Zapraszamy na kolejne seminarium realizowane w ramach stażu naukowego z udziałem dr. Piotra Kowzana:
29 maja 2025, godz. 9.30-11.00, Wagonowa 1, sala 11
#3 seminarium dydaktyczne pt.
„Uczenie się i nauczanie w ruchach społecznych: od przeglądu zagadnień kłopotliwych po potencjalny wkład nauczycieli"
Dr Piotr Kowzan jest adiunktem w Zakładzie Dydaktyki i Andragogiki w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego. Jego zainteresowania badawcze koncentrują się na edukacji dorosłych, szczególnie w obszarze pedagogiki długu, uczenia się w ruchach społecznych oraz uczestnictwa dzieci w protestach. W swoich badaniach eksploruje relacje między edukacją dorosłych a sprawiedliwością społeczną, ze szczególnym naciskiem na to, jak edukacja może wzmacniać marginalizowane grupy i wspólnoty.
Publikował liczne artykuły i rozdziały książkowe na ten temat, m.in.:
- The humiliated began to sing: How teachers on strike tried to teach society (European Journal for Research on the Education and Learning of Adults),
- Parental meanings attributed to children's participation in street protests (Children & Society),
- Protesting children (Teraźniejszość–Człowiek–Edukacja / INSTED)
W czasie swojego pobytu w UD DSW dr Kowzan prowadzi również badanie dotyczące strategii prowadzenia notatek przez badaczy społecznych. Poniżej przekazujemy jego zaproszenie do udziału w tym projekcie:
________________________________________
Szanowni Państwo,
Serdecznie zapraszam do udziału w badaniu poświęconym strategiom prowadzenia notatek przez badaczy społecznych. Interesują mnie zarówno codzienne praktyki notowania (tekstowe, graficzne, cyfrowe), jak i wpływ nowych technologii, w tym AI, na te praktyki.
Szukam osób, które zechciałyby porozmawiać ze mną przez około godzinę, pokazując kilka swoich notatek i opowiadając o tym, jak z nimi pracują. Rozmowa będzie też okazją do wspólnego namysłu nad naszymi narzędziami pracy.
Jeżeli są Państwo zainteresowani, to bardzo proszę o kontakt: piotr.kowzan@ug.edu.pl
Z wyrazami szacunku,
dr Piotr Kowzan