Warsztaty dla szkół średnich

Zapraszamy do poszerzania wiedzy i doskonalenia umiejętności miękkich wśród uczniów szkół średnich. Realizujemy ją m.in. poprzez organizowanie bezpłatnych spotkań i warsztatów dla młodzieży, które mogą odbyć się na terenie Państwa szkoły, w pracowniach na Uniwersytecie Dolnośląskim DSW oraz w trybie online. 

Zawartość merytoryczna warsztatów przygotowana jest przez naszych wykładowców i studentów, którzy mają doświadczenie w pracy nie tylko z młodzieżą

Uwaga! Warsztaty przeznaczone są dla klas maturalnych (4 klasa licea, 4-5 klasa technika), uczniowie pełnoletni.

Jeśli chcą Państwo umówić wizytę w swojej szkole lub w siedzibie UDSW prosimy o kontakt:

Co otrzymujesz?

  • Warsztaty przygotowane w oparciu o zasady kształcenia kluczowych kompetencji dla uczniów szkół średnich.
  • Spotkania w atrakcyjnej, interdyscyplinarnej formie.

     

Warsztaty do wyboru:

Na warsztacie dowiesz się:

  • Jak organizować sobie naukę , aby wiedza skuteczniej wchodziła do głowy?
  • Jak opanować stres przedmaturalny? - proste techniki radzenia sobie ze stresem.

Warsztat ma na celu wzbogacić wiedzę w zakresie umiejętności zarządzania czasem i przestrzenią do nauki. Młodzież pozna skuteczne techniki uczenia się i zapamiętywania, a także sposoby radzenia sobie z własnymi emocjami związanymi z egzaminem maturalnym.

 

Czas trwania: 45 min.

30 osób.

Na warsztacie:

  • dowiesz się czym jest stres i skąd się bierze,
  • poznasz własne źródła napięcia,
  • poznasz skuteczne metody radzenia sobie w sytuacjach stresogennych,
  • dowiesz się w jaki sposób świadomie zarządzać stresem, aby osiągać swoje cele.

 

Warsztaty mają na celu rozwijać umiejętności rozpoznawania i odpowiedniego reagowania na myśli, emocje oraz sygnały płynące z ciała, w sposób, który pozwala na świadome kierowanie swoją postawą i zachowaniem.

 

Czas trwania: 45 min.

30 osób.

Dowiesz się, jak zrozumieć i wzmocnić swoją motywację. Poznasz skuteczne techniki, które pomogą Ci określić, co naprawdę Cię napędza i jak przekuć to w konkretne działania.

Co zyskasz?

  • Dowiesz się, czym jest motywacja i jakie są jej źródła.
  • Nauczysz się, jak formułować cele, które będą Cię inspirować.
  • Poznasz techniki utrzymywania motywacji, nawet w trudnych momentach.
  • Otrzymasz praktyczne narzędzia do walki z prokrastynacją i odkładaniem działań na później.

     

Czas trwania: 45 min.

Do 30 osób.

Objawy kryzysu - uczniowie w grupach poznają i analizują przykłady objawów (emocjonalnych, poznawczych i behawioralnych), ucząc się je rozpoznawać.

Nauczysz się rozpoznawać sytuacje wywołujące kryzys (np. rozstanie, konflikt w rodzinie, bullying, utrata bliskiej osoby). Zobaczą, jak stres i emocje mogą się kumulować, aż do punktu, w którym zwykłe sposoby radzenia sobie przestają działać.
Czym różni się kryzys od depresji? - naucz się, że kryzys lub „gorszy dzień” nie musi oznaczać zaburzenia psychicznego (co w dzisiejszych czasach jest modne), ale że istnieją sytuacje wymagające profesjonalnej pomocy.

 

Czas trwania: 45 min. lub 90 min. (w zależności od dyspozycyjności uczniów).

Do 30 osób.

Gdzie szukać pomocy?- praktyczne informacje o miejscach i instytucjach, do których mogą zwrócić się młodzi ludzie (psycholog szkolny, poradnia, telefon zaufania, ośrodek interwencji kryzysowej).

Dowiedz się, jak reagować, gdy kolega lub koleżanka przeżywa kryzys: jak rozmawiać, czego unikać, jak zaoferować wsparcie, a także jak zachęcać do skorzystania z profesjonalnej pomocy.
Daj sobie przestrzeń na zdrowy smutek - zobaczysz, że nie zawsze trzeba być „happy z Instagrama”, i że naturalne emocje, nawet trudne, mają swoją wartość.

 

Czas trwania: 45 min. lub 90 min. (w zależności od dyspozycyjności uczniów).

Do 30 osób.

Na warsztatach analizowany będzie dylemat: Etat czy własna firma. Wybór drogi przedsiębiorczej to kolejne decyzje: Indywidualnie czy spółka; Wybór formy organizacyjno-prawnej; Nazwa firmy i logo; Rynek B2B czy B2C: Produkcja, handel czy usługi. W analizowanych procesach decyzyjnych wskazywane będą zalety i wady poszczególnych wyborów oraz związane z tym ryzyko.

