Interactive learning game for refugee and migrANT children's inclUsion and integRAtion (ANTURA)

Dofinansowane przez Unię Europejską

Program: Akcja 2. Współpraca organizacji i instytucji/ „Partnerstwa współpracy” w sektorze edukacji szkolnej

Operator programu: Pädagogischer Austauschdienst der Kultusministerkonferenz, Nationale Agentur für EUProgramme im Schulbereich

Partnerzy: Technische Hochschule Koln, Ogólnopolski Operator Oświaty, Academie de Nantes Rectorat, Videojuegos Sin Fronteras

 

Czas trwania: 01.12.2023 - 30.11.2026

Wartość projektu: 400 000 EUR

Cele badania, m.in.

Projekt skupia się na stworzeniu gry, która pomoże dzieciom z Ukrainy, Syrii i społeczności romskiej, mieszkającym w Anger i Wrocławiu, w nauce języka i integracji.

Lider projektu:

dr hab. Jan Stasieńko, prof. Uniwersytetu DSW

Cele szczegółowe projektu

Interactive learning game for refugee and migrANT children's inclUsion and integRAtion (ANTURA) | Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu: Młoda kobieta w okularach i żółtym swetrze siedzi przy oknie z kubkiem w dłoni, patrząc zamyślona na zewnątrz. W oknie odbija się jej postać.

Projekt ANTURA wyznaczył kilka kluczowych celów, mających na celu wsparcie dzieci uchodźców i migrantów:

  • Wsparcie językowe i integracyjne: Głównym celem jest pomoc dzieciom w nauce języka kraju goszczącego, a także w zrozumieniu i przystosowaniu się do jego kultury.
  • Wsparcie edukacyjne dla szkół i nauczycieli: Poprzez udostępnienie cyfrowego narzędzia edukacyjnego oraz metodyki pedagogicznej, projekt wspiera nauczycieli w skutecznej integracji gry z zajęciami szkolnymi.

     

  • Możliwość replikacji gry: Gra została zaprojektowana w sposób umożliwiający jej dostosowanie do różnych krajów i kontekstów, co czyni ją uniwersalnym narzędziem edukacyjnym.
  • Wiedza o narzędziach cyfrowych: Projekt ma również na celu dostarczenie cennych informacji na temat wykorzystania cyfrowych narzędzi edukacyjnych w czasie kryzysów, takich jak kryzys uchodźczy związany z Ukrainą.
Opis projektu

Aby osiągnąć założone cele, projekt ANTURA podejmie szereg kluczowych działań:

  • Tworzenie gry mobilnej: Zostanie opracowana gra mobilna, która w atrakcyjny i angażujący sposób uczy języka oraz kontekstu kulturowego. Gra będzie dostępna bezpłatnie i jako open source, co zapewni szeroki dostęp.
  • Testy pilotażowe: Gra zostanie przetestowana w małych i dużych próbach we Francji i w Polsce. Testy te pomogą udoskonalić grę przed jej szerokim udostępnieniem.
  • Szkolenia dla nauczycieli i opracowanie zestawu narzędzi: Zostanie opracowany kompleksowy zestaw narzędzi wspomagających nauczycieli w integrowaniu gry z programem nauczania, w tym materiały szkoleniowe i wytyczne.
  • Promocja i skalowanie: Projekt będzie szeroko promował grę, przygotowując ją do wdrożenia w różnych krajach i kontekstach edukacyjnych.

Do końca projektu przewidywane są następujące konkretne rezultaty:

  • Interaktywna gra mobilna: Wielojęzyczna, open-source'owa gra wspierająca naukę języka i integrację kulturową.
  • Zestaw narzędzi dla nauczycieli: Zasób dla nauczycieli, umożliwiający skuteczne wykorzystanie gry w praktyce dydaktycznej.
  • Raport z oceny wpływu: Ocena skuteczności gry w zakresie poprawy umiejętności językowych i dobrostanu psychospołecznego dzieci.
  • Podręcznik replikacji: Przewodnik ułatwiający dostosowanie gry do różnych kontekstów, zapewniający jej długofalową użyteczność i elastyczność.

Projekt ANTURA ma potencjał, by wywrzeć trwały wpływ na życie dzieci uchodźców i migrantów poprzez poprawę ich integracji w nowych społeczeństwach. Open-source'owy charakter gry oraz szczegółowy podręcznik replikacji gwarantują, że narzędzie to może być dostosowywane i wykorzystywane w różnych środowiskach edukacyjnych, stanowiąc cenny zasób w czasie kryzysów. Współpraca różnorodnych organizacji partnerskich zaangażowanych w projekt zapewni jego skuteczne opracowanie i wdrożenie, co ostatecznie przyczyni się do integracji i włączenia społecznego najbardziej narażonych dzieci w całej Europie.

 

Projekt ten stanowi przykład na to, jak innowacje cyfrowe mogą zostać wykorzystane do rozwiązania jednych z najpoważniejszych wyzwań edukacyjnych naszych czasów, niosąc nadzieję i wsparcie tym, którzy najbardziej tego potrzebują.

Interactive learning game for refugee and migrANT children's inclUsion and integRAtion (ANTURA) | Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu: logotyp: Funded by the European Union
Logistyka transportu i spedycji | Studia I stopnia we Wrocławiu | Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu: Dymek

Masz wątpliwości?

Nie wiesz, który kierunek jest dla Ciebie?
Logistyka transportu i spedycji | Studia I stopnia we Wrocławiu | Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu: Książka

Już wiesz co chcesz studiować?

Wypełnij krótki formularz i rozpocznij proces rekrutacji