Biuro Karier i Praktyk wraz z menedżerką kierunku Zarządzanie zaprasza do udziału w programie "Mentoring – bo sukces rodzi się w relacjach" - II edycja w roku akademickim 2025/2026.
Celem programu jest wsparcie studentów i absolwentów Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW w rozwoju osobistym, naukowym i zawodowym. W ramach programu uczestnicy mają okazję do współpracy z doświadczonymi mentorami – profesjonalistami z różnych branż, którzy podczas indywidualnych spotkań dzielą się z nimi swoją wiedzą i doświadczeniem oraz udzielają praktycznych wskazówek dotyczących planowania ścieżki kariery, możliwości rozwoju niezbędnych w danym zawodzie kompetencji i budowania sieci kontaktów.
W programie mogą uczestniczyć studenci:
- studiów I stopnia,
- studiów II stopnia,
- jednolitych studiów magisterskich.
Zapraszamy do udziału – to szansa na rozwój kompetencji, zdobycie nowych inspiracji i wzrost motywacji do działania!
Studencie! Nowość – mentoring odwrotny
Masz coś do pokazania światu? Wiesz coś, czego inni mogą się od Ciebie uczyć? Teraz możesz zostać mentorem – tak, nawet będąc studentem!
Mentoring odwrotny to świeże spojrzenie na wymianę wiedzy. Ty dzielisz się swoimi umiejętnościami i pasją, a inni czerpią z Twojego doświadczenia. Brzmi ciekawie? Dołącz i pokaż, co potrafisz!
Chcesz zostać mentee?
Program "Mentoring - bo sukces rodzi się w relacjach" to szansa na zdobycie cennych informacji o wymarzonym zawodzie i miejscu pracy od osób, które tę drogę już przeszły, posiadają wiedzę ekspercką i bogate doświadczenie. To także możliwość zderzenia swoich wyobrażeń z realiami rynku pracy i regułami biznesowymi obowiązującymi w danej branży.
Mentee może zostać student lub absolwent Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, który pomyślnie przejdzie ścieżkę rekrutacyjną.
Zgłoszenia mentee odbywają się za pomocą serwisu www.jobteaser.com
START REKRUTACJI: 15 października
Chcesz zostać mentorem?
Do udziału w tym niezwykłym programie serdecznie zapraszamy liderów, menedżerów, ekspertów z różnych branż, studentów którzy są gotowi dzielić swoją wiedzą i doświadczeniem. Wierzymy, że współpraca mentorów i mentee pozwoli na zbudowaniem interesujących relacji i zaowocuje wieloma wspólnymi przedsięwzięciami w przyszłości.
Osoby, które chciałyby dołączyć do grona mentorów mogą zgłaszać się do dr Barbary Pawełko-Czajki (barbara.pawelko-czajka@dsw.edu.pl) lub wypełnić formularz online.
Na Państwa zgłoszenia czekamy do 10 listopada 2025.
Partnerem merytorycznym naszego programu mentoringowego jest Katarzyna Kisiel - Biznes Rozwój Ludzie.
Mentorzy
Adam Piwek - EB & Communication Consultant - Product Owner w dmTECH Polska
Ekspert marki pracodawcy, komunikacji i Employee Technologies w dmTECH Polska - spółce IT europejskiej sieci drogerii dm. Od prawie 20 lat pomaga organizacjom Podawać Rękę, budować swoją markę czy dokonywać transformacji cyfrowej. Miłośnik nowoczesnych technologii zakorzenionych w biznesie. Wykładowca-praktyk na Uniwersytecie Dolnośląskim DSW, łączący świat biznesu i technologii.
Agata Gaczyńska - Tax Team Manager
Jako People Leader zarządzam zespołami prowadząc do realizacji wyznaczonych celów, jak również wspieram jednostki i pomagam im odkryć swój potencjał oraz talenty. Obecnie zajmuje stanowisko Tax Team Managera w międzynarodowej korporacji. Posiadam 20-letnie doświadczenie w zakresie finansów.
