Opis kierunku:

Od początku istnienia reklamy stosujemy pewne taktyki i praktyki komunikacyjne. Część z nich nie działa, część działa, ale czy wiemy dlaczego tak się dzieje? Jakie mechanizmy sprawiają, że od produktu A wolimy produkt B? Dlaczego odbiorcy z chęcią słuchają jednej marki, a drugiej nie lubią? 
Podstawą jest bardzo dobre poznanie współczesnego konsumenta, ponieważ to z nim rozmawia nasza marka. Jak prowadzić rozmowę, byśmy doszli w tej podróży do wspólnego celu? Nauczymy Cię tego na studiach podyplomowych Psychologia reklamy i komunikacji.

Dla kogo ten kierunek?

 

  • Dla osób zainteresowanych psychologią reklamy i komunikacji
  • Dla pracowników działów marketingu/promocji/komunikacji
  • Dla rzeczników prasowych
  • Dla kadry menadżerskiej z obszaru marketingu/mediów
     

Dlaczego warto studiować Psychologię Reklamy i Komunikacji?

Posłuchaj Anny Ledwoń-Blachy z More Bananas, dlaczego warto studiować na tym kierunku.

Kierunek, który Cię interesuje, jest efektem współpracy Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW oraz Uniwersytetów WSB Merito z Chorzowa, Poznania, Szczecina, Torunia, Bydgoszczy, Opola, Łodzi, Wrocławia i Uczelni WSB Merito z Warszawy. Dzięki temu na zajęciach online spotkasz się z uczestnikami i wykładowcami z innych miast.

Co zyskujesz?

  • Dowiesz się, jakie mechanizmy psychologiczne wykorzystywane są w reklamie.
  • Nauczysz się, jak tworzyć skuteczne strategie marketingowe.
  • Będziesz wiedzieć, jak komunikować się z otoczeniem marki i wszystkimi jej interesariuszami.
  • Pokażemy Ci, jak tworzyć wartościowy i skuteczny content.
  • Poznasz współczesnego konsumenta jego zachowania. Dzięki temu będziesz mógł tworzyć jeszcze bardziej dopasowaną do swojego odbiorcy komunikację.

Studia idealne dla Ciebie!

Nie wiesz, na który kierunek się zdecydować? Skontaktuj się z Działem Studiów Podyplomowychsp@dsw.edu.pl

Bezpłatne szkolenia

Dlaczego jeszcze warto wybrać studia podyplomowe na Uniwersytecie Dolnośląskim DSW? Ponieważ każdy uczestnik studiów ma możliwość bezpłatnie wziąć udział w aż 4 dodatkowych szkoleniach! Odbędą się one w trakcie jednego weekendu i nie będą ze sobą kolidować godzinowo. Po ukończeniu szkolenia otrzymasz certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu. Więcej informacji o szkoleniach pod linkiem.

Formuły studiów podyplomowych

Studia podyplomowe na tym kierunku realizowane są:

  • Online synchronicznie  - studia na tym kierunku prowadzone są zawsze w formule online. Nową wiedzę i umiejętności zdobywasz, dzięki zajęciom realizowanym na platformie MS Teams. Z wykładowcami i kolegami z grupy kontaktujesz się przez Internet, w czasie rzeczywistym (synchronicznie). W zajęciach uczestniczysz w weekendy, zgodnie z ustalonym harmonogramem, łącząc się z miejsca, w którym aktualnie przebywasz.

Często mówi się, że książki z zakresu marketingu nie mają sensu, bo szybko się dezaktualizują. Nic bardziej mylnego! Sztuką jest poznać podwaliny marketingu i wiedzieć jak stworzyć dobrą strategię marketingową, którą będziemy mogli elastycznie dostosowywać do dynamicznie zmieniających się warunków. Nie bez powodu pivot został okrzyknięty marketingowym słowem roku. Jednym z elementów takiej strategii i narzędziem do osiągnięcia zakładanych KPI jest content marketing. Kiedyś okrzyknięty królem. Ja powtarzam, że owszem, content is the king, but context is the queen. Przyjdź na studia Psychologia reklamy i dowiedz się więcej.

