Zapraszamy do poszerzania wiedzy i doskonalenia umiejętności miękkich wśród uczniów szkół średnich. Realizujemy ją m.in. poprzez organizowanie bezpłatnych spotkań i warsztatów dla młodzieży, które mogą odbyć się na terenie Państwa szkoły, w pracowniach na Uniwersytecie Dolnośląskim DSW oraz w trybie online.
Zawartość merytoryczna warsztatów przygotowana jest przez naszych wykładowców i studentów, którzy mają doświadczenie w pracy nie tylko z młodzieżą.
Uwaga! Warsztaty przeznaczone są dla klas maturalnych (4 klasa licea, 4-5 klasa technika), uczniowie pełnoletni.
Jeśli chcą Państwo umówić wizytę w swojej szkole lub w siedzibie UDSW prosimy o kontakt:
Co otrzymujesz?
- Warsztaty przygotowane w oparciu o zasady kształcenia kluczowych kompetencji dla uczniów szkół średnich.
Spotkania w atrakcyjnej, interdyscyplinarnej formie.
Na warsztacie dowiesz się:
- Jak organizować sobie naukę , aby wiedza skuteczniej wchodziła do głowy?
- Jak opanować stres przedmaturalny? - proste techniki radzenia sobie ze stresem.
Warsztat ma na celu wzbogacić wiedzę w zakresie umiejętności zarządzania czasem i przestrzenią do nauki. Młodzież pozna skuteczne techniki uczenia się i zapamiętywania, a także sposoby radzenia sobie z własnymi emocjami związanymi z egzaminem maturalnym.
Czas trwania: 45 min.
30 osób.
Na warsztacie:
- dowiesz się czym jest stres i skąd się bierze,
- poznasz własne źródła napięcia,
- poznasz skuteczne metody radzenia sobie w sytuacjach stresogennych,
- dowiesz się w jaki sposób świadomie zarządzać stresem, aby osiągać swoje cele.
Warsztaty mają na celu rozwijać umiejętności rozpoznawania i odpowiedniego reagowania na myśli, emocje oraz sygnały płynące z ciała, w sposób, który pozwala na świadome kierowanie swoją postawą i zachowaniem.
Czas trwania: 45 min.
30 osób.
Dowiesz się, jak zrozumieć i wzmocnić swoją motywację. Poznasz skuteczne techniki, które pomogą Ci określić, co naprawdę Cię napędza i jak przekuć to w konkretne działania.
Co zyskasz?
- Dowiesz się, czym jest motywacja i jakie są jej źródła.
- Nauczysz się, jak formułować cele, które będą Cię inspirować.
- Poznasz techniki utrzymywania motywacji, nawet w trudnych momentach.
Otrzymasz praktyczne narzędzia do walki z prokrastynacją i odkładaniem działań na później.
Czas trwania: 45 min.
Do 30 osób.
Objawy kryzysu - uczniowie w grupach poznają i analizują przykłady objawów (emocjonalnych, poznawczych i behawioralnych), ucząc się je rozpoznawać.
Nauczysz się rozpoznawać sytuacje wywołujące kryzys (np. rozstanie, konflikt w rodzinie, bullying, utrata bliskiej osoby). Zobaczą, jak stres i emocje mogą się kumulować, aż do punktu, w którym zwykłe sposoby radzenia sobie przestają działać.
Czym różni się kryzys od depresji? - naucz się, że kryzys lub „gorszy dzień” nie musi oznaczać zaburzenia psychicznego (co w dzisiejszych czasach jest modne), ale że istnieją sytuacje wymagające profesjonalnej pomocy.
Czas trwania: 45 min. lub 90 min. (w zależności od dyspozycyjności uczniów).
Do 30 osób.
Gdzie szukać pomocy?- praktyczne informacje o miejscach i instytucjach, do których mogą zwrócić się młodzi ludzie (psycholog szkolny, poradnia, telefon zaufania, ośrodek interwencji kryzysowej).
Dowiedz się, jak reagować, gdy kolega lub koleżanka przeżywa kryzys: jak rozmawiać, czego unikać, jak zaoferować wsparcie, a także jak zachęcać do skorzystania z profesjonalnej pomocy.
Daj sobie przestrzeń na zdrowy smutek - zobaczysz, że nie zawsze trzeba być „happy z Instagrama”, i że naturalne emocje, nawet trudne, mają swoją wartość.