Jestem również dyplomowanym life & business coachem. Moją pasją jest praca z drugim człowiekiem. Jako mentor oferuje autentyczne sesje, dużą dawkę praktycznej wiedzy oraz wsparcie w wyborze ścieżki kariery w zgodzie ze sobą.
Agnieszka Lisowska - Trener, mentor, wykładowca, właściciel
Trenerka, mentorka, wykładowczyni założycielka Business Makers.
Od ponad 10 lat wspieram liderów, menedżerów i przedsiębiorców w rozwijaniu kompetencji przyszłości od przywództwa i komunikacji, po zarządzanie sobą i zespołem w zmianie. Specjalizuję się w rozwoju kompetencji przywódczych i menedżerskich, budowaniu zaangażowania zespołów, zarządzaniu zmianą oraz komunikacji opartej na zaufaniu i empatii.
W mentoringu najbardziej cenię autentyczne rozmowy, odkrywanie potencjału i to, jak wiele uczymy się od siebie nawzajem. W trakcie programu chcę wspierać studentki i studentów w odważnym budowaniu kariery, pewności siebie i poczucia sprawczości - bo sukces naprawdę rodzi się w relacjach.
Agnieszka Maciejczyk - Dyrektor ds strategii i transformacji
Praca z ludźmi i towarzyszenie im w rozwoju to dla mnie nie tylko zawodowa rola, ale przede wszystkim źródło ogromnej satysfakcji i prawdziwej przyjemności. Inspiruje mnie obserwowanie, jak inni odkrywają swój potencjał, poszerzają perspektywę i odnajdują własny sposób działania w świecie pełnym zmian.
W swojej pracy doktorskiej zajmowałam się tematyką kontroli i zaufania w centrach usług biznesowych, w kontekście zarządzania strategicznego – obszaru, który uczy, jak łączyć cele biznesowe z ludzkimi potrzebami i wartościami.
W pracy i w relacjach stawiam na partnerskie podejście, oparte na autentyczności, praktycznym spojrzeniu i koncentracji na rezultatach. W programie chciałabym podzielić się doświadczeniem, które zdobywałam na swojej ścieżce zawodowej – zarówno w zakresie budowania celów i skutecznego ich osiągania, jak i udzielania wsparcia w zgodzie z indywidualnymi wartościami i tożsamością Mentee.
Wierzę, że rozwój ma sens tylko wtedy, gdy pozostaje spójny z tym, kim jesteśmy.
Agnieszka Orczyk - Coach, mentor, trener
Coachka, mentorka, konsultantka kryzysowa, trenerka odporności psychicznej, trenerka sprzedaży.
Zapraszam mentee, którzy są zainteresowani zagadnieniami w obszarze budowania własnej ścieżki rozwoju i kariery, przywództwa, zarządzania zespołami, wzmacniania odporności psychicznej. Chętnie zostanę partnerem do rozmów o tym, jak wygląda życie w korporacjach na różnych stanowiskach (od entry level do C-level) lub myślą o otwarciu własnego biznesu.
Anna Biel - Coach, trenerka biznesu, doradczyni i konsultantka, prawniczka, compliance officer
Ponad 19 lat byłam związana z międzynarodowymi korporacjami sektora finansowego, gdzie specjalizowałam się w obszarach compliance, whistleblowing, przeciwdziałania praniu pieniędzy (AML), ochrony danych osobowych, zarządzania relacjami z regulatorami, obsługi organów spółek oraz tworzenia legislacji wewnętrznej. Zarządzałam zespołami i procesami. Mam również doświadczenie w strategicznych, międzynarodowych projektach.
Dariusz Wróblewski - Head of Delivery
Od ponad 20 lat działam w branży technologicznej, ze szczególnym naciskiem na IT. Łączę doświadczenie techniczne z umiejętnościami przywódczymi i zarządzaniem w obszarach projektowych, biznesowych i zespołowych. Przeszedłem drogę od programisty, przez Project Managera i Line Managera, aż do roli Head of Delivery – dzięki temu dobrze rozumiem zarówno perspektywę specjalistów, jak i wyzwania biznesowe organizacji.
