Program Welcome to Poland – nabór 2024 jest finansowany ze środków programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) oraz będzie realizowany w ramach projektu NAWA pn. „Wsparcie instytucji szkolnictwa wyższego i nauki w obsłudze osób cudzoziemskich oraz Polek i Polaków wyjeżdżających za granicę”, nr projektu FERS.01.05-IP.08-0003/24.
Numer projektu: BPI/WTP/2024/1/00026.
Czas trwania: 01.10.2025 - 31.03.2027
Dofinansowanie projektu z UE: 512 727,00 PLN
Strona projektu: Razem dla Przyszłości – wspieramy, doradzamy, integrujemy, studiujemy | EFS - Europejski Fundusz Społeczny
Opis: Celem projektu jest doskonalenie potencjału Uniwersytetu DSW w obszarze umiędzynarodowienia poprzez poprawę standardów obsługi studentów zagranicznych oraz wzmocnienie międzynarodowego wizerunku Uczelni na arenie międzynarodowej. Cel projektu zostanie osiągnięty przez rozwijanie działań związanych z umiędzynarodowieniem, tj. rozwój Welcome Center (WC), będącego centralnym punktem informacyjnym dla studentów zagranicznych, zapewniającym wsparcie w trakcie ich pobytu w Uczelni.
Uczestnicy projektu:
- kadra zaangażowana w obsługę i kształcenie studentów zagranicznych,
- Uniwersytet DSW, dla którego realizowane działania wpisują się w strategię umiędzynarodowienia.
Grupy odbiorców działań projektowych:
- kadra z zagranicy podejmująca współpracę z Uczelnią (poszerzenie wymiany akademickiej i umiędzynarodowienia działalności badawczej i edukacyjnej),
- zagraniczni kandydaci i osoby, które skorzystają z obcojęzycznych stron uczelni i zmodernizowanego spaceru wirtualnego.
Realizacja:
Zadanie 1: Rozwój działalności Welcome Center (WC)
- doskonalenie działań WC poprzez regularną analizę potrzeb studentów zagranicznych oraz ocenę efektywności świadczonych usług,
- doposażenie stanowisk pracowników ds. obsługi studentów zagranicznych (2 etaty).
Zadanie 2: Organizacja i przeprowadzenie międzynarodowych wydarzeń adaptacyjno - kulturowych
- przygotowanie i przeprowadzenie cyklu trzech wydarzeń adaptacyjno- kulturowych, mających na celu m.in. wprowadzenie i zaangażowanie studentów zagranicznych w życie na uczelni, integrację do nowego otoczenia (kraju, miasta), poszerzenie wiedzy studentów na temat kultury, tradycji oraz historii Polski i regionu, a także wsparcie psychologiczne.
Zadanie 3: Modernizacja i aktualizacja strony internetowej oraz spaceru wirtualnego w wersji UA i EN, wspierających proces edukacyjny studentów zagranicznych
- modernizacja oraz aktualizacja strony internetowej (www.dsw.edu.pl), zoptymalizowanej dla studentów zagranicznych, dostępnej w wersjach angielskiej (www.dsw.edu.pl/english/) oraz ukraińskiej (www.dsw.edu.pl/ukrainian/),
- modernizacja i aktualizacja spaceru wirtualnego po uczelni w dwóch wersjach językowych UA i EN, stanowiącego atrakcyjne i pomocne narzędzie dla kandydatów i studentów zagranicznych.
Zadanie 4: Szkolenia dla personelu uczelni odpowiedzialnego za obsługę i kształcenie studentów międzynarodowych
- organizacja szkoleń dla personelu zaangażowanego w obsługę studentów zagranicznych (20 os. kadry adm. i dyd.) z zakresu: aktualizacji wiedzy dotyczącej przyjmowania studentów międzynarodowych na studia wyższe oraz zagadnień prawnych związanych z migracją i wizami, szkolenia/warsztaty (NVC) z Porozumienia Bez Przemocy, szkolenia z j. ang. dla personelu obsługującego studentów zagranicznych.
Zadanie 5: Przygotowanie Biura Karier i Praktyk do obsługi studentów zagranicznych oraz zakup narzędzi psychometrycznych Thomas International Managment System
- przygotowania kadry Biura Karier i Praktyk (BKP) Uniwersytetu DSW do obsługi studentów zagranicznych poprzez udział w szkoleniach dotyczących posługiwania się systemem Thomas International Managment System,
- zakupu narzędzi psychometrycznych niezbędnych do przeprowadzenia analizy behawioralnej predyspozycji zawodowych (PPA) i inteligencji emocjonalnej (TEIQue) studentów zagranicznych (jako pilotażowe wdrożenie działań systemowych, przetestowanie na grupie studentów z zagranicy).
Zadanie 6: Udział w targach edukacyjnych w Turcji i Gruzji
- udział pracowników Uczelni (Biuro Rekrutacji i Dział Współpracy Międzynarodowej) w targach edukacyjnych na rynku tureckim (2 osoby) i gruzińskim (2 osoby),
- przygotowanie materiałów promocyjno-informacyjnych związanych z działalnością Uczelni, skierowanych do odbiorcy zagranicznego, do wykorzystania na targach edukacyjnych.
Zobacz, jak Fundusze Europejskie zmieniają rzeczywistość – śledź #funduszeeuropejskie i #funduszeue na Facebooku i LinkedIn!