośląskim DSW we Wrocławiu.

Zapisz się online
Pobierz stronę do PDF