Jako mentor chcę wspierać osoby, które szukają swojego miejsca nie tylko w IT, ale również w zarządzaniu i biznesie. Pomagam rozwijać kompetencje techniczne, menedżerskie i komunikacyjne, a także odnaleźć równowagę między skutecznym działaniem a satysfakcją z pracy. Wierzę w partnerską współpracę, praktyczną wiedzę i rozwój oparty na doświadczeniu.
Eryk Woźniak
Nazywam się Eryk Woźniak – specjalizuję się w marketingu cyfrowym i wdrażaniu sztucznej inteligencji. Od 2017 roku wspieram mikro i małe firmy w budowaniu widoczności online, prowadzeniu skutecznych kampanii PPC oraz tworzeniu funkcjonalnych stron i sklepów internetowych.
W programie chcę dzielić się praktycznym doświadczeniem w pracy z AI i pokazywać, jak technologia może wspierać rozwój biznesu, rozwój osobisty oraz ułatwiać codzienną pracę.
Zapraszam do kontaktu wszystkich, którzy chcą efektywnie wykorzystywać sztuczną inteligencję oraz szukają partnera do wymiany wiedzy i inspiracji.
Ewa Garbaczewska - Wiceprezes Zarządu
Jestem certyfikowaną mentorką z wieloletnim doświadczeniem w pracy z osobami na różnych etapach kariery. W mentoringu cenię autentyczną relację, uważność i wspólną podróż pełną odkryć. Moją pasją jest dzielenie się wiedzą i doświadczeniem.
Jako mentor współpracuję:
- od 2017 roku w Programie Mentoringowym Związku Pracodawców Polska Miedź,
- od 2023 roku w Programie Mentoringowym Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu,
- od 2025 roku w ramach programu Mentor dla NGO.
Mam również doświadczenie w pracy z młodzieżą – w latach 2001–2005 czterokrotnie pełniłam rolę mentora w Hiszpanii i we Włoszech w ramach programów Erasmus+. Dodatkowo pracuję jako mentor komercyjny, wspierając osoby indywidualne.
Obserwowanie, jak mentee się zmieniają, zdobywają nowe umiejętności, rosną w siłę, zyskują pewność siebie i coraz lepiej radzą sobie w życiu zawodowym oraz prywatnym – a także jak harmonijnie łączą te dwie sfery – daje mi ogromną satysfakcję i wiele powodów do dumy.
W mentoringu wykorzystuję kompetencje, które rozwijałam przez blisko 20 lat kariery zawodowej. Specjalizuję się w zarządzaniu sprzedażą, tworzeniu i wdrażaniu strategii handlowych, budowaniu struktur sprzedaży, zarządzaniu zespołami, wprowadzaniu standardów obsługi klienta oraz optymalizacji procesów.
Byłam wiceprezesem ds. handlu i marketingu w firmie produkującej dobra luksusowe oraz dyrektorem handlowym w branży telekomunikacyjnej i edukacyjnej. Obecnie pracuję jako konsultant sprzedaży i trener biznesu, współpracując z polskimi i zagranicznymi firmami.
Jestem absolwentką Wydziału Zarządzania i Informatyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Ukończyłam również kilka kierunków studiów podyplomowych: Zarządzanie Wartością Firmy (SGH), Prawo Gospodarcze i Handlowe (Uniwersytet Wrocławski), Audyt Wewnętrzny (SGH i EY) oraz Psychologiczne Kompetencje w Zarządzaniu (SWPS). Jestem certyfikowanym Project Managerem (AgilePM Foundation, PRINCE2, MOR Foundation Certificate in Risk Management) oraz facylitatorem Management 3.0.
Grzegorz Urbańczyk - Partner ds. Sprzedaży
Przez ponad 15 lat budowałem swoje kompetencje w branżach FMCG, DIY i HoReCa, co pozwoliło mi zrozumieć, jak istotne jest dzielenie się wiedzą i wspieranie innych w rozwoju. Mentoring traktuję jako naturalną kontynuację drogi zawodowej i szansę na rozwijanie następnych pokoleń liderów.