Czas trwania: 45 min. lub 90 min. (w zależności od dyspozycyjności uczniów).
Do 30 osób.
Na warsztatach analizowany będzie dylemat: Etat czy własna firma. Wybór drogi przedsiębiorczej to kolejne decyzje: Indywidualnie czy spółka; Wybór formy organizacyjno-prawnej; Nazwa firmy i logo; Rynek B2B czy B2C: Produkcja, handel czy usługi. W analizowanych procesach decyzyjnych wskazywane będą zalety i wady poszczególnych wyborów oraz związane z tym ryzyko.
25 osób
W świecie, w którym sztuczna inteligencja potrafi tworzyć notatki, streszczenia i eseje w kilka sekund, pojawia się nowe wyzwanie: jak nie zatracić siebie w procesie uczenia się. Ten warsztat pokazuje, że AI może być nie tylko pomocą technologiczną, ale również narzędziem rozwoju poznawczego, krytycznego myślenia i refleksji, jeśli korzystamy z niej mądrze, etycznie i z intencją nauki, a nie zastępowania myślenia.
Uczestnicy poznają praktyczne aplikacje AI wspierające proces uczenia się oraz nauczą się skutecznego i etycznego promptowania w strategii, która realnie rozwija.
Cele warsztatu
Zrozumienie, czym jest odpowiedzialne, etyczne i bezpieczne korzystanie z narzędzi AI w edukacji.
Poznanie konkretnych aplikacji AI, które pomagają w nauce, planowaniu i organizacji wiedzy.
Rozwijanie umiejętności krytycznego korzystania z zasobów cyfrowych – jak rozpoznawać rzetelne informacje i nie obniżać poziomu poznawczego.
Nauka strategii świadomego promptowania, które wspiera proces myślenia, pozwala formułować lepsze pytania i uzyskiwać bardziej wartościowe dane.
Kształtowanie postawy refleksyjnego użytkownika technologii, który potrafi integrować narzędzia AI w swoim procesie uczenia się w sposób zrównoważony i odpowiedzialny.
Po zakończeniu zajęć uczestnicy:
- rozumieją zasady etycznego i odpowiedzialnego korzystania z AI w edukacji,
- potrafią rozpoznać narzędzia, które wspierają rozwój poznawczy,
- tworzą własny mini-ekosystem aplikacji do nauki,
- potrafią konstruować skuteczne prompty do pracy z aplikacjami AI.
Czas trwania 5h
20 osób
Rynek pracy zmienia się szybciej niż system edukacji, a decyzje zawodowe coraz częściej wymagają nie intuicji, lecz świadomego planowania opartego na analizie trendów, danych i własnych zasobów. Podczas warsztatu uczniowie nauczą się, jak projektować swoją karierę krok po kroku, korzystając z asystentów AI, raportów trendów rynku pracy i narzędzi interaktywnych. Stworzą osobistą mapę kariery – plan rozwoju edukacyjno-zawodowego, który łączy diagnozę potencjału z realnymi możliwościami rynku. To praktyczne zajęcia, które uczą, jak podejmować trafne decyzje dotyczące przyszłości na podstawie faktów, a nie przypadkowych opinii z internetu.
Cele warsztatu:
Rozwinąć umiejętność analizy trendów rynku pracy i zrozumieć, jak zmiany technologiczne, automatyzacja i sztuczna inteligencja wpływają na zawody i kompetencje przyszłości.
Uświadomić uczestnikom ich indywidualny potencjał – mocne strony, wartości, motywatory i styl działania – oraz pokazać, jak przekładać tę wiedzę na realne decyzje zawodowe.
Nauczyć korzystania z asystentów AI (Przewodnik w zmianie zawodowej i inne) w planowaniu rozwoju i tworzeniu alternatywnych scenariuszy kariery.
Wprowadzić uczestników w pracę z interaktywną mapą kariery 3.0, umożliwiającą wizualizację i porównanie różnych ścieżek rozwoju.
Wzmocnić kompetencje decyzyjne i refleksyjne, potrzebne do podejmowania świadomych wyborów edukacyjnych i zawodowych w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu pracy.
