ABC studenta

ABC studenta | Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu: Grafika główna: Uniwersytet Dolnośląski DSW, dla nowych studentów, studentka siedzi na sofie i trzyma ręce w górze w geście radości, w tyle napis na ścianie "Miejsce dla ciebie"

Witamy na Uniwersytecie Dolnośląskim DSW!

Dziękujemy za zaufanie i wybór naszej uczelni. Przed rozpoczęciem zajęć zapoznaj się z najważniejszymi informacjami organizacyjnymi, które ułatwią Ci start.

Bądź z nami na bieżąco

Dołącz i bądź na bieżąco!

USOSweb

Intuicyjny portal, który zapewnia stały kontakt z uczelnią. Znajdziesz tam: oceny, aktualności i informacje o płatnościach.

 

Logowanie

Numer albumu to indywidualny numer każdego studenta. Otrzymasz go drogą mailową wraz z informacją o dostępie do systemu.

 

Dostęp do USOSweb-a (Uniwersyteckiego Systemu Obsługi Studiów):

  • Login – dswNRALBUMU
  • Hasło – ustawiasz je sam.

 

Ważne! Pamiętaj o zasadach bezpieczeństwa dotyczących tworzenia haseł.

 

Po otrzymaniu wiadomości e-mail z danymi logowania, do USOSweb-a będziesz mógł się zalogować od 1 października. Jeśli jesteś absolwentem DSW i kontynuujesz naukę na studiach, Twoje dane logowania nie ulegną zmianie.

 

 

W razie pytań lub problemów skontaktuj się: [email protected]

 

Dla absolwentów: Jeśli kontynuujesz naukę na studiach II stopnia, Twój login i sposób logowania pozostają bez zmian.

 

Microsoft 365

Każdy student otrzymuje darmową licencję A3, obejmującą aplikacje: Outlook, Teams, Word, PowerPoint, Excel, OneNote, SharePoint, Sway i Forms.

Logowanie

 

  1. Przejdź na portal Office 365.
  2. Kliknij "Zaloguj się".
  3. Wpisz login w formacie:

dswNRALBUMU@student.dsw.edu.pl

   4. Zaloguj się danymi do USOSweb Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW.

 

Uwaga: Logowanie do wszystkich aplikacji Office (w tym Teams) oraz portalu Office365 wymaga uczelnianego konta MS365.

 

Aktywacja kont: Konta będą dostępne od drugiej połowy września.

 

W razie pytań lub problemów skontaktuj się: [email protected]

 

Moodle

Na platformie e-learningowej Moodle zamieszczamy materiały zarówno te niezbędne na zajęciach, jak i te, które rozwiną Twoje kompetencje w sposób dodatkowy. Ponieważ masz do niej nieprzerwany dostęp, pomoże Ci w zdobywaniu wiedzy i rozwoju umiejętności, niezależnie od tego, gdzie się znajdujesz.

Logowanie

Przejdź do Moodle i Zaloguj się danymi do USOSweb Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW.

Od roku akademickiego 2025/2026 podstawową legitymacją studencką będzie mLegitymacja w aplikacji mObywatel. Każdy student z numerem PESEL otrzyma mLegitymację automatycznie – bez dodatkowego wniosku.

 

Plastikowa legitymacja (ELS) będzie wydawana tylko:

  • na wniosek studenta,
  • studentom bez numeru PESEL.

Koszt za plastikową legitymację to (22 zł). Studenci pierwszego roku wnioski o plastikową legitymację (ELS) mogą składać w Dziekanacie. Wzór wniosku o wydanie legitymacji plastikowej do pobrania na stronie www i w Dziekanacie.
 

ELS i mLegitymacje wydane wcześniej pozostają ważne – nie trzeba wymieniać dokumentu. Ważność dokumentów będzie potwierdzana:

  • ELS – hologram + aktualizacja danych w układzie scalonym,
  • mLegitymacja – certyfikat w aplikacji mObywatel.

