Integrating Language, Literacy and Subject Teaching in Plurilingual and Pluricultural Education Contexts (ILLS-PEC)

Dofinansowane przez Unię Europejską

Program: Akcja 2. Współpraca organizacji i instytucji/ „Partnerstwa współpracy” w sektorze szkolnictwa wyższego

Źródło Finansowania: Dofinansowane przez Unię Europejską

Operator programu: FRSE

Partnerzy: University of Cordoba, University of Bremen

 

Czas trwania: 01.04.2024 - 31.07.2025

Wartość projektu: 120 000 EUR

Cele badania, m.in.

Rozwiązanie wyzwania społecznego, z którym spotykają się nauczyciele w klasach wielojęzycznych, poprzez stworzenie równego dostępu do kursów uniwersyteckich dla nauczycieli przed- i w trakcie kariery.

Lider projektu:

dr Barbara Muszyńska

Opis projektu

Projekt koncentruje się na rozwoju nowoczesnych i interdyscyplinarnych metod nauczania, które wspierają rozwój kompetencji cyfrowych w szkolnictwie wyższym. Projekt, realizowany przez międzynarodowe konsorcjum instytucji edukacyjnych, ma na celu przygotowanie studentów do wyzwań współczesnego rynku pracy, gdzie umiejętności cyfrowe stają się kluczowe. Inicjatywa promuje współpracę między uczelniami, wymianę dobrych praktyk oraz opracowanie nowatorskich materiałów dydaktycznych.

This project aims to tackle a societal challenge that subject teachers teaching in plurilingual classes in a majority language encounter. It addresses a significant gap in HE teacher training by creating equal access to university-level courses for pre- & in-service educators. This cooperation partnership's goal is the collaboration and development of two MOOC courses in four languages with an international certification on course completion in formal and non-formal independent learning.

Tworzenie treści multimedialnych kursów MOOC będzie wymagało konsultacji (testowania i oceny) z interesariuszami (nauczycielami treści, asystentami kulturowymi z doświadczeniem uchodźczym oraz trenerami nauczycieli z ośrodków doskonalenia nauczycieli) – zostaną zorganizowane seminaria online. Na zakończenie projektu zostanie zorganizowane wydarzenie upowszechniające wyniki. Zaplanowano działania związane z oceną wpływu, które dostarczą informacji na temat skuteczności opracowanych rezultatów.

The MOOC courses’ multimedia content creation will require consultations (testing and evaluating) with stakeholders (content teachers, cultural assistants with refugee backgrounds, and teacher trainers from teacher development centers) - online seminars will be organized. A multiplier event will be organized at the end of the project for dissemination of the results. Impact evaluation activities are planned to provide information about the effectiveness of the produced results.

Interactive learning game for refugee and migrANT children's inclUsion and integRAtion (ANTURA) | Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu: logotyp: Funded by the European Union
Kreacja multimedialna i komunikacja wizualna | Studia I stopnia we Wrocławiu | Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu: Dymek

Masz wątpliwości?

Nie wiesz, który kierunek jest dla Ciebie?
Kreacja multimedialna i komunikacja wizualna | Studia I stopnia we Wrocławiu | Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu: Książka

Już wiesz co chcesz studiować?

Wypełnij krótki formularz i rozpocznij proces rekrutacji