CA21114 - CLIL Network for Languages in Education: Towards bi- and multilingual disciplinary literacies (CLILNetLE)

The European Cooperation in Science and Technology

Ta akcja odpowiada na włączenie nauczania zintegrowanego z treścią i językiem (CLIL) do edukacji, tj. nauczanie przedmiotów w obcym języku. Trwające wyzwania w praktyce i badaniach CLIL ograniczają jego pełny potencjał, który pomaga absolwentom zdobyć umiejętności swobodnego posługiwania się jednym językiem obcym w celach zawodowych i akademickich. Młodzi Europejczycy potrzebują umiejętności w zakresie języków obcych, aby odnieść sukces na rynku pracy i w szkolnictwie wyższym.

Cele badania, m.in.

Promowanie nauczania zintegrowanego z treścią i językiem CLIL, wspieranie nauczycieli w nauczaniu przedmiotów w obcych językach, rozwój kompetencji wielojęzycznych oraz współpraca międzynarodowa CLIL

Lider projektu:

dr Barbara Muszyńska

Cele szczegółowe badania

CA21114 - CLIL Network for Languages in Education: Towards bi- and multilingual disciplinary literacies (CLILNetLE) | Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu: Uśmiechnięta kobieta w beżowym swetrze rozmawia przez telefon, siedząc przy stole z notatkami i dokumentami. W tle widoczna jest nowoczesna przestrzeń biurowa z dużymi oknami i lampami.
  • opracowanie wspólnej konceptualizacji i agendy badawczej dotyczącej badania dwujęzycznych/wielojęzycznych kompetencji literackich w nauczaniu zintegrowanym przedmiotowo-językowym (CLIL),
  • zapewnienie dostępnego zbioru wystandaryzowanych narzędzi badawczych oraz szkoleń badawczych,

     

  • identyfikacja wzorców użycia, rozwoju oraz istniejących dobrych praktyk w zakresie wspierania dwujęzycznych/wielojęzycznych kompetencji literackich w szkołach, ze szczególnym uwzględnieniem klas 5-13,
  • upowszechnianie informacji na temat wspierania rozwoju dwujęzycznych/wielojęzycznych kompetencji literackich w klasach CLIL, przede wszystkim wśród interesariuszy edukacyjnych oraz środowisk akademickich, a także wśród przedstawicieli szkolnictwa wyższego, przemysłu oraz ogółu społeczeństwa.

Aims of this Action are to:

CA21114 - CLIL Network for Languages in Education: Towards bi- and multilingual disciplinary literacies (CLILNetLE) | Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu: Grafika główna: Zniżki i dofinansowanie szkolenia i kursy - studentka siedząca na hamaku
  • develop a shared conceptualisation and research agenda for the investigation of bi/multilingual disciplinary literacies in CLIL;
  • provide an accessible collection of standardised research instruments and research training;
  • identify patterns of use, development and existing good practices in terms of supporting bi/multilingual disciplinary literacies at school, focusing on grades 5-13;
  • disseminate information on supporting the development of bi/multilingual disciplinary literacies in CLIL classes primarily to educational stakeholders and within academia, but also to post-secondary and industry stakeholders and the general public.
Opis projektu

Akcja COST CA21114 „Traces as Research Agenda for Climate Change, Technology Studies, and Social Justice” to międzynarodowy projekt mający na celu badanie wpływu technologii i zmian klimatycznych na społeczeństwo z perspektywy sprawiedliwości społecznej. Projekt łączy naukowców z różnych dziedzin, takich jak nauki społeczne, humanistyka, inżynieria i nauki przyrodnicze, aby opracować wieloaspektowe podejście do wyzwań współczesnego świata. Główne założenie projektu to zrozumienie, jak zmiany technologiczne i klimatyczne kształtują relacje społeczne, ekonomiczne i kulturowe, a także wspieranie działań zmierzających do zapewnienia równości i zrównoważonego rozwoju.

This Action responds to the move into mainstream education of Content-and-Language-Integrated-Learning (CLIL), i.e., the teaching of non-language subjects through a foreign language. Ongoing challenges in CLIL practice and research negatively affect the realisation of CLIL’s full potential, which lies primarily in helping school-leavers achieve the competence to use at least one foreign language confidently for professional and academic purposes. Young Europeans clearly require such bi/multilingual disciplinary literacies, complementing that in their first language, to succeed in employment and higher education. 


Through connecting researchers across Europe, this Action will develop an impactful, shared research agenda and dissemination strategy, targeting CLIL’s educational potential to support the development of bi/multilingual disciplinary literacies. This Action, for the first time, integrates research clusters from language education, focusing on CLIL and subject education experts working on education through the main language of education. To allow for a holistic understanding of the use and development of bi/multilingual disciplinary literacies, further expertise on digital media and multilingual schools is included.

CA23112 Critical perspectives on career and career guidance | Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu: logotyp: cost
Kreacja multimedialna i komunikacja wizualna | Studia I stopnia we Wrocławiu | Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu: Dymek

Masz wątpliwości?

Nie wiesz, który kierunek jest dla Ciebie?
Kreacja multimedialna i komunikacja wizualna | Studia I stopnia we Wrocławiu | Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu: Książka

Już wiesz co chcesz studiować?

Wypełnij krótki formularz i rozpocznij proces rekrutacji