 

25 osób

W świecie, w którym sztuczna inteligencja potrafi tworzyć notatki, streszczenia i eseje w kilka sekund, pojawia się nowe wyzwanie: jak nie zatracić siebie w procesie uczenia się. Ten warsztat pokazuje, że AI może być nie tylko pomocą technologiczną, ale również narzędziem rozwoju poznawczego, krytycznego myślenia i refleksji, jeśli korzystamy z niej mądrze, etycznie i z intencją nauki, a nie zastępowania myślenia.

Uczestnicy poznają praktyczne aplikacje AI wspierające proces uczenia się oraz nauczą się skutecznego i etycznego promptowania w strategii, która realnie rozwija.

 

Cele warsztatu

Zrozumienie, czym jest odpowiedzialne, etyczne i bezpieczne korzystanie z narzędzi AI w edukacji.

Poznanie konkretnych aplikacji AI, które pomagają w nauce, planowaniu i organizacji wiedzy.

Rozwijanie umiejętności krytycznego korzystania z zasobów cyfrowych – jak rozpoznawać rzetelne informacje i nie obniżać poziomu poznawczego.

Nauka strategii świadomego promptowania, które wspiera proces myślenia, pozwala formułować lepsze pytania i uzyskiwać bardziej wartościowe dane.

Kształtowanie postawy refleksyjnego użytkownika technologii, który potrafi integrować narzędzia AI w swoim procesie uczenia się w sposób zrównoważony i odpowiedzialny.

 

Po zakończeniu zajęć uczestnicy:

  • rozumieją zasady etycznego i odpowiedzialnego korzystania z AI w edukacji,
  • potrafią rozpoznać narzędzia, które wspierają rozwój poznawczy,
  • tworzą własny mini-ekosystem aplikacji do nauki,
  • potrafią konstruować skuteczne prompty do pracy z aplikacjami AI.

 

Czas trwania 5h

20 osób

Rynek pracy zmienia się szybciej niż system edukacji, a decyzje zawodowe coraz częściej wymagają nie intuicji, lecz świadomego planowania opartego na analizie trendów, danych i własnych zasobów. Podczas warsztatu uczniowie nauczą się, jak projektować swoją karierę krok po kroku, korzystając z asystentów AI, raportów trendów rynku pracy i narzędzi interaktywnych. Stworzą osobistą mapę kariery – plan rozwoju edukacyjno-zawodowego, który łączy diagnozę potencjału z realnymi możliwościami rynku. To praktyczne zajęcia, które uczą, jak podejmować trafne decyzje dotyczące przyszłości  na podstawie faktów, a nie przypadkowych opinii z internetu.

 

Cele warsztatu:

Rozwinąć umiejętność analizy trendów rynku pracy i zrozumieć, jak zmiany technologiczne, automatyzacja i sztuczna inteligencja wpływają na zawody i kompetencje przyszłości.

Uświadomić uczestnikom ich indywidualny potencjał – mocne strony, wartości, motywatory i styl działania – oraz pokazać, jak przekładać tę wiedzę na realne decyzje zawodowe.

Nauczyć korzystania z asystentów AI (Przewodnik w zmianie zawodowej i inne) w planowaniu rozwoju i tworzeniu alternatywnych scenariuszy kariery.

Wprowadzić uczestników w pracę z interaktywną mapą kariery 3.0, umożliwiającą wizualizację i porównanie różnych ścieżek rozwoju.

Wzmocnić kompetencje decyzyjne i refleksyjne, potrzebne do podejmowania świadomych wyborów edukacyjnych i zawodowych w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu pracy.

 

Po zakończeniu warsztatu uczestnicy:

  • potrafią analizować trendy i dane rynku pracy oraz wykorzystywać je w planowaniu własnych decyzji edukacyjno-zawodowych,
  • znają swoje mocne strony, wartości, motywatory i predyspozycje zawodowe,
  • potrafią łączyć wyniki autodiagnozy z potrzebami rynku i trendami przyszłości,
  • umieją korzystać z asystentów AI ( Przewodnik w zmianie zawodowej) do projektowania ścieżek kariery i alternatywnych scenariuszy rozwoju,
  • tworzą interaktywną mapę kariery 3.0  (wizualny plan działań i kierunków rozwoju),
  • rozumieją, jak podejmować świadome, odpowiedzialne decyzje zawodowe w oparciu o dane, refleksję i analizę możliwości,
  • potrafią ocenić ryzyka i szanse związane z wybranym kierunkiem rozwoju w zderzeniu z trendami przyszłości.

     

Czas trwania 5h

20 osób

Czas: 1,5h

15 osób 

Czas: 

 

Czas trwania 1,5h

20 osób

Roboty humanoidalne – do czego możemy wykorzystać roboty i jak powinny działać, żeby sprawdzać się w komunikacji z ludźmi. Warsztat z tworzenia robotów humanoidalnych w oparciu o sieci neuronowe. Korzyści i zagrożenia wynikające z zastosowania robotów humanoidalnych.