Po zakończeniu warsztatu uczestnicy:
- potrafią analizować trendy i dane rynku pracy oraz wykorzystywać je w planowaniu własnych decyzji edukacyjno-zawodowych,
- znają swoje mocne strony, wartości, motywatory i predyspozycje zawodowe,
- potrafią łączyć wyniki autodiagnozy z potrzebami rynku i trendami przyszłości,
- umieją korzystać z asystentów AI ( Przewodnik w zmianie zawodowej) do projektowania ścieżek kariery i alternatywnych scenariuszy rozwoju,
- tworzą interaktywną mapę kariery 3.0 (wizualny plan działań i kierunków rozwoju),
- rozumieją, jak podejmować świadome, odpowiedzialne decyzje zawodowe w oparciu o dane, refleksję i analizę możliwości,
potrafią ocenić ryzyka i szanse związane z wybranym kierunkiem rozwoju w zderzeniu z trendami przyszłości.
Czas trwania 5h
20 osób
Czas: 1,5h
15 osób
Czas:
Czas trwania 1,5h
20 osób
Roboty humanoidalne – do czego możemy wykorzystać roboty i jak powinny działać, żeby sprawdzać się w komunikacji z ludźmi. Warsztat z tworzenia robotów humanoidalnych w oparciu o sieci neuronowe. Korzyści i zagrożenia wynikające z zastosowania robotów humanoidalnych.
Czas trwania 1,5h
15 osób
Czas trwania 1,5h
35 osób
Czy gospodarka może działać jak słoń? Tak! Na tych warsztatach odkryjesz, jak funkcjonuje świat pieniędzy, pracy i państw, oraz dlaczego ekonomia nie musi być nudna. W zabawny, interaktywny sposób poznasz tajniki makroekonomii i zobaczysz, że nawet wielki „słoń gospodarki” może poruszać się sprawnie, jeśli zrozumiemy, jak działa jego ciało.
Dzięki warsztatom:
• dowiesz się, czym są PKB, inflacja i bezrobocie (i po co to wszystko mierzymy),
• zobaczysz, jak decyzje rządów i banków wpływają na codzienne życie ludzi,
• nauczysz się patrzeć na gospodarkę jak na jeden, współzależny system,
• przekonasz się, że ekonomia może być ciekawa, zabawna i naprawdę przydatna!
Czas trwania 1,5h
Ilość osób 25
Uczniowie poprzez pracę w grupach i narzędzia aktywizujące będą mogli odpowiedzieć sobie na pytanie: czym jest dorosłość, jak oni sami ją definiują i jakie wyzwania czekają ich po skończeniu szkoły średniej. Wspólnie stworzymy drzewo decyzyjne i sprawdzimy, czym są dobre i złe decyzje oraz jak radzić sobie w sytuacji stresowej związanej z "błędną" decyzją.
Czas 1,5h
25 osób
Zajęcia prowadzone będą w budynku Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW.
Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z zasadami funkcjonowania osób niesłyszących oraz savoir vivre w stosunku do osób z wadą słuchu. Dzięki temu będą mieli większą pewność w kontakcie osobami słabosłyszącymi/ Głuchymi i będą realnie odpowiadać na potrzeby tych osób. Rodzaje niedosłuchów, komunikacja z osobami z wadą słuchu, savoir vivre.
Najważniejsze zagadnienia
Specyfika funkcjonowania człowieka z wadą słuchu. Wybrane znaki PJM.
Czas 2h
Czas:
Czas:
Dowiesz się o:
- funkcji emocji,
- podstawowych mechanizmów poznawczych, które wpływają na to, jak odbieramy i interpretujemy zdarzenia,
- ćwiczenia dot. komunikacji ( jak bardzo różnić się może komunikat, który chce nadać nadawca od tego, który odbiera odbiorca).
To nie będzie nudny wykład o robotach, tylko praktyczne spotkanie o tym, jak mądrze korzystać z narzędzi takich jak ChatGPT. Pokażemy, jak AI może pomóc w nauce, projektach, pierwszej pracy. Wyjdziesz z gotowymi przykładami promptów, które możesz od razu wykorzystać.
Na spotkaniu poruszymy m.in.:
- czym jest generatywna sztuczna inteligencja (AI) i jak działa „pod spodem”,
- jak pisać skuteczne prompty, które dają sensowne odpowiedzi, a nie losowe elaboraty,
- jak wykorzystywać AI w nauce
- jak używać AI kreatywnie
- jak robić to odpowiedzialnie: bezpieczeństwo danych, plagiat i granice fair play w szkole i poza nią.
