Co zyskujesz, studiując dziennikarstwo i komunikację społeczną na Uniwersytecie Dolnośląskim DSW?

- To wszechstronny kierunek, który poszerzy Twoją wiedzę z zakresu kontaktów z mediami, PR i posługiwania się najnowszymi technologiami audiowizualnymi. Zajęcia, seminaria i warsztaty prowadzone są w m.in. w naszym studiu telewizyjnym, pracowniach multimedialnych, komputerowych, fotograficznych oraz laboratorium dźwięku.
- Eksperci, praktycy oraz zapraszani przez nas goście nauczą Cię profesjonalnego wykorzystywania zdobytej wiedzy w Twojej codziennej pracy. W trakcie studiów odbędziesz praktyki u współpracujących z nami partnerów tego kierunku.

- Zajęcia prowadzone są przez ekspertów z dziedziny dziennikarstwa, mediów społecznościowych, Public Relations.
- Na ćwiczeniach wykorzystujemy specjalistyczne pracownie (studio TV, studio fotograficzne, laboratorium dźwięku) i nowoczesne technologie (np. system motion cupture).

Dodatkowe atuty kierunku:
- kierunek posiada akredytację Polskiej Komisji Akredytacyjnej,
- profil kształcenia jest praktyczny,
- przygotowujemy studentów do pracy w mediach symulując warunki ich funkcjonowania, indywidualnie opiekujemy się studentami budując dla nich spersonalizowane ścieżki kariery, poparte dokładną diagnozą potrzeb i zdolności,
- wiele z naszych specjalności oferowaliśmy jako pierwsi w kraju (to inni uczyli się od nas, jak je prowadzić).
Posłuchaj, co ma do powiedzenia dr Piotr Para, menedżer kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna.
Nie czekaj, załóż Konto Kandydata i zapisz się online na studia.
Zapisując się do 16 października, zyskujesz:
● 400 zł dzięki zniżce w czesnym, która rozliczana jest przez cały okres studiów, obniżając proporcjonalnie każdą kolejną opłatę czesnego,
● dodatkowo zwolniony jesteś z opłaty wpisowej.
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 423 zł
Jeśli jesteś naszym absolwentem, zyskasz jeszcze więcej:
● Twoja zniżka w czesnym wyniesie 900 zł i będzie rozliczana również przez cały okres studiów, obniżając proporcjonalnie każdą kolejną opłatę czesnego,
● dodatkowo zwolniony jesteś z opłaty wpisowej.

Studia magisterskie na Dziennikarstwie i komunikacji społecznej są świetnym uzupełnieniem kompetencji docenianych na współczesnym rynku pracy w wielu jego segmentach. Z jednej strony redakcje, serwisy internetowe, domy mediowe potrzebują fachowców specjalizujących się w jednej dziedzinie mających jednocześnie kompetencje dziennikarskie konieczne do skutecznego komunikowania się z otoczeniem. Dziennikarz sportowy, muzyczny czy motoryzacyjny jest dziś standardem w wielu redakcjach. Z drugiej strony wiele instytucji nie działających na co dzień w branży medialnej bez fachowców z zakresu komunikacji społecznej, komunikacji medialnej, kompetencji dziennikarskich nie jest w stanie funkcjonować w swojej branży. Specjalista ds. kontaktów z mediami, rzecznik prasowy, PR-owiec jest dziś normą. W czasie studiów czekają ciekawe wyzwania i satysfakcjonujące projekty.
Zobacz specjalności na tym kierunku
Program studiów
Przedmioty kształcenia podstawowego:
- Społeczne i kulturowe oddziaływania mediów
- Główne nurty kultury światowej i polskiej w XX i XXI w.
- Opinia publiczna i jej badanie-metody i techniki
- Różnice kulturowe w zarządzaniu - j. ang
- Nowe trendy marketingu
Przedmioty kształcenia kierunkowego:
- Teorie komunikowania masowego
- Metody badan medioznawczych
- Język i teoria filmu
- Kreowanie wizerunku instytucji kultury
- Media lokalne
- Podstawy marketingu i reklamy
- Filmowe warsztaty branżowe
- Fotograficzne warsztaty branżowe
- Analiza dyskursu medialnego
- Kompetencje językowe dziennikarza
- Warsztat realizacji dźwięku - audycje i udźwiękowienie
Moduły praktyk:
- Kierunkowa praktyka zawodowa
- Specjalnościowa praktyka zawodowa
Moduły kształcenia językowego:
- Warsztaty kompetencji językowych 1 (j. angielski, j. niemiecki)
- Warsztaty kompetencji językowych 2 (j. angielski, j. niemiecki)
Analogicznie dla programu anglojęzycznego
Przedmioty kształcenia podstawowego:
- Social and cultural impact of media
- Main cultural trends of XX and XXI century
- Public opinion research methodes
- Cultural differences in management
- New marketing trends
Przedmioty kształcenia kierunkowego:
- Mass communication theories
- Data journalism research methodes
- Data communication
- Visualisations and infographics
- Web content design and marketing
- Fundamentals of marketing and advertising
- Videomarketing and social media
- Drone journalism and aerial photography
- Digital discourse analysis
- Online journalism workshop
- Sound production workshop - broadcasts and sound
Moduły praktyk:
- Internship1
- Internship2
Moduły kształcenia językowego:
- Language skills workshop I (German, Spanish)
- Language skills workshop II (German, Spanish)