 

Czas trwania 1,5h

15 osób

Czas trwania 1,5h

35 osób

Czy gospodarka może działać jak słoń? Tak! Na tych warsztatach odkryjesz, jak funkcjonuje świat pieniędzy, pracy i państw, oraz dlaczego ekonomia nie musi być nudna. W zabawny, interaktywny sposób poznasz tajniki makroekonomii i zobaczysz, że nawet wielki „słoń gospodarki” może poruszać się sprawnie, jeśli zrozumiemy, jak działa jego ciało.


Dzięki warsztatom:
• dowiesz się, czym są PKB, inflacja i bezrobocie (i po co to wszystko mierzymy),
• zobaczysz, jak decyzje rządów i banków wpływają na codzienne życie ludzi,
• nauczysz się patrzeć na gospodarkę jak na jeden, współzależny system,
• przekonasz się, że ekonomia może być ciekawa, zabawna i naprawdę przydatna!
 

Czas trwania 1,5h

Ilość osób 25

Uczniowie poprzez pracę w grupach i narzędzia aktywizujące będą mogli odpowiedzieć sobie na pytanie: czym jest dorosłość, jak oni sami ją definiują i jakie wyzwania czekają ich po skończeniu szkoły średniej. Wspólnie stworzymy drzewo decyzyjne i sprawdzimy, czym są dobre i złe decyzje oraz jak radzić sobie w sytuacji stresowej związanej z "błędną" decyzją.

 

Czas 1,5h

25 osób

 

 

Zajęcia prowadzone będą w budynku Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW.

 

Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z zasadami funkcjonowania osób niesłyszących oraz savoir vivre w stosunku do osób z wadą słuchu. Dzięki temu będą mieli większą pewność w kontakcie osobami słabosłyszącymi/ Głuchymi i będą realnie odpowiadać na potrzeby tych osób. Rodzaje niedosłuchów, komunikacja z osobami z wadą słuchu, savoir vivre.

 

Najważniejsze zagadnienia

Specyfika funkcjonowania człowieka z wadą słuchu. Wybrane znaki PJM.

 

Czas 2h

Czas:

Czas:

Dowiesz się o:

  • funkcji emocji,
  • podstawowych mechanizmów poznawczych, które wpływają na to, jak odbieramy i interpretujemy zdarzenia,
  • ćwiczenia dot. komunikacji ( jak bardzo różnić się może komunikat, który chce nadać nadawca od tego, który odbiera odbiorca). 

 

 

To nie będzie nudny wykład o robotach, tylko praktyczne spotkanie o tym, jak mądrze korzystać z narzędzi takich jak ChatGPT. Pokażemy, jak AI może pomóc w nauce, projektach, pierwszej pracy. Wyjdziesz z gotowymi przykładami promptów, które możesz od razu wykorzystać.

 

Na spotkaniu poruszymy m.in.:

  • czym jest generatywna sztuczna inteligencja (AI) i jak działa „pod spodem”,
  • jak pisać skuteczne prompty, które dają sensowne odpowiedzi, a nie losowe elaboraty,
  • jak wykorzystywać AI w nauce
  • jak używać AI kreatywnie
  • jak robić to odpowiedzialnie: bezpieczeństwo danych, plagiat i granice fair play w szkole i poza nią.

 

Czas: 1,5h 

35 osób 

 

Czas: 1,5-2h 

15 osób 

 

Uwaga! Warsztat prowadzony w pracowniach Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, ul. Strzegomska 47

Opis:


1. Powitanie i wprowadzenie (15 min)
• Przywitanie uczestników przez prowadzących (i może wybrać jeszcze
kilku studentów?) na kierunku.
• Krótkie przedstawienie Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, wydziału oraz
kierunku.
• Omówienie planu dnia i zasad warsztatów.
• Integracyjny “warm-up dźwiękowy” (mini-zabawa z odgadywaniem
efektów dźwiękowych).


2. Część teoretyczna I – Wprowadzenie do świata dźwięku (45 min)
• Czym zajmuje się producent i realizator dźwięku – w studiu, na scenie, w
filmie, radiu i grach.
• Podstawowe pojęcia: fala dźwiękowa, częstotliwość, amplituda,
dynamika.
• Krótka historia technologii dźwiękowych – od taśmy magnetycznej po
produkcję cyfrową.
• Przegląd narzędzi pracy: mikrofony, interfejsy audio, miksery,
oprogramowanie DAW.


3. Część teoretyczna II – Dźwięk w praktyce twórczej (60 min)
• Proces produkcji dźwięku: nagranie, montaż, miks, mastering.
• Zasady kompozycji brzmienia i znaczenie estetyki dźwięku.
• Omówienie realnych projektów realizowanych przez studentów kierunku
(np. podcast, muzyka do filmu, nagranie zespołu).
• Q&A z wykładowcą i studentem – rozmowa o studiach, możliwościach
zawodowych i ścieżkach rozwoju.


4. Przerwa (15 min)
• Kawa, herbata, rozmowy z prowadzącymi i studentami.
• Możliwość obejrzenia przestrzeni uczelni i studia nagraniowego.