Czas: 1,5h
35 osób
Czas: 1,5-2h
15 osób
Uwaga! Warsztat prowadzony w pracowniach Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, ul. Strzegomska 47
Opis:
1. Powitanie i wprowadzenie (15 min)
• Przywitanie uczestników przez prowadzących (i może wybrać jeszcze
kilku studentów?) na kierunku.
• Krótkie przedstawienie Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, wydziału oraz
kierunku.
• Omówienie planu dnia i zasad warsztatów.
• Integracyjny “warm-up dźwiękowy” (mini-zabawa z odgadywaniem
efektów dźwiękowych).
2. Część teoretyczna I – Wprowadzenie do świata dźwięku (45 min)
• Czym zajmuje się producent i realizator dźwięku – w studiu, na scenie, w
filmie, radiu i grach.
• Podstawowe pojęcia: fala dźwiękowa, częstotliwość, amplituda,
dynamika.
• Krótka historia technologii dźwiękowych – od taśmy magnetycznej po
produkcję cyfrową.
• Przegląd narzędzi pracy: mikrofony, interfejsy audio, miksery,
oprogramowanie DAW.
3. Część teoretyczna II – Dźwięk w praktyce twórczej (60 min)
• Proces produkcji dźwięku: nagranie, montaż, miks, mastering.
• Zasady kompozycji brzmienia i znaczenie estetyki dźwięku.
• Omówienie realnych projektów realizowanych przez studentów kierunku
(np. podcast, muzyka do filmu, nagranie zespołu).
• Q&A z wykładowcą i studentem – rozmowa o studiach, możliwościach
zawodowych i ścieżkach rozwoju.
4. Przerwa (15 min)
• Kawa, herbata, rozmowy z prowadzącymi i studentami.
• Możliwość obejrzenia przestrzeni uczelni i studia nagraniowego.
5. Część praktyczna I – Nagranie dźwięku (60 min)
• Podział uczestników na małe grupy.
• Demonstracja ustawienia mikrofonów i pracy przy stole mikserskim.
• Każda grupa nagrywa krótki materiał: głos, instrument, dźwięki
otoczenia lub krótką scenkę.
• Objaśnienie zasad poprawnego poziomu nagrania i kontroli sygnału.
6. Część praktyczna II – Miks i kreatywna obróbka (60 min)
• Import nagrań do programu DAW (np. Logic, Reaper, Ableton, Pro
Tools).
• Nauka podstaw montażu i miksu: głośność, panorama, EQ, reverb,
efekty.
• Tworzenie krótkiego projektu dźwiękowego (np. mini audycja,
soundscape lub spot reklamowy).
• Odsłuch i omówienie rezultatów poszczególnych grup.
7. Podsumowanie i promocja kierunku (15 min)
• Podsumowanie dnia i omówienie wrażeń uczestników.
• Przedstawienie oferty studiów i możliwości dalszego rozwoju (praktyki,
współprace, projekty artystyczne).
• Wręczenie drobnych upominków lub certyfikatów uczestnictwa.
• Zaproszenie na dni otwarte i kontakt ze studentami kierunku.
Cele warsztatów:
• Zainteresowanie uczniów praktycznym aspektem pracy z dźwiękiem.
• Promowanie kierunku poprzez doświadczenie twórcze.
• Pokazanie atmosfery studiów i nowoczesnego zaplecza DSW.
• Zachęcenie młodzieży do rozwijania pasji muzycznych i technicznych.
Czas 4,5h
30 osób
Uwaga! Warsztat prowadzony w pracowniach Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, ul. Strzegomska 47
Około 6 godzin lekcyjnych w obu przypadkach, w dwóch wariantach na 15 uczestników:
CZĘŚĆ 1:
Wprowadzenie i podział na grupy (70 - 90 min)
Miejsce: Studio TV / sala warsztatowa
Cele:
Powitanie i krótkie omówienie planu dnia
Prezentacja sprzętu: kamera studyjna, GoPro, studio green screen
Podział uczestników na 3 zespoły:
Grupa A: realizacja w studio TV
Grupa B: nagrania z kamerą GoPro (dynamiczne kadry)
Grupa C: nagrania kamerą tradycyjną (klasyczny plan filmowy)
Krótkie burze mózgów: każdy zespół opracowuje pomysł na krótki materiał (1–2 minuty), przydzielają role w zespole.