Studiując u nas, możesz ubiegać się o:

  • stypendium socjalne,
  • stypendium dla osób niepełnosprawnych,
  • stypendium rektora za wyróżniające wyniki w nauce,
  • stypendium rektora za osiągnięcia naukowe,
  • stypendium rektora za osiągnięcia sportowe,
  • stypendium rektora za osiągnięcia artystyczne,
  • zapomogę.

     

Dowiedz się więcej:

 

Chcesz uzyskać informacje o terminach składania wniosków? Skontaktuj się z Działem Obsługi Finansowej Studenta.

Harmonogram zjazdów

W jednym miejscu masz dostęp do wszystkich ważnych spraw, dotyczących studiowania: harmonogramy zjazdów czy plany zajęć.

 

Przejdź do wirtualnego dziekanatu i poznaj swoje harmonogramy zjazdów

Plan Twoich zajęć opublikujemy na stronie Wirtualnego Dziekanatu. Jak sprawdzić swój harmonogram?

  1. Odwiedź stronę: https://harmonogramy.dsw.edu.pl/
  2. Zakładka Plany zajęć (prawy górny róg)
  3. Plany toków
  4. Wydział Studiów Stosowanych
  5. Kierunek (wybierz swój kierunek studiów)
  6. Specjalność (to pole ZOSTAWIAMY PUSTE)
  7. Nabór 2025/2026 Zima
  8. Tryb studiów (wybierz niestacjonarne lub stacjonarne, zgodnie z Twoim trybem)
  9. Szukaj
  10.  

Czym jest TOK? - przypisanie danej grupy wykładowej do terminów odbywania zajęć dydaktycznych wynikających z Organizacji Roku Akademickiego, przypisanie danej grupy do toku dotyczy całego cyklu kształcenia.

Grupy na studiach wyższych dzielone są na TOK I i TOK II.

 

Plan zajęć

Szczegółowy plan zajęć dostępny będzie najwcześniej tydzień przed rozpoczęciem zajęć w wirtualnym harmonogramie

  • Studenci stacjonarni: zajęcia rozpoczynają się na początku października.
  • Studenci niestacjonarni: zajęcia rozpoczynają się w połowie października.

Jeśli plan nie będzie widoczny na kilka dni przed rozpoczęciem zajęć, skontaktuj się z Biurem Obsługi Studenta.

 

Podział na grupy

W harmonogramie zajęć znajdziesz przypisanie do konkretnej grupy. W wyjątkowych sytuacjach możliwa jest zmiana grupy – w tym celu skontaktuj się z Biurem Obsługi Studenta za pośrednictwem e-maila.

  • Zaczynasz studia? Upewnij się, że masz ubezpieczenie zdrowotne i prawo do bezpłatnego leczenia.
  • Zadbaj o formalności jeszcze przed rozpoczęciem roku akademickiego.

 

Studenci pracujący

Jeśli jesteś studentem i pracujesz na podstawie umowy o pracę, to Twój pracodawca zgłasza Cię do ubezpieczenia zdrowotnego. W takim przypadku:
• Rodzina ani uczelnia nie mogą Cię zgłosić do ubezpieczenia.
• Po zakończeniu pracy, rodzice lub uczelnia muszą ponownie zgłosić Cię do ubezpieczenia zdrowotnego – nie dzieje się to automatycznie.
• Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą, zgłaszasz się sam do ubezpieczenia.

Uwaga: Umowa zlecenie nie daje automatycznie prawa do ubezpieczenia zdrowotnego – jeśli masz mniej niż 26 lat, muszą zgłosić Cię rodzice lub jeśli więcej niż 26 lat - uczelnia.