5. Część praktyczna I – Nagranie dźwięku (60 min)
• Podział uczestników na małe grupy.
• Demonstracja ustawienia mikrofonów i pracy przy stole mikserskim.
• Każda grupa nagrywa krótki materiał: głos, instrument, dźwięki
otoczenia lub krótką scenkę.
• Objaśnienie zasad poprawnego poziomu nagrania i kontroli sygnału.


6. Część praktyczna II – Miks i kreatywna obróbka (60 min)
• Import nagrań do programu DAW (np. Logic, Reaper, Ableton, Pro
Tools).
• Nauka podstaw montażu i miksu: głośność, panorama, EQ, reverb,
efekty.
• Tworzenie krótkiego projektu dźwiękowego (np. mini audycja,
soundscape lub spot reklamowy).
• Odsłuch i omówienie rezultatów poszczególnych grup.


7. Podsumowanie i promocja kierunku (15 min)
• Podsumowanie dnia i omówienie wrażeń uczestników.
• Przedstawienie oferty studiów i możliwości dalszego rozwoju (praktyki,
współprace, projekty artystyczne).
• Wręczenie drobnych upominków lub certyfikatów uczestnictwa.
• Zaproszenie na dni otwarte i kontakt ze studentami kierunku.


Cele warsztatów:
• Zainteresowanie uczniów praktycznym aspektem pracy z dźwiękiem.
• Promowanie kierunku poprzez doświadczenie twórcze.
• Pokazanie atmosfery studiów i nowoczesnego zaplecza DSW.
• Zachęcenie młodzieży do rozwijania pasji muzycznych i technicznych.

 

Czas 4,5h

30 osób

 

Uwaga! Warsztat prowadzony w pracowniach Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, ul. Strzegomska 47

Około 6 godzin lekcyjnych w obu przypadkach, w dwóch wariantach na 15 uczestników:

 

 

CZĘŚĆ 1:

Wprowadzenie i podział na grupy (70 - 90 min)

Miejsce: Studio TV / sala warsztatowa

 

Cele:

Powitanie i krótkie omówienie planu dnia

Prezentacja sprzętu: kamera studyjna, GoPro, studio green screen

 

Podział uczestników na 3 zespoły:

Grupa A: realizacja w studio TV

Grupa B: nagrania z kamerą GoPro (dynamiczne kadry)

Grupa C: nagrania kamerą tradycyjną (klasyczny plan filmowy)

Krótkie burze mózgów: każdy zespół opracowuje pomysł na krótki materiał (1–2 minuty), przydzielają role w zespole.

 

CZĘŚĆ 2:

Realizacja nagrań (ok. 60 min)

Miejsce: Studio TV oraz teren szkoły / budynek

 

Rotacja grup:

Każda grupa korzysta z innego sprzętu:

Grupa A: nagrywa w studio TV z użyciem kamery studyjnej i green screenu

Grupa B: nagrywa materiał GoPro (np. dynamiczny reportaż lub wywiad w ruchu)

Grupa C: nagrywa klasycznym sprzętem – plan filmowy, statyw, kadry itp.

 

Po ok. 20 minutach grupy rotują stanowiskami, by każda spróbowała innego typu sprzętu.

(W sumie 3 rotacje po ok. 20 minut +/- 60 minut)

 

CZĘŚĆ 3:

Zgranie nagrań z kamer i kart pamięci na komputery (ok. 20 min)

Miejsce: Studio TV

 

CZĘŚĆ 4:

Montaż materiałów w laboratorium komputerowym (90 min)

Miejsce: Laboratorium komputerowe

 

Cele:

Wprowadzenie do podstaw montażu (np. w DaVinci Resolve, Shotcut, CapCut, Adobe Premiere Elements itp.)

Każdy licealista/każda grupa montuje swój materiał (pomoc instruktorów w kwestiach technicznych i kreatywnych)

Wspólne oglądanie zmontowanych filmików

 

Omówienie: co wyszło najlepiej, jakie były wyzwania, czego się nauczyli

Krótka refleksja: rola planowania, współpracy, techniki i kreatywności w produkcji filmowej

 

B) Sytuacja, gdzie nie jesteśmy w stanie zapewnić dodatkowej osoby licealiści mogą zapoznać się z jednym rodzajem sprzętu i niestety grupy mogą się nieco nudzić, czekając na możliwość skorzystania ze sprzętu (wtedy albo wykorzystanie studia, miksera i 3 kamer na green screanie albo wolnostojącego Panasonica XC-X1)

 

***

 

CZĘŚĆ 1:

Wprowadzenie i podział na grupy (70 - 90 min)

Miejsce: Studio TV / sala warsztatowa

 

Cele:

Powitanie i krótkie omówienie planu dnia

Prezentacja sprzętu: kamera studyjna/studio green screen

 

Podział uczestników na zespoły:

Krótkie burze mózgów: każdy zespół opracowuje pomysł na krótki materiał (1–2 minuty), przydzielają role w zespole.

