Co zyskujesz, studiując dziennikarstwo i komunikację społeczną na Uniwersytecie Dolnośląskim DSW?

  • To wszechstronny kierunek, który poszerzy Twoją wiedzę z zakresu kontaktów z mediami, PR i posługiwania się najnowszymi technologiami audiowizualnymi. Zajęcia, seminaria i warsztaty prowadzone są w m.in. w naszym studiu telewizyjnym, pracowniach multimedialnych, komputerowych, fotograficznych oraz laboratorium dźwięku.  
  • Eksperci, praktycy oraz zapraszani przez nas goście nauczą Cię profesjonalnego wykorzystywania zdobytej wiedzy w Twojej codziennej pracy. W trakcie studiów odbędziesz praktyki u współpracujących z nami partnerów tego kierunku. 
  • Zajęcia prowadzone są przez ekspertów z dziedziny dziennikarstwa, mediów społecznościowych, Public Relations.  
  • Na ćwiczeniach wykorzystujemy specjalistyczne pracownie (studio TV, studio fotograficzne, laboratorium dźwięku) i nowoczesne technologie (np. system motion cupture). 

Dodatkowe atuty kierunku: 

  • kierunek posiada akredytację Polskiej Komisji Akredytacyjnej,  
  • profil kształcenia jest praktyczny, 
  • przygotowujemy studentów do pracy w mediach symulując warunki ich funkcjonowania, indywidualnie opiekujemy się studentami budując dla nich spersonalizowane ścieżki kariery, poparte dokładną diagnozą potrzeb i zdolności, 
  • wiele z naszych specjalności oferowaliśmy jako pierwsi w kraju (to inni uczyli się od nas, jak je prowadzić).

Posłuchaj, co ma do powiedzenia dr Piotr Para, menedżer kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna. 

Nie czekaj, załóż Konto Kandydata i zapisz się online na studia.

do 16 października
czesne już od
440 zł
423 zł
miesięcznie

Zapisując się do 16 października, zyskujesz:
●    400 zł dzięki zniżce w czesnym, która rozliczana jest przez cały okres studiów, obniżając proporcjonalnie każdą kolejną opłatę czesnego,
●    dodatkowo zwolniony jesteś z opłaty wpisowej. 

 

 

 

 

 

 

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 423 zł

Jeśli jesteś naszym absolwentem, zyskasz jeszcze więcej:
●    Twoja zniżka w czesnym wyniesie 900 zł i będzie rozliczana również przez cały okres studiów, obniżając proporcjonalnie każdą kolejną opłatę czesnego,
●    dodatkowo zwolniony jesteś z opłaty wpisowej.

 


 

Studia magisterskie na Dziennikarstwie i komunikacji społecznej są świetnym uzupełnieniem kompetencji docenianych na współczesnym rynku pracy w wielu jego segmentach. Z jednej strony redakcje, serwisy internetowe, domy mediowe potrzebują fachowców specjalizujących się w jednej dziedzinie mających jednocześnie kompetencje dziennikarskie konieczne do skutecznego komunikowania się z otoczeniem. Dziennikarz sportowy, muzyczny czy motoryzacyjny jest dziś standardem w wielu redakcjach. Z drugiej strony wiele instytucji nie działających na co dzień w branży medialnej bez fachowców z zakresu komunikacji społecznej, komunikacji medialnej, kompetencji dziennikarskich nie jest w stanie funkcjonować w swojej branży. Specjalista ds. kontaktów z mediami, rzecznik prasowy, PR-owiec jest dziś normą. W czasie studiów czekają ciekawe wyzwania i satysfakcjonujące projekty.  

dr Piotr Para

Menedżer kierunku Dziennikarstwo

Zobacz specjalności na tym kierunku

Specjalności:
Komunikacja wizerunkowa i reklama
Niestacjonarne Stacjonarne Hybrydowe
od 453 zł 470 zł
Market Communication
Niestacjonarne Stacjonarne Hybrydowe Angielski
od 1253 zł 1270 zł
Trendwatching and Data Analyses
Niestacjonarne Stacjonarne Hybrydowe Angielski
od 1253 zł 1270 zł
Zarządzanie wizerunkiem i e-PR
Niestacjonarne Stacjonarne Hybrydowe
od 453 zł 470 zł

Program studiów

Przedmioty kształcenia podstawowego: 
- Społeczne i kulturowe oddziaływania mediów
- Główne nurty kultury światowej i polskiej w XX i XXI w. 
- Opinia publiczna i jej badanie-metody i techniki

- Różnice kulturowe w zarządzaniu - j. ang
- Nowe trendy marketingu

Przedmioty kształcenia kierunkowego: 
- Teorie komunikowania masowego 
- Metody badan medioznawczych 
- Język i teoria filmu
- Kreowanie wizerunku instytucji kultury 
- Media lokalne
- Podstawy marketingu i reklamy 
- Filmowe warsztaty branżowe 
- Fotograficzne warsztaty branżowe
- Analiza dyskursu medialnego  
- Kompetencje językowe dziennikarza 
- Warsztat realizacji dźwięku - audycje i udźwiękowienie 

Moduły praktyk: 
- Kierunkowa praktyka zawodowa 
- Specjalnościowa praktyka zawodowa

Moduły kształcenia językowego:   
- Warsztaty kompetencji językowych 1 (j. angielski, j. niemiecki) 
- Warsztaty kompetencji językowych 2 (j. angielski, j. niemiecki)

Analogicznie dla programu anglojęzycznego 

Przedmioty kształcenia podstawowego: 
- Social and cultural impact of media 
- Main cultural trends of XX and XXI century 
- Public opinion research methodes 
- Cultural differences in management
- New marketing trends

Przedmioty kształcenia kierunkowego: 
- Mass communication theories 
- Data journalism research methodes
- Data communication
- Visualisations and infographics 
- Web content design and marketing
- Fundamentals of marketing and advertising 
- Videomarketing and social media
- Drone journalism and aerial photography 
- Digital discourse analysis
- Online journalism workshop 
- Sound production workshop - broadcasts and sound

Moduły praktyk: 
- Internship1 
- Internship2

Moduły kształcenia językowego:   
- Language skills workshop I (German, Spanish) 
- Language skills workshop II (German, Spanish)

Zobacz program studiów

Partnerzy kierunku

Współpracujemy z wieloma firmami, dzięki czemu na bieżąco dostosowujemy program nauczania do wymagań danej branży.
Hand icon

Zainteresował Cię kierunek?
Zrób kolejny krok i zacznij studia na Uniwersytecie Dolnośląskim DSW we Wrocławiu.

Zapisz się online
Pobierz stronę do PDF