 

Studenci poniżej 26. roku życia

Jeśli nie masz własnego tytułu do ubezpieczenia (np. pracy), możesz być zgłoszony jako członek rodziny. Do ubezpieczenia mogą Cię zgłosić:
• rodzice lub ich współmałżonkowie,
• dziadkowie (jeśli rodzice nie są ubezpieczeni),
• współmałżonek (jeśli ma własny tytuł do ubezpieczenia).

Jeśli rodzic zmienia pracę lub przechodzi na emeryturę, musi zgłosić Cię ponownie do ubezpieczenia. Zgłoszenie odbywa się przez pracodawcę, zleceniodawcę lub ZUS (formularz ZUS ZCNA).

 

Studenci powyżej 26. roku życia

Po ukończeniu 26 lat nie możesz być już zgłoszony jako członek rodziny. Jeśli nie masz własnego tytułu do ubezpieczenia:
• powiadom uczelnię o braku ubezpieczenia,
• złóż wniosek o zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego przez uczelnię.

Skontaktuj się z działem HR: [email protected]. Wyjątek: Studenci z orzeczonym znacznym stopniem niepełnosprawności mogą być zgłaszani przez rodziców bez względu na wiek.

 

Studenci obcokrajowcy spoza UE
Jeśli studiujesz w Polsce i jesteś obcokrajowcem spoza Unii Europejskiej:
• powinieneś zawrzeć umowę dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego z oddziałem NFZ właściwym dla miejsca zamieszkania,
• samodzielnie opłacasz składki, chyba że posiadasz Kartę Polaka lub zaświadczenie o polskim pochodzeniu – wtedy zgłasza Cię uczelnia.
Do zawarcia umowy potrzebujesz:
• paszportu i dokumentu legalnego pobytu (np. wiza, karta pobytu),
• dokumentu potwierdzającego status studenta,
• zgody rodziców (jeśli jesteś niepełnoletni).
Ubezpieczenie wygasa z dniem zakończenia umowy lub po miesiącu zaległości w opłacaniu składek.

Wniosek o zgłoszenie do ubezpieczenia przez uczelnię
Jeśli to uczelnia powinna zgłosić Cię do ubezpieczenia, wypełniony wniosek (Oświadczenie studenta_ubezpieczenie zdrowotne.docx), wyślij ze skrzynki uczelnianej na adres [email protected] lub dostarcz osobiście - Dział HR, Wagonowa 1, p.21.

Masz pytania? Skontaktuj się z działem HR: [email protected]

Zaświadczenie uzyskasz od ręki w dziekanacie.

  • Pierwsza płatność

 

Każda osoba studiująca na naszym uniwersytecie otrzymuje osobisty numer konta bankowego, na który należy wpłacić czesne.

 

O numerze konta zostaniesz poinformowany(-na) drogą mailową. Terminy płatności oraz wysokość czesnego znajdziesz w podpisanej umowie edukacyjnej.

 

Termin wpłaty pierwszej raty czesnego upływa 15 października 2025 r. niezależnie od wybranego systemu opłat.

W tytule przelewu podaj imię i nazwisko wraz z dopiskiem „opłata za X ratę czesnego” lub „opłata za legitymację”. W miejscu X należy wpisać, która to rata.

 

  • Faktura VAT

 

Faktury wystawiane są na pisemny wniosek studenta(-tki) w Dziale Obsługi Finansowej Studenta (pok. 107a). Wniosek dostępny jest na stronie internetowej uczelni, w zakładce DOFS.

Welcome Week to przestrzeń, która pozwoli wam lepiej poznać uczelnię oraz nowe osoby.

 

Szykujemy dla Was szereg atrakcji, a wśród nich:

  • Warsztaty tematyczne m.in.
    • Warsztaty z kryminologii – odkryj tajniki pracy śledczego
    • Psychologia w praktyce – poznaj siebie i innych
    • Media Design – stwórz coś kreatywnego
    • Joga i medytacja – znajdź balans w studenckim życiu
    • Wendo dla dziewcząt i kobiet – warsztaty siły i samoobrony
  • Spotkania integracyjne – (planszówki, prelekcje, pokazy filmowe itp.)
  • Impreza integracyjna w plenerze, która odbędzie się 10 października 2025.