 

CZĘŚĆ 2:

Realizacja nagrań (ok. 60 min)

Miejsce: Studio TV oraz teren szkoły

 

Każda grupa po kolei korzysta ze sprzętu.

 

Po ok. 20 minutach grupy rotują stanowiskami, by każda zdążyła skorzystać ze sprzętu.

(W sumie 3 rotacje po ok. 20 minut +/- 60 minut)

 

CZĘŚĆ 3:

Zgranie nagrań z kamer i kart pamięci na komputery (ok. 20 min)

Miejsce: Studio TV

 

CZĘŚĆ 4:

Montaż materiałów w laboratorium komputerowym (90 min)

Miejsce: Laboratorium komputerowe

 

Cele:

Wprowadzenie do podstaw montażu (np. w DaVinci Resolve, Shotcut, CapCut, Adobe Premiere Elements itp.)

Każdy licealista/każda grupa montuje swój materiał (pomoc instruktorów w kwestiach technicznych i kreatywnych)

Wspólne oglądanie zmontowanych filmików

 

Omówienie: co wyszło najlepiej, jakie były wyzwania, czego się nauczyli

Krótka refleksja: rola planowania, współpracy, techniki i kreatywności w produkcji filmowej.

 

 

Czas: 6h 

15 osób 

 

Uwaga! Warsztat prowadzony w pracowniach Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, ul. Strzegomska 47

Wprowadzenie

Portret jako fotograficzny gatunek artystyczny, dokumentalny i użytkowy. Konwencje portretowania: poza, kadrowanie, perspektywa, oświetlenie.

Zasady pracy w studio fotograficznym Specyfika sprzętu oświetleniowego: modyfikatory, rodzaje światła studyjnego. Techniki pracy z długim czasem naświetlania i błyskiem.

Podstawy obsługi aparatu fotograficznego (w przygotowanej konfiguracji) i technika wykonywania zdjęć: kadrowanie, kąt widzenia, perspektywa, czas naświetlania, operowanie światłem.

 

Cześć warsztatowa

Wykonanie zdjęć: 5 stanowisk po 4 osoby / 2 aparaty.

 

[Przerwa - zgranie zdjęć]

 

 

Efekty - prezentacja i dyskusja

Przegląd zdjęć z sesji.

Co można poprawić w postprodukcji? Podstawy edycji w programie Adobe Lightroom

Wspólny wybór najlepszych zdjęć.

 

Po warsztatach: końcowa edycja i przesłanie zdjęć uczestnikom przez prowadzącego.

 

20 osób

Czas trwania 3h

 

Uwaga! Warsztat prowadzony w pracowniach Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, ul. Strzegomska 47

  1. Powitanie i wprowadzenie (10-15 min)
  • Powitanie przez prowadzących (oraz ew. kilku studentów)
  • Przedstawienie krótkie Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, wydziału oraz kierunku Informatyka
  • Omówienie planu oraz zasad warsztatów
  1. Część Teoretyczna – Wprowadzenie do Technologii Blockchain (60 min)
  • Jak wygląda Block oraz Blockchain
  • Na czym polega bezpieczeństwo transakcji, kontraktów
  • Na czym polega Kopanie Kryptowalut
  • Przykładowe Smart transakcje Etherium
  1. Część Praktyczna – praktyczne wykonanie sieci TestNet oraz wykonanie transakcji (40 min)

(Sala komputerowa z dostępem do internetu)

  • Wykonanie TestNetu w platformie Tenderly
  • Konfiguracja dwóch portfeli oraz załadowanie Testową wersją kryptowaluty
  • Wykonanie Transakcji oraz podgląd w jaki sposób działa developer optymalizacji Kontraktów
  • Wykonanie Kontraktu w Type script oraz wysłanie do sieci TestNet
  1. Przerwa (15 min)
  • Kawa, herbata, rozmowy z prowadzącymi
  • Czas na obejrzenie przestrzeni uczelni
  1. Podsumowanie i promocja kierunku (15 min)
  • Podsumowanie dnia i omówienie wrażeń uczestników
  • Promowanie kierunku oraz specjalności aktualnych na naszej uczelni
  • Wręczenie drobnych upominków lub dyplomów uczestnictwa
  • Zachęcenie studentów do rozwijania swoich pasji na kierunku Informatyka

 

Czas  1,45 min.

15/20 osób

Forma: wykład interaktywny + demonstracja + ćwiczenia praktyczne

  1. Wprowadzenie do technologii immersyjnych: VR, AR, MR (10 min)
  • Definicje i podstawowe rozróżnienia między Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) i Mixed Reality (MR).
  • Krótkie omówienie sposobów generowania immersji i interakcji z treściami cyfrowymi.
  • Praktyczne przykłady zastosowań: edukacja, medycyna, przemysł kreatywny.

Cel dydaktyczny: uczestnik rozumie różnice między technologiami immersyjnymi i potrafi wskazać ich zastosowania.

  1. Filmy 360° a rzeczywistość wirtualna (5 min)
  • Czym jest film 360° - budowa, rejestracja i percepcja obrazu sferycznego.
  • Różnice między doświadczeniem pasywnym (film 360°) a interaktywnym (VR).
  • Krótki pokaz materiału 360° (np. film edukacyjny lub podróż wirtualna).