Moja kariera zawodowa skupiała się głównie na zarządzaniu zespołami – od kilku do ponad dwustu osób. Pracowałem jako Kierownik Rejonu Sprzedaży dla Lidl Polska, Kierownik Regionalny w Costa Coffee Polska, Zastępca Dyrektora Marketu w Superhobby Market Budowlany oraz Kierownik wielu salonów sprzedaży i marketów branżowych. W każdej z tych ról stawiałem na rozwój ludzi poprzez motywowanie, wyznaczanie celów, stwarzanie warunków do awansu oraz szkolenia zespołów, co potwierdzają liczne sukcesy podopiecznych – awanse wewnętrzne i rozbudowa kadry kierowniczej.
Specjalizuję się w budowaniu efektywnych zespołów, motywowaniu do działania oraz wdrażaniu strategii sukcesji. Moje umiejętności obejmują zarządzanie konfliktem, komunikację interpersonalną, delegowanie zadań i coaching, co jest kluczowe dla ról mentorskich. Doświadczenie zdobyte podczas wdrażania nowych pracowników oraz przygotowywania programów rozwoju pozwala mi skutecznie wspierać mentee w pokonywaniu barier, radzeniu sobie ze stresem oraz odkrywaniu własnych mocnych stron.
Dzięki wieloletniej pracy operacyjnej zdobyłem praktyczne doświadczenie w doskonaleniu procesów biznesowych, wdrażaniu innowacji oraz optymalizacji pracy zespołów. Umiem analizować dane, przygotowywać raporty, monitorować wyniki i wyciągać wnioski, które służą jako narzędzie rozwoju mentee w obszarach efektywności operacyjnej, zarządzania czasem czy priorytetów.
Posiadam tytuł MBA – ukończyłem liczne kursy i szkolenia menedżerskie, m.in. Executive MBA, Efektywny Manager czy seminaria rozwojowe. Doświadczenie akademickie oraz praktyka szkoleniowa pozwalają mi łączyć wiedzę teoretyczną z rzeczywistymi wyzwaniami, jakie napotykają osoby rozwijające własne kompetencje.
Prywatnie mąż, ojciec i opiekun psa z pasją do pływania, dobrej książki i długich spacerów.
Izabela Moll - Oracle Cluster Lead
Jestem mediatorką, projektantką warsztatów i mentorką z doświadczeniem w branży IT, edukacji i pracy z młodzieżą. Myślę jak inżynier – szukam różnych dróg, a Mentee testuje, co działa w jego przypadku.
W pracy łączę mediację, psychologię pozytywną i projektowanie doświadczeń. Towarzyszę w rozwojowej podróży jako pilot – pomagam czytać mapę, odkrywać siły charakteru i wybierać kierunek zgodny z własnymi potrzebami. Tworzę bezpieczną przestrzeń do refleksji – z uważnością, sprawczością i poczuciem humoru, które pomaga spojrzeć na wyzwania z dystansem i lekkością.
Jeśli jesteś na etapie zmiany, szukasz kierunku lub chcesz wzmocnić siebie – zapraszam do współpracy.
Jolanta Kubatek - Dział Polityki Personalnej - Starszy specjalista ds. rekrutacji i szkoleń
Od ponad 20 lat wspieram ludzi w budowaniu kariery, rozwijaniu kompetencji i odnajdywaniu swojej zawodowej tożsamości. Ukończyłam psychologię pozytywną na Uniwersytecie SWPS, a obecnie kończę coaching w biznesie na Uniwersytecie WSB Merito. Moje wykształcenie obejmuje również ekonomię menedżerską, rachunkowość i zarządzanie finansami – dzięki temu łączę wiedzę psychologiczną z praktyką biznesową. Jestem certyfikowanym HR Business Partnerem, kurs ten pogłębił moje kompetencje strategiczne w obszarze zarządzania ludźmi.