 

Na bieżąco będziemy informować o kolejnych działaniach i warsztatach – zaglądajcie regularnie na naszą stronę i social media!

 

Dowiedz się więcej: Welcome Week 2025-2026 | 15.09 - 13.11 | DSW

Sprawdź gdzie nas znajdziesz!

infografika - mapka kampusu DSW

Parking

Przy budynku na Strzegomskiej 47 znajduje się bezpłatny parking. Aby z niego skorzystać zadzwoń na numer podany na szlabanie.

Bezpłatne miejsca parkingowe znajdują się w następujących lokalizacjach:

  • Uniwersytet Dolnośląski DSW | ul. Strzegomska 47
  • Magnolia Park | ul. Legnicka 58 | na terenie Galerii Handlowej znajduje się duży bezpłatny parking, z którego szybko dostaniesz się do naszych budynków przy ulicy Strzegomskiej

Skontaktuj się z nami

ABC studenta | Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu: grupa czterech studentów schodząca po schodach
Strzegomska 55, 53-611, Wrocław
niedziela: 9:00-14:00
poniedziałek: Zamknięte
wtorek: 10:00-14:00
środa: 10:00-14:00
czwartek: 10:00-14:00
piątek: Zamknięte
sobota: 9:00-14:00
Strzegomska 55, 53-611, Wrocław
niedziela: 9:00-14:00
poniedziałek: 9:00-16:00
wtorek: 9:00-16:00
środa: 9:00-16:00
czwartek: 9:00-16:00
piątek: Zamknięte
sobota: 9:00-15:00
Strzegomska 55, room 18 near the Library, 54-611, Wrocław
niedziela: Zamknięte
poniedziałek: 9:00-15:00
wtorek: 9:00-15:00
środa: 9:00-15:00
czwartek: 9:00-15:00
piątek: 9:00-15:00
sobota: Zamknięte
Masz dla nas dokumenty-skorzystaj z wrzutni 24h. Chcesz umówić się na spotkanie doradcze - zadzwoń!
ul. Strzegomska 55 (parter - przy Strefie Gastro), 53-611, Wrocław
niedziela: Zamknięte
poniedziałek: Zamknięte
wtorek: 9:00-15:00
środa: 9:00-17:00
czwartek: 9:00-15:00
piątek: 9:00-15:00
sobota: 10:00-14:00
Dyżur stacjonarny w każdą drugą środę miesiąca w godz. 9:00–13:00 w Biurze Karier i Praktyk (pokój 004); w pozostałe środy w godz. 9:00–13:00 dyżur online (w celu umówienia się na dyżur online prosimy o kontakt mailowy).
ul. Strzegomska 55 , 53-611, Wrocław

Formularz kontaktowy

Podaj numer albumu jeśli jesteś naszym studentem lub absolwentem. Przyśpieszy to realizację Twojego zgłoszenia

KTO JEST ADMINISTRATOREM TWOICH DANYCH OSOBOWYCH I JAK MOŻESZ SIĘ Z NAMI SKONTAKTOWAĆ?
Administratorem Twoich danych osobowych jest Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu przy ul. Strzegomskiej 55.
Jeśli masz pytania dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci praw, skontaktuj się z naszym Inspektorem Ochrony Danych: [email protected].