Cel dydaktyczny: uczestnik rozumie związek filmów sferycznych z VR i potrafi wskazać ich ograniczenia immersyjne.

  1. Historia i rozwój technologii VR (10 min)
  • Od Sensoramy i hełmu Sutherlanda po współczesne systemy Meta Quest i HTC Vive.
  • Kluczowe momenty w rozwoju technologii immersyjnych.
  • VR dawniej i dziś - ewolucja percepcji i możliwości technologicznych.

Cel dydaktyczny: uczestnik potrafi umiejscowić VR w kontekście rozwoju technologicznego i kulturowego.

  1. Rodzaje i działanie gogli VR (15 min)
  • Klasyfikacja gogli: stacjonarne, samodzielne, mobilne.
  • Jak działają gogle VR: stereoskopia, śledzenie ruchu, czujniki IMU, pole widzenia (FOV), częstotliwość odświeżania.
  • Krótkie porównanie popularnych modeli (Meta Quest, HTC Vive, Pico).

Cel dydaktyczny: uczestnik zna zasady działania gogli VR i rozumie ich podstawowe parametry techniczne.

  1. Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w VR (BHP) (10 min)
  • Zasady użytkowania sprzętu: przestrzeń, czas ekspozycji, przerwy.
  • Zjawisko cybersickness i sposoby jego redukcji.
  • Wskazania i przeciwwskazania zdrowotne.

Cel dydaktyczny: uczestnik potrafi bezpiecznie przygotować stanowisko i korzystać z gogli VR zgodnie z zasadami BHP.

  1. Część praktyczna: zapoznanie z technologią VR (30 min)
  • Indywidualne testowanie gogli VR (po 3–5 minut na osobę).
  • Doświadczenie podstawowych aplikacji immersyjnych (symulator, środowisko edukacyjne lub artystyczne).
  • Ćwiczenia z koordynacji przestrzennej i interakcji w VR.
  • Omówienie wrażeń i obserwacji percepcyjnych.

Cel dydaktyczny: uczestnik zdobywa doświadczenie immersyjne i potrafi zidentyfikować mechanizmy działania VR „od strony użytkownika”.

  1. Wnioski i konkluzje (10 min)
  • Refleksja nad wpływem immersji na poznanie, emocje i zachowanie.
  • Dyskusja: potencjał VR w edukacji, terapii, sztuce i komunikacji społecznej.
  • Podsumowanie kluczowych pojęć i doświadczeń.

Cel dydaktyczny: uczestnik potrafi krytycznie ocenić zastosowania VR i formułuje wnioski dotyczące jego wpływu na człowieka.

 

Czas 1,5h

20 osób

Cele warsztatów

  • Zainteresowanie uczniów technologiami 3D i animacją cyfrową.
  • Promocja kierunku studiów związanych z grafiką, multimediami i produkcją filmową w DSW.
  • Pokazanie praktycznego zastosowania technologii motion capture w filmie, grach i reklamie.
  • Zachęcenie młodzieży do rozwijania pasji artystyczno-technicznych w środowisku akademickim.
  • Zapoznanie uczestników z atmosferą studiów i nowoczesnym zapleczem uczelni.

 

Program warsztatów

  1. Powitanie i wprowadzenie (15 min)
  • Przywitanie uczestników przez prowadzącego i krótkie przedstawienie DSW.
  • Rozpoznanie poziomu wiedzy uczniów na temat grafiki 3D i technologii motion capture.
  • Omówienie celu stosowania motion capture w przemyśle kreatywnym (gry, film, VR, reklama).
  1. Część praktyczna w studiu motion capture (60 min)
  • Krótkie omówienie działania systemu i prezentacja sprzętu.
  • Kalibracja systemu – omówienie etapów przygotowania sesji.
  • Demonstracja przechwytywania ruchu obiektów stałych.
  • Ubranie wybranego uczestnika w kostium motion capture i nagranie krótkiej scenki ruchowej.
  • Omówienie procesu zapisu i analizy danych ruchu.
  1. Przerwa (15 min)
  • Czas na odpoczynek, rozmowy z prowadzącymi i studentami asystującymi w pracowni.
  1. Część teoretyczno-praktyczna (60 min)
  • Import nagranej scenki do środowiska 3D.
  • Przeniesienie ruchu na awatara 3D i wstępna obróbka animacji.
  • Demonstracja integracji z silnikiem Unreal Engine i odtworzenie krótkiej animacji.
  • Dyskusja nad możliwościami twórczymi i zawodowymi w pracy z technologią motion capture.
  1. Podsumowanie i zakończenie (30 min)
  • Omówienie wrażeń uczestników, sesja pytań i odpowiedzi.
  • Przedstawienie oferty studiów oraz projektów studenckich realizowanych w DSW.
  • Informacja o praktykach, współpracy z branżą kreatywną i możliwościach rozwoju.
  • Wręczenie certyfikatów uczestnictwa lub drobnych upominków.
  • Zaproszenie na Dni Otwarte i spotkania ze studentami kierunku.