CZĘŚĆ 2:
Realizacja nagrań (ok. 60 min)
Miejsce: Studio TV oraz teren szkoły / budynek
Rotacja grup:
Każda grupa korzysta z innego sprzętu:
Grupa A: nagrywa w studio TV z użyciem kamery studyjnej i green screenu
Grupa B: nagrywa materiał GoPro (np. dynamiczny reportaż lub wywiad w ruchu)
Grupa C: nagrywa klasycznym sprzętem – plan filmowy, statyw, kadry itp.
Po ok. 20 minutach grupy rotują stanowiskami, by każda spróbowała innego typu sprzętu.
(W sumie 3 rotacje po ok. 20 minut +/- 60 minut)
CZĘŚĆ 3:
Zgranie nagrań z kamer i kart pamięci na komputery (ok. 20 min)
Miejsce: Studio TV
CZĘŚĆ 4:
Montaż materiałów w laboratorium komputerowym (90 min)
Miejsce: Laboratorium komputerowe
Cele:
Wprowadzenie do podstaw montażu (np. w DaVinci Resolve, Shotcut, CapCut, Adobe Premiere Elements itp.)
Każdy licealista/każda grupa montuje swój materiał (pomoc instruktorów w kwestiach technicznych i kreatywnych)
Wspólne oglądanie zmontowanych filmików
Omówienie: co wyszło najlepiej, jakie były wyzwania, czego się nauczyli
Krótka refleksja: rola planowania, współpracy, techniki i kreatywności w produkcji filmowej
B) Sytuacja, gdzie nie jesteśmy w stanie zapewnić dodatkowej osoby licealiści mogą zapoznać się z jednym rodzajem sprzętu i niestety grupy mogą się nieco nudzić, czekając na możliwość skorzystania ze sprzętu (wtedy albo wykorzystanie studia, miksera i 3 kamer na green screanie albo wolnostojącego Panasonica XC-X1)
***
CZĘŚĆ 1:
Wprowadzenie i podział na grupy (70 - 90 min)
Miejsce: Studio TV / sala warsztatowa
Cele:
Powitanie i krótkie omówienie planu dnia
Prezentacja sprzętu: kamera studyjna/studio green screen
Podział uczestników na zespoły:
Krótkie burze mózgów: każdy zespół opracowuje pomysł na krótki materiał (1–2 minuty), przydzielają role w zespole.
CZĘŚĆ 2:
Realizacja nagrań (ok. 60 min)
Miejsce: Studio TV oraz teren szkoły
Każda grupa po kolei korzysta ze sprzętu.
Po ok. 20 minutach grupy rotują stanowiskami, by każda zdążyła skorzystać ze sprzętu.
(W sumie 3 rotacje po ok. 20 minut +/- 60 minut)
CZĘŚĆ 3:
Zgranie nagrań z kamer i kart pamięci na komputery (ok. 20 min)
Miejsce: Studio TV
CZĘŚĆ 4:
Montaż materiałów w laboratorium komputerowym (90 min)
Miejsce: Laboratorium komputerowe
Cele:
Wprowadzenie do podstaw montażu (np. w DaVinci Resolve, Shotcut, CapCut, Adobe Premiere Elements itp.)
Każdy licealista/każda grupa montuje swój materiał (pomoc instruktorów w kwestiach technicznych i kreatywnych)
Wspólne oglądanie zmontowanych filmików
Omówienie: co wyszło najlepiej, jakie były wyzwania, czego się nauczyli
Krótka refleksja: rola planowania, współpracy, techniki i kreatywności w produkcji filmowej.
Czas: 6h
15 osób
Uwaga! Warsztat prowadzony w pracowniach Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, ul. Strzegomska 47
Wprowadzenie
Portret jako fotograficzny gatunek artystyczny, dokumentalny i użytkowy. Konwencje portretowania: poza, kadrowanie, perspektywa, oświetlenie.
Zasady pracy w studio fotograficznym Specyfika sprzętu oświetleniowego: modyfikatory, rodzaje światła studyjnego. Techniki pracy z długim czasem naświetlania i błyskiem.