W pracy mentoringowej korzystam z testu typologicznego EASI, który pozwala lepiej poznać siebie, zrozumieć własny styl działania i komunikacji oraz budować efektywne relacje zawodowe. To narzędzie wspiera również diagnozowanie predyspozycji zawodowych i rozwój zespołów. Pracowałam w korporacjach, instytucjach publicznych i firmach prywatnych – dzięki temu rozumiem różnorodność ścieżek zawodowych i wiem, że każda z nich może prowadzić do sukcesu. Współpracowałam z liderami, zespołami i młodymi talentami, pomagając im odnaleźć kierunek, wzmocnić mocne strony i zbudować pewność siebie.
Co chcę wnieść do programu mentoringowego jako mentorka?
• Chcę wnieść autentyczną obecność, dojrzałe wsparcie i bezpieczną przestrzeń, w której student może naprawdę się rozwinąć – nie według cudzych oczekiwań, lecz zgodnie z własnym potencjałem.
• Przestrzeń do rozwoju - Tworzę środowisko, w którym nie ma oceniania, za to jest pełna uważność, zrozumienie i szacunek dla indywidualnej drogi. To przestrzeń, w której można mówić głośno o wątpliwościach, marzeniach i obawach – bez lęku przed oceną.
• Relację opartą na partnerstwie - Buduję relację opartą na szczerej rozmowie, ciekawości i wzajemnym zaufaniu. Wierzę, że prawdziwy rozwój rodzi się w dialogu.
• Wsparcie w budowaniu odwagi i pewności siebie - Pomagam studentom zaufać sobie, podejmować odważne decyzje i przekraczać wewnętrzne ograniczenia. Wspieram w momentach zwątpienia i pokazuję, że nie trzeba być „gotowym”, by zacząć.
• Pomoc w odnalezieniu kierunku zawodowego -Wspólnie porządkujemy cele, odkrywamy wartości i szukamy ścieżek, które są zgodne z osobowością i aspiracjami studenta. Nie narzucam rozwiązań – pomagam je odnaleźć.
• Inspirację do tworzenia własnej definicji sukcesu - Zachęcam do tego, by nie kopiować cudzych scenariuszy, lecz tworzyć własne. Sukces to nie tylko wynik – to droga, która daje sens i spełnienie.
Nie oferuję gotowych recept. Oferuję obecność, doświadczenie, empatię i pełne zaangażowanie.
Jeśli ktoś czuje, że chce ruszyć z miejsca, ale nie wie od czego zacząć – jestem tu, by go wesprzeć. Bo rozmowa może być początkiem zmiany.
„Nie odkładaj siebie na później.” „Nie musisz mieć planu – wystarczy, że masz odwagę.”
Kornelia Wójtowicz - Kierownik Działu Handlowego
Nazywam się Kornelia Wójtowicz i od ponad 10 lat zawodowo poruszam się w świecie sprzedaży, zarządzania i automatyki przemysłowej. Łączę strategiczne myślenie z praktycznym podejściem – wiem, że skuteczna sprzedaż nie polega tylko na liczbach, ale przede wszystkim na relacjach, zaufaniu i zrozumieniu potrzeb klienta.
Ukończyłam studia podyplomowe Zakupy w biznesie oraz Zarządzanie jakością, a obecnie kontynuuję naukę na SGH na kierunku Zarządzanie sprzedażą i wartością klienta. Na co dzień zajmuję się tworzeniem strategii sprzedażowo-marketingowych, wspieraniem rozwoju zespołów i projektowaniem działań, które realnie przekładają się na wzrost wartości klienta i firmy.
Do programu mentorskiego dołączam, bo wierzę w wymianę doświadczeń – chcę dzielić się praktyczną wiedzą, inspirować do odwagi w działaniu i pokazywać, że sprzedaż może być zarówno skuteczna, jak i etyczna. Jestem zwolenniczką ścisłej integracji marketingu i sprzedaży, fascynuje mnie sprzedaż doradcza, buyer journey i nowoczesny marketing oraz ich wpływ na wzrost CLV i budowanie prawdziwej wartości klienta.