 

Efekty uczestnictwa

Po warsztatach uczestnicy:

  • poznają podstawy działania systemu motion capture,
  • zrozumieją proces przenoszenia ruchu z aktora na model 3D,
  • zobaczą praktyczne wykorzystanie Unreal Engine w animacji,
  • poznają atmosferę pracy w studiu DSW i możliwości kierunków kreatywnych.

 

Czas trwania 3h

Liczba osób 15

 

 

Uwaga! Warsztat prowadzony w pracowniach Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, ul. Strzegomska 47

Plan spotkania:

Czas (ok. 30 minut)

Spotkanie prowadzi menadżer kierunku:

  • Kosmetologia kierunek interdyscyplinarny
  • Kim jest kosmetolog i czym się zajmuje w swojej codziennej pracy
  • Program studiów, specjalności oraz możliwości zawodowe w dalszej drodze po ukończeniu studiów

Czas: do 30 min.

  • Spacer po Uczelni
  • Jak wygląda nauka „od kuchni”
  • Pokazanie laboratorium chemicznego, sal kosmetologicznych sprzętów

Warsztaty praktyczne

(1 godzina)

  • Diagnostyka skóry z wykorzystaniem urządzenia diagnostycznego Nati
  • Prezentacja sposobu oceny kondycji skóry młodej i jej potrzeb pielęgnacyjnych
  • Zobaczenie pracy kosmetologa w praktyce, poznanie atmosfery pracy przyszłego specjalisty.

 

Czas 2h 

20 osób 

 

Uwaga! Warsztat prowadzony w pracowniach Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, ul. Strzegomska 55

Pokazanie naukowej strony kosmetologii – obserwacja, analiza, wnioski

Warsztaty część A

  • Pierwsza wizyta w gabinecie kosmetologicznym – wywiad z klientem
  • Poruszenie aspektów diety, stresu trybu życia jaki ma wpływ na skórę

Warsztaty część B

  • Jak wygląda badanie skóry w praktyce
  • Lampa Wooda warsztat diagnostyczny – nauka i analiza
  • Diagnostyka skóry urządzeniem Nati – badanie poziomu nawilżenia i natłuszczenia skóry

 

Czas 2h

 

 

Uwaga! Warsztat prowadzony w pracowniach Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, ul. Strzegomska 55

Wykład lekarza: Trądzik fakty i mity

Jak wygląda współpraca lekarza z kosmetologiem

 

Czas 1,5h

 

Uwaga! Warsztat prowadzony w pracowniach Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, ul. Strzegomska 55

  • Artystyczna strona zawodu (wizaż)
  • Makijaż skóry młodej pokaz – makijaż na co dzień

 

Czas 3h 

 

Uwaga! Warsztat prowadzony w pracowniach Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, ul. Strzegomska 55

Gdzie teoria spotyka się z praktyką:

  • Warsztat pod hasłem: zrób to sam(a)
  • Omówienie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w laboratorium
  • Jak powstaje krem / tonik – od pomysłu do produktu
  • Jak dobrać składniki
  • Czym różni się faza wodna od olejowej
  • Konsystencja i zapach produktu

 

Pokazanie kosmetologii jako świata innowacji, gdzie tworzy się nowe formuły i rozwiązania dla skóry

 

Czas 2h 

18 osób

 

Uwaga! Warsztat prowadzony w pracowniach Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, ul. Strzegomska 55

Poznaj kulisy pracy dietetyka i sprawdź, czy to ścieżka dla Ciebie!

Podczas warsztatów:

  • Przeprowadzisz wywiad żywieniowy – nauczysz się zadawać właściwe pytania i analizować odpowiedzi
  • Zinterpretujesz wyniki badań
  • Odkryjesz dietę dla mózgu – poznasz produkty wspierające koncentrację i pamięć
  • Weźmiesz udział w analizie składu ciała – zobaczysz, jak działa profesjonalny sprzęt i co oznaczają wyniki
  • Sprawdzisz swoją wiedzę w quizie dietetycznym
  • Zobaczysz, jak wygląda planowanie jadłospisu

 

Czas 1,5h 

25 osób 

 

Czas: 1,5h

 

Uwaga! Warsztat prowadzony w pracowniach Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, ul. Strzegomska 55

Czas: 1,5h

 

Uwaga! Warsztat prowadzony w pracowniach Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, ul. Strzegomska 55

Czas: 1,5h

 

Uwaga! Warsztat prowadzony w pracowniach Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, ul. Strzegomska 55

Czas: 1,5h

 

Uwaga! Warsztat prowadzony w pracowniach Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, ul. Strzegomska 55

Czas: 1,5h

Uwaga! Warsztat prowadzony w pracowniach Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, ul. Strzegomska 55

Czas:

Skontaktuj się z nami

Warsztaty dla szkół średnich | Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu: grupa czterech studentów schodząca po schodach

Formularz kontaktowy

Podaj numer albumu jeśli jesteś naszym studentem lub absolwentem. Przyśpieszy to realizację Twojego zgłoszenia

KTO JEST ADMINISTRATOREM TWOICH DANYCH OSOBOWYCH I JAK MOŻESZ SIĘ Z NAMI SKONTAKTOWAĆ?
Administratorem Twoich danych osobowych jest Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu przy ul. Strzegomskiej 55.
Jeśli masz pytania dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci praw, skontaktuj się z naszym Inspektorem Ochrony Danych: [email protected].