Podstawy obsługi aparatu fotograficznego (w przygotowanej konfiguracji) i technika wykonywania zdjęć: kadrowanie, kąt widzenia, perspektywa, czas naświetlania, operowanie światłem.
Cześć warsztatowa
Wykonanie zdjęć: 5 stanowisk po 4 osoby / 2 aparaty.
[Przerwa - zgranie zdjęć]
Efekty - prezentacja i dyskusja
Przegląd zdjęć z sesji.
Co można poprawić w postprodukcji? Podstawy edycji w programie Adobe Lightroom
Wspólny wybór najlepszych zdjęć.
Po warsztatach: końcowa edycja i przesłanie zdjęć uczestnikom przez prowadzącego.
20 osób
Czas trwania 3h
Uwaga! Warsztat prowadzony w pracowniach Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, ul. Strzegomska 47
- Powitanie i wprowadzenie (10-15 min)
- Powitanie przez prowadzących (oraz ew. kilku studentów)
- Przedstawienie krótkie Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, wydziału oraz kierunku Informatyka
- Omówienie planu oraz zasad warsztatów
- Część Teoretyczna – Wprowadzenie do Technologii Blockchain (60 min)
- Jak wygląda Block oraz Blockchain
- Na czym polega bezpieczeństwo transakcji, kontraktów
- Na czym polega Kopanie Kryptowalut
- Przykładowe Smart transakcje Etherium
- Część Praktyczna – praktyczne wykonanie sieci TestNet oraz wykonanie transakcji (40 min)
(Sala komputerowa z dostępem do internetu)
- Wykonanie TestNetu w platformie Tenderly
- Konfiguracja dwóch portfeli oraz załadowanie Testową wersją kryptowaluty
- Wykonanie Transakcji oraz podgląd w jaki sposób działa developer optymalizacji Kontraktów
- Wykonanie Kontraktu w Type script oraz wysłanie do sieci TestNet
- Przerwa (15 min)
- Kawa, herbata, rozmowy z prowadzącymi
- Czas na obejrzenie przestrzeni uczelni
- Podsumowanie i promocja kierunku (15 min)
- Podsumowanie dnia i omówienie wrażeń uczestników
- Promowanie kierunku oraz specjalności aktualnych na naszej uczelni
- Wręczenie drobnych upominków lub dyplomów uczestnictwa
- Zachęcenie studentów do rozwijania swoich pasji na kierunku Informatyka
Czas 1,45 min.
15/20 osób
Forma: wykład interaktywny + demonstracja + ćwiczenia praktyczne
- Wprowadzenie do technologii immersyjnych: VR, AR, MR (10 min)
- Definicje i podstawowe rozróżnienia między Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) i Mixed Reality (MR).
- Krótkie omówienie sposobów generowania immersji i interakcji z treściami cyfrowymi.
- Praktyczne przykłady zastosowań: edukacja, medycyna, przemysł kreatywny.
Cel dydaktyczny: uczestnik rozumie różnice między technologiami immersyjnymi i potrafi wskazać ich zastosowania.
- Filmy 360° a rzeczywistość wirtualna (5 min)
- Czym jest film 360° - budowa, rejestracja i percepcja obrazu sferycznego.
- Różnice między doświadczeniem pasywnym (film 360°) a interaktywnym (VR).
- Krótki pokaz materiału 360° (np. film edukacyjny lub podróż wirtualna).
Cel dydaktyczny: uczestnik rozumie związek filmów sferycznych z VR i potrafi wskazać ich ograniczenia immersyjne.
- Historia i rozwój technologii VR (10 min)
- Od Sensoramy i hełmu Sutherlanda po współczesne systemy Meta Quest i HTC Vive.
- Kluczowe momenty w rozwoju technologii immersyjnych.
- VR dawniej i dziś - ewolucja percepcji i możliwości technologicznych.
Cel dydaktyczny: uczestnik potrafi umiejscowić VR w kontekście rozwoju technologicznego i kulturowego.
- Rodzaje i działanie gogli VR (15 min)
- Klasyfikacja gogli: stacjonarne, samodzielne, mobilne.
- Jak działają gogle VR: stereoskopia, śledzenie ruchu, czujniki IMU, pole widzenia (FOV), częstotliwość odświeżania.
- Krótkie porównanie popularnych modeli (Meta Quest, HTC Vive, Pico).