W JAKICH CELACH, NA JAKIEJ PODSTAWIE PRAWNEJ I PRZEZ JAKI CZAS PRZETWARZAMY TWOJE DANE OSOBOWE?
Cele marketingowe
W celach marketingowych Twoje dane będziemy przetwarzali na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody przez 5 lat liczonych od 1 stycznia roku następującego po dacie wyrażenia zgody. Dzięki tej zgodzie będziemy mogli przesyłać Ci informacje na temat naszej oferty, wydarzeń przez nas organizowanych i promocji, które dla Ciebie przygotowaliśmy.
Realizacja usług edukacyjnych i archiwizacja danych po zrealizowaniu usługi
W celach realizacji usług edukacyjnych oraz archiwizacji danych po zrealizowaniu usługi Twoje dane będziemy przetwarzali na podstawie zawartej umowy oraz ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
Twoje dane będą przechowywane przez:
- 50 lat zgodnie z par. 15 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 roku w sprawie studiów,
- 25 lat, jeśli dokumentacja dotyczy studiów podyplomowych oraz MBA,
- okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa w przypadku innych usług edukacyjnych (np. szkoleń),
- 6 miesięcy od zakończenia rekrutacji, jeśli nie podejmiesz u nas studiów.

KOMU UDOSTĘPNIAMY TWOJE DANE OSOBOWE?
Jako uczelnia na co dzień korzystamy z usług firm, dzięki którym zapewniamy Ci najwyższy standard obsługi. Twoje dane osobowe mogą zostać im przekazane do przetwarzania na nasze zlecenie. Dzieje się tak najczęściej w przypadku współpracy z konkretnym usługodawcą (np. dostawcą usług przechowywania danych) lub podwykonawcą (np. agencją marketingową). W takiej sytuacji przekazanie danych nie uprawnia innych podmiotów do dowolnego ich przetwarzania, a jedynie do korzystania z nich w celach wyraźnie przez nas wskazanych. W żadnym przypadku przekazanie danych nie zwalnia nas jako Administratora Danych Osobowych z odpowiedzialności za ich przetwarzanie.
Twoje dane mogą być też przekazywane organom publicznym, ale tylko gdy upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy.

JAKIE SĄ TWOJE PRAWA W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM PRZEZ NAS TWOICH DANYCH OSOBOWYCH?
Masz prawo:
• dostępu do treści Twoich danych,
• do sprostowania Twoich danych,
• do usunięcia Twoich danych, jeżeli:
- wycofasz Twoją zgodę na przetwarzanie danych osobowych,
- Twoje dane osobowe przestaną być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane,
- wniesiesz sprzeciw wobec wykorzystywania Twoich danych w celach marketingowych,
- wniesiesz sprzeciw wobec wykorzystywania Twoich danych w celu dostosowania naszych usług do Twoich preferencji,
- Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem,
• do ograniczenia przetwarzania Twoich danych,
• do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
• do przenoszenia danych,
• do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie danych dokonywane przez nas przed jej cofnięciem.
Przysługuje Ci również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy obowiązującego prawa.
Podanie danych osobowych w celach marketingowych i w celu badania losów absolwentów jest dobrowolne.
Podanie danych w celach realizacji usług edukacyjnych i archiwizacji danych po zrealizowaniu usługi jest wymagane ustawowo lub jest niezbędne do zawarcia umowy. Jeżeli odmówisz podania swoich danych lub podasz nieprawidłowe dane, nie będziemy mogli zrealizować dla Ciebie usługi.

W JAKI SPOSÓB DOPASOWUJEMY USŁUGI DO TWOICH ZAINTERESOWAŃ I PREFERENCJI?
Dane osobowe zebrane w celach marketingowych będziemy przetwarzać w sposób zautomatyzowany, w formie profilowania. Oznacza to, że dzięki analizie podanych przez Ciebie danych przedstawimy ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez uniwersytet w celu przetwarzania informacji handlowych dotyczących usług, promocji i wydarzeń związanych z uniwersytetem. Zgoda obejmuje przesłanie informacji za pośrednictwem:
Strona nie znaleziona | Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu: Dymek

Masz wątpliwości?

Nie wiesz, który kierunek jest dla Ciebie?
Strona nie znaleziona | Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu: Książka

Już wiesz co chcesz studiować?

Wypełnij krótki formularz i rozpocznij proces rekrutacji