W JAKICH CELACH, NA JAKIEJ PODSTAWIE PRAWNEJ I PRZEZ JAKI CZAS PRZETWARZAMY TWOJE DANE OSOBOWE?
Cele marketingowe
W celach marketingowych Twoje dane będziemy przetwarzali na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody przez 5 lat liczonych od 1 stycznia roku następującego po dacie wyrażenia zgody. Dzięki tej zgodzie będziemy mogli przesyłać Ci informacje na temat naszej oferty, wydarzeń przez nas organizowanych i promocji, które dla Ciebie przygotowaliśmy.
Realizacja usług edukacyjnych i archiwizacja danych po zrealizowaniu usługi
W celach realizacji usług edukacyjnych oraz archiwizacji danych po zrealizowaniu usługi Twoje dane będziemy przetwarzali na podstawie zawartej umowy oraz ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
Twoje dane będą przechowywane przez:
- 50 lat zgodnie z par. 15 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 roku w sprawie studiów,
- 25 lat, jeśli dokumentacja dotyczy studiów podyplomowych oraz MBA,
- okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa w przypadku innych usług edukacyjnych (np. szkoleń),
- 6 miesięcy od zakończenia rekrutacji, jeśli nie podejmiesz u nas studiów.

KOMU UDOSTĘPNIAMY TWOJE DANE OSOBOWE?
Jako uczelnia na co dzień korzystamy z usług firm, dzięki którym zapewniamy Ci najwyższy standard obsługi. Twoje dane osobowe mogą zostać im przekazane do przetwarzania na nasze zlecenie. Dzieje się tak najczęściej w przypadku współpracy z konkretnym usługodawcą (np. dostawcą usług przechowywania danych) lub podwykonawcą (np. agencją marketingową). W takiej sytuacji przekazanie danych nie uprawnia innych podmiotów do dowolnego ich przetwarzania, a jedynie do korzystania z nich w celach wyraźnie przez nas wskazanych. W żadnym przypadku przekazanie danych nie zwalnia nas jako Administratora Danych Osobowych z odpowiedzialności za ich przetwarzanie.
Twoje dane mogą być też przekazywane organom publicznym, ale tylko gdy upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy.

JAKIE SĄ TWOJE PRAWA W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM PRZEZ NAS TWOICH DANYCH OSOBOWYCH?
Masz prawo:
• dostępu do treści Twoich danych,
• do sprostowania Twoich danych,
• do usunięcia Twoich danych, jeżeli:
- wycofasz Twoją zgodę na przetwarzanie danych osobowych,
- Twoje dane osobowe przestaną być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane,
- wniesiesz sprzeciw wobec wykorzystywania Twoich danych w celach marketingowych,
- wniesiesz sprzeciw wobec wykorzystywania Twoich danych w celu dostosowania naszych usług do Twoich preferencji,
- Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem,
• do ograniczenia przetwarzania Twoich danych,
• do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
• do przenoszenia danych,
• do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie danych dokonywane przez nas przed jej cofnięciem.
Przysługuje Ci również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy obowiązującego prawa.
Podanie danych osobowych w celach marketingowych i w celu badania losów absolwentów jest dobrowolne.
Podanie danych w celach realizacji usług edukacyjnych i archiwizacji danych po zrealizowaniu usługi jest wymagane ustawowo lub jest niezbędne do zawarcia umowy. Jeżeli odmówisz podania swoich danych lub podasz nieprawidłowe dane, nie będziemy mogli zrealizować dla Ciebie usługi.

W JAKI SPOSÓB DOPASOWUJEMY USŁUGI DO TWOICH ZAINTERESOWAŃ I PREFERENCJI?
Dane osobowe zebrane w celach marketingowych będziemy przetwarzać w sposób zautomatyzowany, w formie profilowania. Oznacza to, że dzięki analizie podanych przez Ciebie danych przedstawimy ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez uniwersytet w celu przetwarzania informacji handlowych dotyczących usług, promocji i wydarzeń związanych z uniwersytetem. Zgoda obejmuje przesłanie informacji za pośrednictwem:

Warsztaty dla szkół średnich | Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu: logotypy biuro projektów

Działanie współfinansowane jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, projekt pt. „Nowoczesne rozwiązania w funkcjonowaniu Uczelni na rzecz zwiększenia retencji studentów" (nr umowy FERS.01.05-IP.08-0034/25-00)

Strona nie znaleziona | Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu: Dymek

Masz wątpliwości?

Nie wiesz, który kierunek jest dla Ciebie?
Strona nie znaleziona | Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu: Książka

Już wiesz co chcesz studiować?

Wypełnij krótki formularz i rozpocznij proces rekrutacji