Mariusz Szóstak - Profesor uczelni
Profesor uczelni na Politechnice Wrocławskiej, Lider Dostępności, Przewodniczący Akademii Młodych Uczonych i Artystów. Inżynier budownictwa, badacz (dr hab. inż.) i dydaktyk (na Wydziale Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej), który łączy naukę z praktyką oraz pasję z profesjonalizmem. Zajmuję się inżynierią przedsięwzięć budowlanych, bezpieczeństwem pracy (szczególnie w budownictwie) oraz tematyką wellbeingu i równowagi w życiu zawodowym. Wierzę, że kluczem do rozwoju jest ciekawość, współpraca i otwartość na nowe idee. W programie chcę prowadzić mentoring naukowy, wspierając młodych badaczy w rozwijaniu ich potencjału, inspirowaniu do odwagi w podejmowaniu wyzwań oraz pokazując, że pasja może stać się sposobem na życie.
Mikołaj Pluta - Kurator społeczny, Prezes Zarządu OSP Kłodzko, Lider projektu "Nie Jesteś Sam"
Student psychologii sądowej na Uniwersytecie Dolnośląskim DSW, kurator społeczny, prezes OSP Kłodzko i lider projektu „Nie jesteś sam”.
Na co dzień pracuję z dziećmi, młodzieżą i rodzinami w kryzysie - tam, gdzie nie zawsze jest łatwo, ale zawsze warto. Łączę psychologię, działania społeczne i liderstwo z dużą dawką empatii i energii.
Dobrze odnajduję się tam, gdzie dużo się dzieje. Organizuję wydarzenia, działam, występuje. Ale gdy komuś wali się świat, potrafię przyhamować, usiąść i porozmawiać. Wtedy też jestem „na posterunku”. Dla mnie jedno nie wyklucza drugiego.
Wierzę, że rozmowa ma moc. Wspieram innych w odkrywaniu mocnych stron, radzeniu sobie ze stresem i budowaniu pewności siebie w działaniu.
Kreatywność, kawa i kryzysy to mój żywioł ☕🔥
Natalia Kołodziej - CEO Quantum Connect Sp. z o.o
Pomagam firmom uporządkować sprzedaż, logistykę i obsługę klienta tak, żeby przynosiły realny zysk, a nie tylko ładne raporty. Tworzę strategie, które łączą proces, człowieka i emocje bo skuteczność to nie presja, tylko dobrze poukładany biznes.
Współtworzę Heyoo, narzędzie, które sprawia, że relacje zawodowe nie kończą się po spotkaniu, tylko mają ciąg dalszy.
Pracuję w świecie e-commerce, transportu i logistyki, gdzie twarde dane spotykają się z ludźmi. Nie obiecuję cudów, ale pomagam nazwać to, co ważne, i zamienić pomysły w konkretne działania.
Do programu wnoszę doświadczenie, empatię i odrobinę odwagi w pakiecie. Wierzę, że rozwój nie dzieje się w teorii, tylko w prawdziwych rozmowach i takich właśnie rozmów chcę być częścią.
Weronika Babrecka - Kierwoniczka Działu Way of Working
Entuzjastka zwinnego/agilowego podejścia, facylitatorka i liderka stawiająca na zaufanie, otwartość i ciągłe uczenie się. Na co dzień rozwija zespoły i sposób pracy w dużej organizacji, wspierając ludzi w budowaniu kultury współpracy, refleksji i odpowiedzialności. Zwinność rozumie jako umiejętność dostosowywania się do zmian, uczenia się w działaniu i tworzenia środowiska, w którym ludzie naprawdę ze sobą rozmawiają i współpracują.
W programie mentoringowym wnosi doświadczenie z pracy w środowisku IT, facylitacji procesów zespołowych i towarzyszenia ludziom w rozwoju. Jako mentorka chce wspierać mentee w odkrywaniu własnego stylu działania, budowaniu odwagi do eksperymentowania i znajdowaniu sensu w codziennej pracy - z konkretem, refleksją i odrobiną humoru.
Marzena Szwalec
Janusz Dziewit
Kinga Podsiedlik
Jesteś w dobrym miejscu! Zmieniliśmy nazwę na Uniwersytet Dolnośląski DSW!