Cel dydaktyczny: uczestnik zna zasady działania gogli VR i rozumie ich podstawowe parametry techniczne.
- Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w VR (BHP) (10 min)
- Zasady użytkowania sprzętu: przestrzeń, czas ekspozycji, przerwy.
- Zjawisko cybersickness i sposoby jego redukcji.
- Wskazania i przeciwwskazania zdrowotne.
Cel dydaktyczny: uczestnik potrafi bezpiecznie przygotować stanowisko i korzystać z gogli VR zgodnie z zasadami BHP.
- Część praktyczna: zapoznanie z technologią VR (30 min)
- Indywidualne testowanie gogli VR (po 3–5 minut na osobę).
- Doświadczenie podstawowych aplikacji immersyjnych (symulator, środowisko edukacyjne lub artystyczne).
- Ćwiczenia z koordynacji przestrzennej i interakcji w VR.
- Omówienie wrażeń i obserwacji percepcyjnych.
Cel dydaktyczny: uczestnik zdobywa doświadczenie immersyjne i potrafi zidentyfikować mechanizmy działania VR „od strony użytkownika”.
- Wnioski i konkluzje (10 min)
- Refleksja nad wpływem immersji na poznanie, emocje i zachowanie.
- Dyskusja: potencjał VR w edukacji, terapii, sztuce i komunikacji społecznej.
- Podsumowanie kluczowych pojęć i doświadczeń.
Cel dydaktyczny: uczestnik potrafi krytycznie ocenić zastosowania VR i formułuje wnioski dotyczące jego wpływu na człowieka.
Czas 1,5h
20 osób
Cele warsztatów
- Zainteresowanie uczniów technologiami 3D i animacją cyfrową.
- Promocja kierunku studiów związanych z grafiką, multimediami i produkcją filmową w DSW.
- Pokazanie praktycznego zastosowania technologii motion capture w filmie, grach i reklamie.
- Zachęcenie młodzieży do rozwijania pasji artystyczno-technicznych w środowisku akademickim.
- Zapoznanie uczestników z atmosferą studiów i nowoczesnym zapleczem uczelni.
Program warsztatów
- Powitanie i wprowadzenie (15 min)
- Przywitanie uczestników przez prowadzącego i krótkie przedstawienie DSW.
- Rozpoznanie poziomu wiedzy uczniów na temat grafiki 3D i technologii motion capture.
- Omówienie celu stosowania motion capture w przemyśle kreatywnym (gry, film, VR, reklama).
- Część praktyczna w studiu motion capture (60 min)
- Krótkie omówienie działania systemu i prezentacja sprzętu.
- Kalibracja systemu – omówienie etapów przygotowania sesji.
- Demonstracja przechwytywania ruchu obiektów stałych.
- Ubranie wybranego uczestnika w kostium motion capture i nagranie krótkiej scenki ruchowej.
- Omówienie procesu zapisu i analizy danych ruchu.
- Przerwa (15 min)
- Czas na odpoczynek, rozmowy z prowadzącymi i studentami asystującymi w pracowni.
- Część teoretyczno-praktyczna (60 min)
- Import nagranej scenki do środowiska 3D.
- Przeniesienie ruchu na awatara 3D i wstępna obróbka animacji.
- Demonstracja integracji z silnikiem Unreal Engine i odtworzenie krótkiej animacji.
- Dyskusja nad możliwościami twórczymi i zawodowymi w pracy z technologią motion capture.
- Podsumowanie i zakończenie (30 min)
- Omówienie wrażeń uczestników, sesja pytań i odpowiedzi.
- Przedstawienie oferty studiów oraz projektów studenckich realizowanych w DSW.
- Informacja o praktykach, współpracy z branżą kreatywną i możliwościach rozwoju.
- Wręczenie certyfikatów uczestnictwa lub drobnych upominków.
- Zaproszenie na Dni Otwarte i spotkania ze studentami kierunku.
Efekty uczestnictwa
Po warsztatach uczestnicy:
- poznają podstawy działania systemu motion capture,
- zrozumieją proces przenoszenia ruchu z aktora na model 3D,
- zobaczą praktyczne wykorzystanie Unreal Engine w animacji,
- poznają atmosferę pracy w studiu DSW i możliwości kierunków kreatywnych.