Anna Ledwoń

Wykładowca, Co-founder & Creative Director w agencji More Bananas oraz co-founder i główny organizator CRASH Mondays

W dobie panującego konsumpcjonizmu warto być świadomym prosumentem, który nie tylko potrafi łatwo ocenić jakość produktów czy ich użyteczność, ale także jest biegły w mechanizmach komunikacji, za pomocą których marki próbują zdobyć naszą uwagę i sympatię. Olbrzymia konkurencja sprawia, że świadomość i wybieralność marki to dziś podstawowy cel podmiotów operujących na rynku. Całe zespoły strategów, produktowców i specjalistów ds. wizerunku oraz komunikacji projektują nowe brandy, a następnie ich wdrożenie, promocje, kampanie reklamowe etc. Warto znać i rozumieć psychologiczne aspekty rynkowe: z jednej strony mechanizmy promocyjne czy techniki perswazyjne używane w reklamie a z drugiej procesy podejmowania decyzji zakupowych oraz motywacje i zachowania konsumentów. Nie twierdzę, że nas to zaimpregnuje na działania marketingowe, bo to materia równie dynamiczna, co rynek, ale mając rzetelną wiedzę w tej dziedzinie, możemy mieć wpływ na kształt gospodarki, np. poprzez wspieranie uczciwie komunikujących się i etycznie prowadzonych biznesów.
 

dr Mira Krzyścin

wykładowczyni

Nie ma w tej chwili obszaru życia człowieka, który nie korzystałby ze zdobyczy psychologii. Znajduje ona zaś w zdrowiu, w chorobie ciała, w zaburzeniach psychicznych, wychowaniu dzieci, edukacji, kuchni, a nawet w uczeniu robotów odwzorowywania ludzkich reakcji czy projektowaniu przyjaznych aplikacji i sprzętów domowych. Doskonałym przykładem może tu być marketing – psychologia reklamy, którą wykładam, pozwala za pomocą różnych mechanizmów tak konstruować przekaz marketingowy, żeby zbudować przyjemne skojarzenia z marką, zaangażować uwagę odbiorcy i sprawić, że zacznie on pragnąć produktu.  

Rynek pracy ceni ciągły rozwój, ale też elastyczność i zdolność szybkiej adaptacji oraz kompetencje miękkie. Raport Executive Coaching Survey wskazuje, że prezesi, dyrektorzy i kierownicy właśnie te ostatnie wskazują jako kluczowy kierunek rozwoju.  

Studia podyplomowe z psychologii to więc doskonała opcja dla osób, które swój rozwój i karierę wiążą z kompetencjami miękkimi, ale też chcą zrozumieć, jak działa ludzki umysł, jak wpłynąć na postrzeganie świata, decyzje i motywacje. Nigdy nie jest za późno, żeby zainwestować w siebie i zdobyć nowe kompetencje! 

dr Beata Rajba

wykładowczyni

Partnerzy kierunku

Współpracujemy z wieloma firmami, dzięki czemu na bieżąco dostosowujemy program nauczania do wymagań danej branży.

Program studiów

Zajęcia prowadzone są przez dwa semestry w trybie niestacjonarnym (zjazdy: sobota – niedziela) w wymiarze 141 godzin realizowane metodami aktywizującymi (ćwiczenia, warsztaty). Zajęcia realizowane są w 100 % zdalnie. Możesz studiować z każdego miejsca!

 

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest obecność na zajęciach, zaliczenie wszystkich modułów objętych programem oraz zaliczenie testu końcowego.

Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 140
Liczba zjazdów: 14
Liczba semestrów: 2
Zobacz program studiów

Wykładowcy

Michał Zalewski

Ekspert w zakresie komunikacji oraz zarządzania informacją, właściciel marki Dobrze Powiedziane, konferansjer i miłośnik szwedzkiego stylu życia. Obecnie zajmuje stanowisko rzecznika oraz członka dyrekcji KBF.

Organizuje warsztaty z wystąpień publicznych, public relations, media...

dr Mira Krzyścin

Doktor nauk ekonomicznych i wieloletni praktyk komunikacji marketingowej w branży bankowej, IT, FMCG oraz medycznej. Naukowo i zawodowo zajmuje się perswazyjnością reklamy, komunikacją marketingową, psychologią ekonomii, zachowaniami konsumenckimi oraz etyką biznesu. 

dr Beata Rajba

Psycholog, filolog, terapeuta EMDR, od lat czynnie związana z wiodącymi agencjami reklamowymi, zajmowała się kolejno copywritingiem, grafiką i webdesignem, badaniami marketingowymi, wreszcie projektowaniem kampanii reklamowych. Brała udział w projektowaniu i przygotowaniu kilkudziesięciu...

Poznaj innych wykładowców
Hand icon

Zainteresował Cię kierunek?
Zrób kolejny krok i zacznij studia na Uniwersytecie Dolnośląskim DSW we Wrocławiu.

Zapisz się online

Kontakt

Na Twoje pytania odpowie Biuro Rekrutacji - Studia podyplomowe

Uwaga! W dniu 2 maja Biuro Rekrutacji jest nieczynne.

pok. nr 14 - parter
Strzegomska 55
53-611 Wrocław

E-mail: sp@dsw.edu.pl
Tel.: 539 670 452; 539 670 477;
Infolinia: 71 757 28 63

Godziny otwarcia:
  • pn: 09:00 - 16:00
  • wt-pt: 08:30 - 16:00
Pobierz stronę do PDF