Czas trwania 3h
Liczba osób 15
Uwaga! Warsztat prowadzony w pracowniach Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, ul. Strzegomska 47
Plan spotkania:
Czas (ok. 30 minut)
Spotkanie prowadzi menadżer kierunku:
- Kosmetologia kierunek interdyscyplinarny
- Kim jest kosmetolog i czym się zajmuje w swojej codziennej pracy
- Program studiów, specjalności oraz możliwości zawodowe w dalszej drodze po ukończeniu studiów
Czas: do 30 min.
- Spacer po Uczelni
- Jak wygląda nauka „od kuchni”
- Pokazanie laboratorium chemicznego, sal kosmetologicznych sprzętów
Warsztaty praktyczne
(1 godzina)
- Diagnostyka skóry z wykorzystaniem urządzenia diagnostycznego Nati
- Prezentacja sposobu oceny kondycji skóry młodej i jej potrzeb pielęgnacyjnych
- Zobaczenie pracy kosmetologa w praktyce, poznanie atmosfery pracy przyszłego specjalisty.
Czas 2h
20 osób
Uwaga! Warsztat prowadzony w pracowniach Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, ul. Strzegomska 55
Pokazanie naukowej strony kosmetologii – obserwacja, analiza, wnioski
Warsztaty część A
- Pierwsza wizyta w gabinecie kosmetologicznym – wywiad z klientem
- Poruszenie aspektów diety, stresu trybu życia jaki ma wpływ na skórę
Warsztaty część B
- Jak wygląda badanie skóry w praktyce
- Lampa Wooda warsztat diagnostyczny – nauka i analiza
- Diagnostyka skóry urządzeniem Nati – badanie poziomu nawilżenia i natłuszczenia skóry
Czas 2h
Uwaga! Warsztat prowadzony w pracowniach Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, ul. Strzegomska 55
Wykład lekarza: Trądzik fakty i mity
Jak wygląda współpraca lekarza z kosmetologiem
Czas 1,5h
Uwaga! Warsztat prowadzony w pracowniach Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, ul. Strzegomska 55
- Artystyczna strona zawodu (wizaż)
- Makijaż skóry młodej pokaz – makijaż na co dzień
Czas 3h
Uwaga! Warsztat prowadzony w pracowniach Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, ul. Strzegomska 55
Gdzie teoria spotyka się z praktyką:
- Warsztat pod hasłem: zrób to sam(a)
- Omówienie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w laboratorium
- Jak powstaje krem / tonik – od pomysłu do produktu
- Jak dobrać składniki
- Czym różni się faza wodna od olejowej
- Konsystencja i zapach produktu
Pokazanie kosmetologii jako świata innowacji, gdzie tworzy się nowe formuły i rozwiązania dla skóry
Czas 2h
18 osób
Uwaga! Warsztat prowadzony w pracowniach Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, ul. Strzegomska 55
Poznaj kulisy pracy dietetyka i sprawdź, czy to ścieżka dla Ciebie!
Podczas warsztatów:
- Przeprowadzisz wywiad żywieniowy – nauczysz się zadawać właściwe pytania i analizować odpowiedzi
- Zinterpretujesz wyniki badań
- Odkryjesz dietę dla mózgu – poznasz produkty wspierające koncentrację i pamięć
- Weźmiesz udział w analizie składu ciała – zobaczysz, jak działa profesjonalny sprzęt i co oznaczają wyniki
- Sprawdzisz swoją wiedzę w quizie dietetycznym
- Zobaczysz, jak wygląda planowanie jadłospisu
Czas 1,5h
25 osób
Czas: 1,5h
Uwaga! Warsztat prowadzony w pracowniach Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, ul. Strzegomska 55
Czas: 1,5h
Uwaga! Warsztat prowadzony w pracowniach Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, ul. Strzegomska 55
Czas: 1,5h
Uwaga! Warsztat prowadzony w pracowniach Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, ul. Strzegomska 55
Czas: 1,5h
Uwaga! Warsztat prowadzony w pracowniach Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, ul. Strzegomska 55
Czas: 1,5h
Uwaga! Warsztat prowadzony w pracowniach Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW, ul. Strzegomska 55
Czas:
Skontaktuj się z nami
Działanie współfinansowane jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, projekt pt. „Nowoczesne rozwiązania w funkcjonowaniu Uczelni na rzecz zwiększenia retencji studentów" (nr umowy FERS.01.05-IP.08-0034/25-00)